Callcenter opstelling VOIP

Pagina: 1
Acties:
  • 580 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-11 12:36

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
Voor een project heb ik een voip systeem nodig.
Het gaat hierbij om een kantorenpand, voor diverse bedrijven met één centrale balie.
Om het allemaal wat simpeler te schetsen, een bedrijf huurt daar een kantoorruimte, en desgewenst de bijbehorende baliediensten.
1 centrale balie neemt dus de telefoon op voor jouw bedrijf.
vb1. Kantoor 1, zitten 20 bedrijven gevestigd, er word gebeld voor GOT. welke ook daar gevestigd ziet, een baliemedewerkster ZIET dat er voor GOT gebeld, en neemt op "Hallo met GOT". noteerd een afspraak, of verbind desgewenst door met een medewerker of afdeling.
ook moet het dus zo zijn dat als een bedrijf in het kantoor uitbelt, dat het dan ook onder eigennummer gebeurt, en niet via de balie loopt.
En zo nog 20 bedrijven. Lijkt mij duidelijk, toch?

Voip is het probleem niet, sip+nummers kan ik goedkoop inkopen, en ik heb daar al enigzins kennis van, behalve van dus dit soort systemen.
Ik heb wat rondgesnuffeld, en wat ik tegen kwam was asterisk.

Nu weet ik alleen nog niet of dit is wat ik zoek, ik heb daar vragen over welke ik dan in het daarvoor bestemde forum stel. Liever heb ik een pakket wat speciaal voor mijn gebruik gemaakt is, en op windows draait. (asterisk draait op linux, en daar snap ik weinig van)

Weet iemand nog een ander pakket wat kan wat ik zoek, of moet het toch asterisk worden?

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

Er is ook een asterisk voor Windows... echter vind ik deze niet zo jofel werken.
Ik ben ooit es met Asterisk bezig geweest die je alleen maar via een webpagina kon configgen.
Dan heb je geen verstand van Unix nodig hoor...

Maar denk idd dat je het beste met Asterisk uit de voeten kan.

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Arterisk is idd het beste voor jou. Je kan voor de Windows variant gaan, maar net zoals RammY al zei, is Linux beter, en biedt je toch net ietsje meer. En qua configgen, is het prima te doen.

Maar met alles is, goede voorbereiding vraagt tijd :) Neem er ook de tijd ervoor om in Arterisk te verdiepen. Je zou bijvoorbeeld 3 nummers in kunnen kopen en eens mee "spelen". Om zo gelijk in de praktijk te kunnen toetsen of het allemaal precies zo werkt zoals het je gewenst hebt ;)

Succes!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:43

57696520646974206c65657374206973206e657264

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ziet er ranzig duur uit. Asterisk is gratis.

Afweging:
Kost de tijd die je nodig hebt om beetje uit de voeten te kunnen met Asterisk je meer dan dit soort commerciele oplossing te kopen? Zo ja, ga voor de commerciele oplossing. Zo nee, verdiep je in Asterisk.

Overigens kun je ook prima betaald support krijgen voor Asterisk, dat levert www.digium.com - waarschijnlijk is dat nog steeds goedkoper dan die Swyx zooi, en als voordeel heb je dat alle kennis die je zelf opdoet na afloop supportcontract nog gratis inzetbaar is op Asterisk, terwijl je Swyx niet meer mag gebruiken als je niet betaalt.

Oslik blyat! Oslik!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Je moet er wel rekening mee houden dat als je nog niet veel ervaring met linux hebt en niet met telefonie/voip de learning curve best groot kan zijn. Voor de functies die je wil zal je toch wel wat Ael scriptjes moeten schrijven, niet dat het perse echt moeilijk is, maar de vraag is of je er de tijd aan wilt besteden.

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-11 12:36

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
Bedankt allemaal.
Voip heb ik de nodige kennis van, en werk momenteel ook met pbx centrales, maar geen één kan wat ik zocht.

Ik ga mij verdiepen in TrixBox, dat is asterisk en linux in 1 iso.
Wellicht dat ik mij daarmee uit de voeten kan, sip nummers heb ik een aantal van over, evenals ip telefoons.
En uiteraard wil ik er tijd in steken, om iets te leren natuurlijk altijd.
Hoe dan ook, ik ga ervan uit dat ik mij hiermee kan redden.
DUs bedankt i.ig. voor de tips

Swyx kijk ik ik nog naar, maar ik denk idd. dat deze oplossing te duur word!

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:43
dion_b schreef op maandag 21 mei 2007 @ 10:30:
[...]

Ziet er ranzig duur uit. Asterisk is gratis.

Afweging:
Kost de tijd die je nodig hebt om beetje uit de voeten te kunnen met Asterisk je meer dan dit soort commerciele oplossing te kopen? Zo ja, ga voor de commerciele oplossing. Zo nee, verdiep je in Asterisk.

Overigens kun je ook prima betaald support krijgen voor Asterisk, dat levert www.digium.com - waarschijnlijk is dat nog steeds goedkoper dan die Swyx zooi, en als voordeel heb je dat alle kennis die je zelf opdoet na afloop supportcontract nog gratis inzetbaar is op Asterisk, terwijl je Swyx niet meer mag gebruiken als je niet betaalt.
Geen idee wat de prijs is :) Maar het werkt wel aardig, de telefoon applicatie is wel oke en je kan alles scripten zoals je zelf wilt. Dus 10 seconden in de wacht dan een mp3tje/wavje met ingesproken stem.. Of bijvoorbeeld je hebt X wachtende voor je. Of dat je als beller kunt kiezen tussen een voicemail of doorschakeling naar collega/gsm..etc.

Ik heb geen flauw idee van dat Asterix alternatief hoor, wellicht is dat wel beter (Meestal zo met freeware/open source imo).

57696520646974206c65657374206973206e657264

Pagina: 1