Toon posts:

Al mijn gegevens op te vragen via domein naam?

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een .com domein geregistreerd voor mezelf. Puur voor eigen gebruik, en voor buitenstaanders is er dus ook niets te vinden / te zoeken. Nu heb ik in de root van mijn server een php bestandje gemaakt om via de $_SERVER['referer'] te kijken wie er toch een poging doen om mijn domein te bezoeken. Nu blijkt dat er een behoorlijk aantal hits vanaf http://www.whois.sc/'mijndomein'.com komt. Er wordt dus gezocht van wie het domein is (van mij dus). En via deze manier zijn vrijwel ál mijn persoonlijke gegevens te lezen, inclusief adres, email en zelfs mijn telefoonnummer. Hier schrok ik eigenlijk een beetje van en dit is natuurlijk absoluut niet de bedoeling...

Om een lang verhaal kort te maken, hoe kan ik zorgen dat deze gegevens niet meer beschikbaar zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2007 23:24 ]

Verwijderd

Je zou contact kunnen zoeken met het bedrijf waarbij je het domein hebt geregistreerd.
Omdat te vragen of ze hun gegevens daar willen neerzetten.

Dit noemen ze ook wel whois-privacy. ;)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dat kan je idd vragen, maar officieel mag dat niet en je hebt dus kans dat ze er niet aan meewerken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Er was pas toch zo'n artikel op de frontpage waarin stond dat je een domeinnaam voor privégebruik anoniem mag registreren?

Hm, 11-11-2005: nieuws: CBP-lid wil inzage persoonsgegevens .nl-domeinen inperken

[ Voor 24% gewijzigd door CodeCaster op 20-05-2007 23:33 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

CodeCaster schreef op zondag 20 mei 2007 @ 23:32:
Er was pas toch zo'n artikel op de frontpage waarin stond dat je een domeinnaam voor privégebruik anoniem mag registreren?

Hm, 11-11-2005: nieuws: CBP-lid wil inzage persoonsgegevens .nl-domeinen inperken
.nl valt onder ander beheer dan .com natuurlijk. :)

W.b.t. die "whois info" (want zo heet het); sommige domainboeren leveren een "privacy guard". Ik heb zelf alles via namecheap.com lopen, en die bieden dit gratis aan (voor het eerste jaar).

Verwijderd

Topicstarter
Dan ben ik toch bang dat ik het domein opzeg... Het diende eigenlijk toch alleen ter vervanging van mijn ip-adres. Van een ip zijn toch geen 'whois' gegevens op te vragen?

En het zijn echt een behoorlijk aantal hits (stuk of 20 de laatste paar dagen), vanaf verschillende ip adressen. Waarom zou iemand zoeken naar wat mijn gegevens zijn, bij een domein waar niets op staat en (als het goed is) nergens bekend is?

Eigenlijk ben ik er nogal geschokt van dat gewoon mijn adres gegevens zo te vinden zijn... :/
Niet dat ik problemen heb op internet ofzo, maar alleen al het feit dat er mensen naar zoeken. Of zouden dit ook bots kunnen zijn oid?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2007 23:40 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dat had ik ook. Ik heb toen aan mijn hostingprovider gevraagd of ze mijn adresgegevens konden weghalen en toen hebben ze hun bedrijfsadres ervoor in de plaats gezet.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

Heb een stuk of 6 domeintjes op mn naam staan.. zodra ik nog geen spam via de brievenbus krijg vind ik het wel goed :)

Het zullen wel botjes zijn die wat hits maken... toch niet zo bijzonder?

Deze advertentieplaats is te huur!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:44

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Canaria schreef op zondag 20 mei 2007 @ 23:40:
Dat had ik ook. Ik heb toen aan mijn hostingprovider gevraagd of ze mijn adresgegevens konden weghalen en toen hebben ze hun bedrijfsadres ervoor in de plaats gezet.
Onthoud dan wel dat die domein niet meer jouw eigendom is. Mocht het bedrijf failliet raken, kan je dus je domein dan kwijtraken.

Wat een optie kan zijn is om (na overleg met de baas) jouw domein op naam van de zaak alten zetten. Jij blijft anoniem en toch een geldig adres. ;)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Boeiend dat je naam en adres daar staan. Mijn gegevens staan bij enkele honderden domeinen en ik kan niet echt zeggen dat ik daar hinder van ondervind. Ik ben welgeteld één (1) keer gebeld door iemand die een domein over wilde nemen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Ariën Clay schreef op maandag 21 mei 2007 @ 00:15:
[...]

Onthoud dan wel dat die domein niet meer jouw eigendom is. Mocht het bedrijf failliet raken, kan je dus je domein dan kwijtraken.

Wat een optie kan zijn is om (na overleg met de baas) jouw domein op naam van de zaak alten zetten. Jij blijft anoniem en toch een geldig adres. ;)
In principe dient voor de registrar check alleen een geldig emailadres ingevuld te zijn; aangezien daar de "ownership email" naartoe gestuurd wordt.
In mijn ervaring, that is.

Dit gebruikt NameCheap ervoor: WhoisGuard
How Does WhoisGuard Work?
WhoisGuard is a service that prevents people from gaining access to your address, phone number and email using Whois.

ICANN policy states that when a domain name is registered, it is required that the user provide valid address, phone and email address or risk losing their domain. This potentially exposes your private information to the public. This is where WhoisGuard steps in.

* We provide our information in Whois so that yours is safe.
* You retain full control of the domain. You can enable or disable WhoisGuard when ever you want.
* We provide a new email address so that every email that is sent to that address is forwarded to an email address of your choice.
* We provide an option to change the email address in a specified interval to cut down more spam.
* Our phone number and fax number are listed in Whois so you don't get unsolicited calls or faxes.
* We will forward any regular mails either through regular mail for through email as a scanned copy.
* Remember to turn off WhoisGuard before transferring your domain to another registrar as they will need your real information at the time of the transfer.
Ik gebruik WhoisGuard omdat het makkelijk(er) is dan handmatig steeds je WHOIS gegevens wijzigen. Daarnaast is het gratis bij nieuwe domeinen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door r0b op 21-05-2007 00:20 ]

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 19:20

-d-

CyBeR schreef op maandag 21 mei 2007 @ 00:17:
Boeiend dat je naam en adres daar staan. Mijn gegevens staan bij enkele honderden domeinen en ik kan niet echt zeggen dat ik daar hinder van ondervind. Ik ben welgeteld één (1) keer gebeld door iemand die een domein over wilde nemen.
Zelfde hier. Heb een stuk of 50-60 domeinen, incl. telefoonnummer in de whois, krijg echt nooit post/telefoontjes. Zo heel af en toe en mailtje, niks bijzonders.
Pagina: 1