Toon posts:

Verbinding op 1 computer niet correct werkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb een heel vaag verhaal.

Allereerst wil ik even zeggen dat ik in mijn netwerkverbinding 2 routers gebruik (wel lastig want dan moet ik 2x een poort forwarden), maar dit werkte altijd prima.
Sindskort hebben we nieuw internet en ook een nieuwe router en nu is er 1 computer (mijn computer) die niet fatsoenlijk kan inloggen op sites, formulieren kunnen niet worden gesubmit en msn werkt ook niet.

Als ik de internet kabel die uit de 1ste router komt en naar de tweede router zou gaan rechtstreeks in mijn computer steek, dan werkt alles wel, kan ik inloggen, msnnen en forums bezoeken.

Iemand een idee hoe ik toch die tweede router kan gebruiken aangezien dat tijdelijk mijn splitter is?
En helpt het als ik er binnenkort een switch tussenzet i.p.v die tweede router?

Alvast bedankt!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-03 22:01
vraag 1: steek de kabel uit router 1 in een van de 4 poorten van router 2, dus niet in de wan poort.

vraag2: een switch zou het wel makkelijker maken

toevoeging: kijk of je op de tweede router dchp aan hebt staan. kijk ook alle instellingen na op de betreffende pc. het kan zijn dat je een statisch ip hebt toegewezen.

Voortaan is het makkelijker als je dit soort info zelf al vermeld ;) graag uitleg waarom je twee routers gebruikt, of is het modem ---> router ----> pc's.......

Alvast graag gedaan ;)

[ Voor 12% gewijzigd door muppet99 op 21-05-2007 09:11 ]

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
DHCP staat bij beide routers aan.
Maar het gekke is dus dat er 3 computer op router 2 aangesloten zijn en dat daar dus 1ntje niet van werkt.

Ik gebruik 2 routers om mijn verkeer te splitten in mijn slaapkamer.
Het is dus internet ---> router 1 ---> router 2 ---> mijn computer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de kabel van router 1 in 1 van de 4 poorten gedaan, maar NIET in de wan zoals ik dat eerst had en dit lijkt te werken, zoals jij zei muppet99.

Bedankt Muppet99, wel nog een klein vraagje hoe komt het dat dit wel werkt en als ik de kabel van router 1 in de wan stop niet?

Mvg
p.s de edit knop werkte niet bij me dus sorry voor de tweede post.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 09:23 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:04

lier

MikroTik nerd

Het zou moeten werken, je zou eventueel kunnen proberen om uPnP (indien deze aan staat) op alle routers uit te zetten.

Dit probleem kan veroorzaakt worden indien de netwerk IP ranges in dezelfde range liggen. Dus post even een ipconfig /all van beide situaties.

[ Voor 38% gewijzigd door lier op 21-05-2007 09:35 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing