[Asus A8N-E] IDE-poorten defect? Harde schijf spint niet op.

Pagina: 1
Acties:

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
Goedemorgen,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een voor de kenner vast simpele vraag. Sinds gisteravond mijn vader met de melding kwam dat zijn pc geen beeld meer had ben ik al aan het testen met zijn pc.

Na het checken en goedkeuren van zijn videokaart, testen van zijn harde schijven via een externe usb-behuizing, het omwisselen van voedingen ben ik nu op het eindpunt beland denk ik ;)

Wat blijkt, alle fans draaien, het moederbord geeft een groen ledje.....maar de harde schijven hoor ik niet opspinnen als ik de IDE-kabel van zowel poort 1 als 2 erop heb aangesloten. Laat ik de IDE-kabel achterwege dan hoor (en voel) ik ze duidelijk opspinnen.

Is dit nu een simpel geval van kapotte IDE-poorten en op te lossen via een PCI-IDE-card oid. of zou ik wellicht nog iets anders kunnen testen voor ik de IDE-poorten op het moederbord afschrijf?

Bij voorbaat dank voor jullie suggesties 8)

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:55
Je geeft niet echt veel info.

Kan je in de bios komen?
Start hij wel door zonder HDD?
Wat doet hij met een cd-rom op de IDE poorten?
Wat doet de HDD op een andere computer (niet externe behuizing) ?

Genoeg vragen dus.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je zegt harde schijven dus eerst dan maar eens 1 schijf tegelijk?

• objectief2
Ik heb contact gehad met Asus en de leverancier van het moederbord en hij gaat RMA. Nog even ter info: het moederbord lijkt vrij dood. Ik kon niet in het bios komen, zonder schijf niet, met 1 schijf niet, 2 ook niet ;) Tevens krijg ik geen beeld en de cd-rom pakt ie ook niet. Het enige wat het doet zijn de fans en het ledje van het moederbord praktisch gezien ;)

Bedankt voor jullie tijd iig ;)

[ Voor 3% gewijzigd door objectief2 op 21-05-2007 11:56 ]

• Gianni Rombios
  • Niet online
Okee succes!

• BigDplayboy
  • Laatst online: 25-03-2025
Ik heb hetzelfde probleem.Maar valt dit onder de garantie?
En zo ja, volgens mij ben ik m'n garantie kwijt als ik de northbridge koel met waterkoeling of niet? ;)

Is nu al de 2e keer dat m'n moederbord kapot is gegaan na een 10 maanden. Zit er aan te denken om maar eens een ander merk te proberen dan de ASUS. Bijv. MSI. Of is dit een slecht idee?

[ Voor 36% gewijzigd door BigDplayboy op 22-05-2007 09:17 ]

• objectief2
BigDplayboy schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:14:
Ik heb hetzelfde probleem.Maar valt dit onder de garantie?
En zo ja, volgens mij ben ik m'n garantie kwijt als ik de northbridge koel met waterkoeling of niet? ;)

Is nu al de 2e keer dat m'n moederbord kapot is gegaan na een 10 maanden. Zit er aan te denken om maar eens een ander merk te proberen dan de ASUS. Bijv. MSI. Of is dit een slecht idee?
Als je MSI wil proberen dan zit er een kansje in dat je zo je volledige systeem over kunt zetten op een bord van dat merk. Ik heb het nu provisorisch opgelost hier en de harde schijf van een nForce3 systeem in een nForce4 systeem gezet en het werkt :) Voor mij is het Asus of MSI.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Dat overzetten gaat vaak goed als je eerst maar een aantal vitale onderdelen uit apparaatbeheer weggooit (met name ide, vga, processor driver)
Pagina: 1