Waterkoeling problemen

Pagina: 1
Acties:

• ThemNuts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04-2025
Ben al geruime tijd bezig met een casemod en ben dan ook onlangs overgestapt naar waterkoeling.
Nu kreeg ik overlaatst het grootste deel van men set binnen en kon niet wachten om alles te installeren...

Men set bestaat uit:

1 x Aquacomputer Cuplex XT
1 x AquagraFX 8800GTX
1 x 120mm Aquacomputer Airplex XT Rad
1 x 120mm Black Ice GT Stealth Rad
1 x Laing DDC-1RT Pump
1 x Innovatek Fass-O-Matic Reservoir

Sinds ik al meer dan een maand aan het wachten ben achter die gpu-block kon ik echt niet meer
wachten en besloot om de set tijdelijk zonder het gpu-blok aan te sluiten.
De eerste fout die ik gemaakt heb (en ondertussen al een antwoord op) is dat ik geen teflon gebruikt heb. Daardoor lekte men pompfitting als zot. Maar niet alleen die lekt, ook men 2 radiators en de draad van de led voor het reservoir. Nu die laatste was ook geen probleem want toen ik hem er vantussen liet (en er de dop weer opgeschroefd had) lekte hij niet meer.

Bij nader onderzoek van de radiators bleek dat ik de schroeven te hard had aangedraaid (het is - fan/case/rad achteraan en - case/fan/rad vooraan) en dat er gaatjes waren ontstaan :X

Nog een "probleem" dat ik tegenkwam waren de tubes.
Als ik de waterkoelingsets zie hier op GoT zien de tubes er allemaal uit alsof ze daar horen..
Nu als ik probeer ze vast te schroeven, draaien deze mee waardoor die als het ware oprollen :(
Ik heb al geprobeerd met een beetje dreft aan de slang en koppeling te doen maar dit hielp helemaal niets..

Mocht er dus iemand tips of gouden raad (van tante) hebben, please let me know!

Het liefst had ik de rads op een of andere manier gemaakt maar ik vrees dat ik het dan nooit 100% zal vertrouwen

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

tube goed vasthouden en erop drukken.
dan rustig draaien.

tube kan beetje vervormen door de druk.
moet gewoon goed lukken :)

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

Verwijderd

Weet niet wat voor slangen je hebt maar heb hier pur, draait totaal niet mee.... tegendeel zelf! Moest ooit een slang vervangen omdat er te veel spanning opstond.... hij draaide zelf mijn koppeling los :X ....

Lijkt wel alsof je slang te groot is, moest ze namelijk flink op de koppeling duwen, waardoor ze ook wel op hun plaats blijven.

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 18:16
slangen een beetje nat maken helpt ook

Verwijderd

Bulls-NL schreef op maandag 21 mei 2007 @ 02:30:
slangen een beetje nat maken helpt ook
yep, of een klein beetje afwasmiddel......

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Ik weet niet wat dit met casemodden te maken heeft maar goed...

Ik weer niet welke soort hosebarbs jij gebruikt, (snelkoppelingen neem ik aan?) maar als het zodanig gaat meedraaien dat het gaat twisten, dan draai je of te hard door, of slangen zijn te smal voor de fittingen.
Ik heb vroeger wel eens gehad dat het dan misschien kwartslag meedraait die slang, maar niet zo extreem als in jou geval. Gewoon goed vastknijpen zoals hierboven wordt gezegd. Een goede hosebarb heeft ook een O-ring, dan hoef je geen eens teflontape te gebruiken. Heb je misschien fotos?

Dat je een blok met plexi te hard aandraait en daardoor een barst ontstaat kan ik me voorstellen, maar in je radiator? 8)7 gewoon met de hand vastdraaien totdat je echt moeite moet doen.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• ThemNuts
Het zijn Tygon Tubes en ik kan die heel gemakkelijk op de fittings krijgen. Het is de koppeling die ik aandraai om de boel vast te zetten die men slangen mee doet draaien, heb nochtans speciale meegeleverd gekregen van freezing hardware...

• ThemNuts
Terryb47 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 02:34:
Ik weet niet wat dit met casemodden te maken heeft maar goed...

Ik weer niet welke soort hosebarbs jij gebruikt, (snelkoppelingen neem ik aan?) maar als het zodanig gaat meedraaien dat het gaat twisten, dan draai je of te hard door, of slangen zijn te smal voor de fittingen.
Ik heb vroeger wel eens gehad dat het dan misschien kwartslag meedraait die slang, maar niet zo extreem als in jou geval. Gewoon goed vastknijpen zoals hierboven wordt gezegd. Een goede hosebarb heeft ook een O-ring, dan hoef je geen eens teflontape te gebruiken. Heb je misschien fotos?

Dat je een blok met plexi te hard aandraait en daardoor een barst ontstaat kan ik me voorstellen, maar in je radiator? 8)7 gewoon met de hand vastdraaien totdat je echt moeite moet doen.
Het is dit soort verbindingen: LINK Men CPU en Reservoir fittings hebben O-ringen maar de rest weer niet en aangezien men pompfittingen opdraaifittingen zijn zouden die hier niet toe doen denk ik. Toch maar voor alle veiligheid teflon overal.

En die radiators zijn met de hand aangedraaid. Toch lijkt het erop dat ik de schroeven te ver heb gedraaid. Komt er gewoon uitlopen...

[ Voor 8% gewijzigd door ThemNuts op 21-05-2007 02:46 ]

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Oh ik begrijp het nu pas goed (je verhaaltje is niet echt makkelijk te lezen)
je hebt de schroeven om de fans erop te zetten te ver doorgedraaid...dat komt wel eens voor dat de schroeven te lang zijn (maar overkomt vaak beginners..)

maare zoals ik eerder zei, ik snap niet waarom de slangen zoveel meedraaien. Je draait toch wel eerst de fittingen op het blok en pas later slangen erop (en niet barb met slang en al?)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-01 20:48
Ik heb dezelfde fittingen, ik doe de slang altijd een kwart slag "de verkeerde kant op". Dan hou ik de slang stevig vast en draai dat ring dingetje erop, net zolang tot mn slang de goede kant op staat. Dan zit het wel vast genoeg. Het heeft niet zoveel zin om met een steeksleutel dat ringetje tot ultra super strak aan te draaien.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Meer een TCO-iets.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• ThemNuts
sry voor het misplaatsen van de post.

Ik steek inderdaad eerst de fittingen erop, dan de tubes erop en dan de ringen er rond.

Ik probeer ook de tubes naar de verkeerde kant te draaien maar die hebben veel meer nodig dan een kwart draai.. ze zitten dan ook echt los. Dit kan zijn omdat het Tygon is en een beetje soepeler is dan andere tubes maar het is echt een pain in the Ssss :(

En de radiators zijn dan voor de vuilbak? Dacht toch echt niet dat die zo fragiel zouden zijn :(

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Je kan proberen ze nog dicht te solderen. Flinke klodder tin en je komt een heel eind. Heeft bij meerdere mensen goed gewerkt (ook bij mijzelf).
Pagina: 1