[XP] Windows activatie na verandering driver

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-02 10:14

Mojo

The Power Within

Topicstarter
Ik heb Windows XP OEM geinstalleerd op de pc van mijn ouders. Ding heeft altijd prima gewerkt. Nou wilde ik vanmiddag de TV aansluiten op de PC. Ging wat moeizaam ivm oude ATi Drivers. Ik ze er dus af gegooid en gereboot om nieuwe te installeren.
Krijg ik na de reboot ineens een melding van Windows WGA dat er te veel aan de hardware veranderd is (wtf, er is uberhaupt nooit iets veranderd :? ) en ik opnieuw moet activeren.

Het probleem is nou dat ik niet meer kan activeren, omdat ik Win XP OEM ook op mijn eigen bak heb geinstalleerd, bij gebrek aan een Win XP CD destijds. Nou weet ik dat dat gewoon stom was, maarja, kan dus niet meer terug. :( Ik voel me nou echt ongelofelijk lullig tegenover m'n ouders :/

Nou zat ik te denken aan wat oplossingen, maar niks helpt :/

- Herstelpunt terugzetten
- Drivers weer installen zoals normaal

Wat overblijft is een illegale versie downloaden en die op de bak van m'n ouders zetten, maar dat doe ik liever niet. Het enige wat ik dus kan doen is Microsoft morgen bellen, een medewerker aan de lijn krijgen en het verhaal uitleggen. (En maar niet vermelden van mijn 2e PC denk ik maar).

Iemand anders nog ideeën? :(

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tja, je gebruikt (voor zover ik het eruit opmaak) die OEM-licentie nu op 2 PC's en dat mag niet. Vreemd dat ie uberhaupt wilde activeren. Denk dat die melding hier dus ook mee te maken heeft. Een driver alleen zou nl. niet van invloed moeten zijn (windows checkt dat een niveau lager dan bij de drivers).

Je bent nu toch al illegaal bezig, dus kun je beter *knip* Dit dus niet gewoon een tweede legale versie kopen. Dat bellen met de helpdesk lukt misschien ook wel, maar dan loop je wel weer kans dat de installatie op je andere PC tzt gaat zeuren.

[ Voor 32% gewijzigd door alt-92 op 21-05-2007 09:58 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:15

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TS even iets duidelijker maken: Heb je nu alleen de oem CD gebruikt van je ouders of ook de bijbehorende key? Wanneer je alleen de CD hebt gebruikt, maar een andere key ingetikt dan is er niets aan de hand, kwa licentie dan. Vervolgens is het dan wel vreemd dat WGA begint te mekkeren bij het installeren van een bepaalde driver of het insteken van een extra kaart.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:06

sanzut

It's always christmas time

Misschien kan je *knip - dit dus ook niet* ms bellen, en zeggen dat je wat problemen had met je hardware, en je hdd dus in een ander systeem hebt gehangen tbv backup.
Toen het systeem gerepareerd was hdd weer terug gehang.

Dank u voor de nieuwe key voor je ouders pc ;)

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 21-05-2007 10:02 ]

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 17:33
Nee hoor, die andere installatie gaat niet lopen zeuren. Je kunt gewoon MS bellen en zeggen dat windows vanwege een hardware-wijziging opnieuw moet activeren. Hoe ik dat zo zeker weet? "I could tell you, but then I'd have to kill you..." ;)

Niks aan de hand in elk geval.

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:06

sanzut

It's always christmas time

Kurgan schreef op maandag 21 mei 2007 @ 00:31:
Nee hoor, die andere installatie gaat niet lopen zeuren. Je kunt gewoon MS bellen en zeggen dat windows vanwege een hardware-wijziging opnieuw moet activeren. Hoe ik dat zo zeker weet? "I could tell you, but then I'd have to kill you..." ;)

Niks aan de hand in elk geval.
Ervarings deskundige neem ik aan, en wat maakt het uit dat je dat weet...

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-02 10:14

Mojo

The Power Within

Topicstarter
Ik heb de key en cd gebruikt ja. Ik vind het idd vreemd dat WGA gaat zeuren over die driver, het zou natuurlijk heel erg stom toeval kunnen zijn, maar dat lijkt me sterk. Ik weet dat Windows kijkt naar een lager niveau dan drivers. Je mag idd geen OEM installatie op 2 pc's installeren, een gewone mag dat ook niet.

Ik begrijp dat ik in het grijze gebied bezig ben, maar dat was niet eens m'n bedoeling :( Daarnaast werken WGA cracks echt waardeloos uit wat gegoogle, enige wat werkt zijn corporate dingen. Maar genoeg over die illegale troep, want dat wil ik voorlopig nog niet en dat is de insteek van mijn topicstart ook niet.

Overigens blijkt uit google dat de helpdesk waarschijnlijk niet moeilijk gaat doen...

Zolang er op de bak van m'n ouders een legale versie staat vind ik alles best. Ik kan zelf altijd wel een XP Prof. kopen via surfspot of iets downloaden, dat is het probleem nog niet. Ik heb zelf liever wat gezeik met windows op m'n eigen bak, dan op die van m'n ouders.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bellen dus.

Voor de rest: als je weet dat je niet volgens de regels bezig bent, dan moet je het eigenlijk ook maar zelf oplossen.
Geen hulp bij warez is nog altijd de policy hier.
Zie de FAQ.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.