Toon posts:

Tegelijk twee pagina's openen (verschillende frames)

Pagina: 1
Acties:
  • 464 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heey.. ik heb weer een probleempje met mn website. :(

Ik heb namelijk twee inlineframes, we noemen ze even INHOUD en MUZIEK.
In het MUZIEK-frame wordt de achtergrondmuziek gedraaid.
Maar.. nu heb ik een pagina die laadt in de INHOUD-frame, mét muziek!
Laten we die pagina even inhoud.htm noemen.
Dus mijn idee was: zodra een bezoeker op de inhoud.htm link klikt de
muziek in het MUZIEK-frame (natuurlijk) even stoppen. In dit geval moet
de muziek_frame.htm vervangen worden door de muziek_uit_frame.htm

Naar mijn idee kan dat op twee manieren:

1) Zodra de inhoud.htm laadt wordt in het MUZIEK-frame de muziek_uit_frame.htm geopend.
2) Als je klikt op de inhoud.htm link wordt EN die pagina geladen in het INHOUD-frame..
EN in het MUZIEK-frame de muziek_uit_frame.htm

In de eerste optie zou je volgens mij gebruik moeten maken van een onLoad-script..
alleen wat ik ook zoek op internet.. ik weet niet hoe ik het nou voor elkaar moet
krijgen om dat onLoad script een bepaalde pagina te laten openen in een bepaalde
frame (target)! :?

In de tweede optie zou de link naar inhoud.htm twee opdrachten moeten hebben,
namelijk: het openen van inhoud.htm in het INHOUD-frame EN het openen van
muziek_uit_frame.htm in de MUZIEK-frame.

Pff.. is het nog te volgen?:P

Kortom: Kan in twee pagina's tegelijk laten openen in twee verschillende frames?

Alvast bedankt!
[Webmasters: hopelijk is dit topic wel oké?! :)]

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Gewoon geen frames gebruiken. De site die jij wil bouwen heeft helemaal geen frames nodig, en je maakt het jezelf een stuk gemakkelijker als je de frames weglaat. Er zijn legio redenen "why frames are bad" (gebruik de search maar eens ;) ) dus die ga ik niet allemaal opsommen.

Maar dan ben je wel van het probleem af :) Je hebt trouwens wel een aparte manier van webdesignen met frames in frames en tabellen. Ik kan je als (hele grote!) tip aanraden om http://w3schools.com eens te lezen, dat helpt een stuk in het juist gebruiken van html voor je website :)

Verwijderd

Topicstarter
mithras schreef op maandag 21 mei 2007 @ 08:47:
Gewoon geen frames gebruiken. De site die jij wil bouwen heeft helemaal geen frames nodig, en je maakt het jezelf een stuk gemakkelijker als je de frames weglaat. Er zijn legio redenen "why frames are bad" (gebruik de search maar eens ;) ) dus die ga ik niet allemaal opsommen.

Maar dan ben je wel van het probleem af :) Je hebt trouwens wel een aparte manier van webdesignen met frames in frames en tabellen. Ik kan je als (hele grote!) tip aanraden om http://w3schools.com eens te lezen, dat helpt een stuk in het juist gebruiken van html voor je website :)
Wow :| Geen frames gebruiken? Ik gebruik de frames, zodat alles door blijft gaan terwijl je nieuwe inhoud wel kan inladen (in de frames dus). De pagina blijft dan het zelfde en de muziek kan blijven doorgaan. Wat zou je in die plaats suggereren, behalve frames? Heb je btw misschien een oplossing in deze situatie? :)

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:07
Werken met tabellen of werken met layers. Je kan heel veel aan div tags specificeren. (positie, scrollen, achtertrond,...) Nu de frames weg zijn heb je sowieso maar 1 achtergrond deuntje draaien.

[ Voor 49% gewijzigd door Terror op 21-05-2007 09:05 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• mithras
  • Niet online
Ik hoor helemaal geen muziek omdat je het typisch IE only hebt gescript :p Daarnaast hou ik persoonlijk niet van muziek op websites, maar je hebt gelijk dat je muziek dan stopt en zich herhaalt. Je hebt een aantal oplossingen:
[list]• geen muziek (de meest makkelijke, de meest gangbare, maar voor jou kennelijk geen optie)*.
• wel muziek en inderdaad frames gebruiken. Kan je niet je muziek uit je inhoud slopen en zo voorkomen dat je twee keer muziek afspeelt? Dat is dan wel het handigst.
• wel muziek en continu blijven doorspelen door met een xmlHttpRequest de nieuwe inhoud van je pagina op te vragen (een "AJAX oplossing" dus), als je per sé muziek wil de meest nette oplossing imho.Check de AJAX tutorial op http://w3schools.com
offtopic:
*)heb jij ooit een "professionele" website gezien waar muziek op afgespeeld wordt: T.net, google, digg, flickr, etc etc. Misschien is het voor jou doelgroep wel ok, maar meestal wordt het niet als prettig ervaren :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Hier zijn best veel scripts voor, en je hebt er geen een kunnen vinden?

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-11 08:48

Zyppora

155/50 Warlock

mithras schreef op maandag 21 mei 2007 @ 09:04:
offtopic:
*)heb jij ooit een "professionele" website gezien waar muziek op afgespeeld wordt: T.net, google, digg, flickr, etc etc. Misschien is het voor jou doelgroep wel ok, maar meestal wordt het niet als prettig ervaren :)
Hier wordt de spijker op de kop geslagen (als je het mij vraagt). Ik heb mijn PC aangesloten op de stereo en switch tussen radio, CD en PC (aux ingang). Het enige moment dat ik mijn PC geluid hoor is dus als ik de stereo op PC (aux) instel ... en dat doe ik alleen als ik al muziek draai (of een film kijk). En dan heb ik geen trek in een website die daar nog eens zijn eigen muziek overheen gooit :/

Ik liep ook al eens tegen dit probleem aan, en wat ik toen deed (de politiek-correcte oplossing) is een optie om de muziek af te spelen in een popup window. Op deze manier offer je geen schermruimte op (popup gaat naar achtergrond or minimaliseert), blijft doorlopen bij een page refresh en de bezoeker kiest er ZELF voor de muziek te laten afspelen :)

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Verwijderd

Topicstarter
mithras schreef op maandag 21 mei 2007 @ 09:04:
Ik hoor helemaal geen muziek omdat je het typisch IE only hebt gescript :p
Welke browser gebruik je? Hij speelt namelijk wel in FireFox.. :)
Bedankt! Ik heb nu deze link gevonden. Daarin wordt uitgelegd hoe het zou kunnen, dus ik ga het proberen! 8)

Allemaal bedankt voor het meedenken ;)

• mithras
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:25:
[...]

Welke browser gebruik je? Hij speelt namelijk wel in FireFox.. :)
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.8.1.3) Gecko/20061201 Firefox/2.0.0.3 (Ubuntu-feisty)
is mijn user agent string

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Sam, kerel, een paar tips:
- Ongevraagd muziek op je site afspelen is erg irritant. Je hoort van iedereen dat ze dat vervelend vinden en als je mensen niet de neiging wil geven met de muis naar de hoek van het venster te gaan, dan zou ik dat ook niet doen.
- Frames are bad, mmkay? Ook niet gebruiksvriendelijk (mensen kunnen heel lastig het adres van een pagina even opslaan) en je komt er ook niet hoger mee in de zoekresultaten.
- Gegevens als een bezoekerteller, de datum en tijd zijn niet boeiend op een pagina. Statistieken zou ik onderbrengen op een aparte pagina en datum en tijd kan ik ook zelf in mijn OS na gaan.
- Maak je site resolutieonafhankelijk. Nou werkt hij nu wel op zegmaar 800*600, maar het staat sowieso al niet netjes als je zo'n melding op je site zet. Ik probeer het altijd zo flexibel mogelijk te maken.
- Waarom gebruik je Javascript voor de hover effecten in het menu? Doe het lekker met CSS, gaat veel makkelijker en werkt vaker dan als je het met JS doet.
- Valideer je website
- Gebruik semantische HTML. Voor het gebruik van afbeeldingen zou ik deze tutorial doornemen.

@mithras: Muziek werkt ook hier in FF2.0.0.3.

@Sam: Het begin is er, nu de finishing touch. Veel succes!

Verwijderd

Topicstarter
Mei schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:38:
@Sam: Het begin is er, nu de finishing touch. Veel succes!
Eigenwijze donder die ik ben... Ik heb het nu gewoon heel simpel opgelost. Ik wilde graag de achtergrond muziek toch houden en kreeg het niet voor elkaar zoals ik het wilde. Dat de achtergrondmuziek stopt zodra je een ander muziekfragment wilt beluisteren. Dus heb ik bij 'het andere muziekfragment' de auto-start weggehaald en er bij gezet dat ze eerst (zelf) even de achtergrondmuziek moeten uitschakelen. Kijk maar even op mijn site, klik op media en open het muziekfragment zottenfestival.

Maar toch bedankt voor alle hulp! :P

Verwijderd

Hey, je hebt in elk geval wel een goede smaak. Ik dacht even dat m'n eigen muziek aan stond :P
Liquid Tension Experiment - Biaxident, voor de geïnteresseerden.
Pagina: 1