Ik heb Windows XP OEM geinstalleerd op de pc van mijn ouders. Ding heeft altijd prima gewerkt. Nou wilde ik vanmiddag de TV aansluiten op de PC. Ging wat moeizaam ivm oude ATi Drivers. Ik ze er dus af gegooid en gereboot om nieuwe te installeren.
Krijg ik na de reboot ineens een melding van Windows WGA dat er te veel aan de hardware veranderd is (wtf, er is uberhaupt nooit iets veranderd
) en ik opnieuw moet activeren.
Het probleem is nou dat ik niet meer kan activeren, omdat ik Win XP OEM ook op mijn eigen bak heb geinstalleerd, bij gebrek aan een Win XP CD destijds. Nou weet ik dat dat gewoon stom was, maarja, kan dus niet meer terug.
Ik voel me nou echt ongelofelijk lullig tegenover m'n ouders 
Nou zat ik te denken aan wat oplossingen, maar niks helpt
- Herstelpunt terugzetten
- Drivers weer installen zoals normaal
Wat overblijft is een illegale versie downloaden en die op de bak van m'n ouders zetten, maar dat doe ik liever niet. Het enige wat ik dus kan doen is Microsoft morgen bellen, een medewerker aan de lijn krijgen en het verhaal uitleggen. (En maar niet vermelden van mijn 2e PC denk ik maar).
Iemand anders nog ideeën?
Krijg ik na de reboot ineens een melding van Windows WGA dat er te veel aan de hardware veranderd is (wtf, er is uberhaupt nooit iets veranderd
Het probleem is nou dat ik niet meer kan activeren, omdat ik Win XP OEM ook op mijn eigen bak heb geinstalleerd, bij gebrek aan een Win XP CD destijds. Nou weet ik dat dat gewoon stom was, maarja, kan dus niet meer terug.
Nou zat ik te denken aan wat oplossingen, maar niks helpt
- Herstelpunt terugzetten
- Drivers weer installen zoals normaal
Wat overblijft is een illegale versie downloaden en die op de bak van m'n ouders zetten, maar dat doe ik liever niet. Het enige wat ik dus kan doen is Microsoft morgen bellen, een medewerker aan de lijn krijgen en het verhaal uitleggen. (En maar niet vermelden van mijn 2e PC denk ik maar).
Iemand anders nog ideeën?
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop