[C#] TableLayoutPanel resized verkeerde kolom *

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb eem form met daarop een TableLayoutPanel. De panel heeft 3 kolommen en 3 rijen. Ik heb em gedocked als "top" en alle rijen en kolommen staan op AutoSize, en passen dus hun breedte aan aan de controls die erin zitten... tenminste dat zegt de documentatie.

Het gaat ff om de eerste rij, daarin zien we van links naar rechts een label, een textbox en een button. De label en de button hebben hun anchor op "top,left" staan en de textbox op "top,left,right". Dus je zou verwachten dat het de textbox is die resizet als het form (en dus de panel) resizet. Dat is dus niet zo, het is *altijd* de rechterkolom die resizet.

Nu dacht ik "goh, kun je vast wel ergens instellen..." maar dat kan ook niet, tenzij ik ergens overheen kijk. Ik zou eigenlijk gewoon willen instellen dat de 2e kolom de "rest" van de breedte moet pakken, en de andere 2 kolommen gewoon wat ze nodig hebben aan de hand van hun inhoud.

Maar, hoe? Of moet ik in een hele andere richting kijken?

日本!🎌

Verwijderd

Anchor van die button op "top, right" zetten?

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Dat is dan een zegmaar stap 1 pas :)

De button blijft nu keurig rechts uitgelijnd, maar het is nog steeds de rechter - en niet de middelste kolom - die groter wordt als het form groter wordt. Dus de textbox die links van de button staat, groeit niet mee.

edit: hela, iemand heeft een typfout in m'n topictitel gezet?

[ Voor 12% gewijzigd door _Thanatos_ op 22-05-2007 10:55 ]

日本!🎌

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb er maar een UserControl van gemaakt die ervoor zorgt dat TextBox en Button altijd bij elkaar blijven. Maar, nu merk ik een 2 nieuwe gerelateerde probleem op (heeft MS dat component weleens getest?)...

1) De UserControl wordt in de kolom keurignetjes groter als de table groter wordt, maar wordt daarna nooit meer kleiner. Als de table kleiner wordt, is m'n UserControl dus te groot en valt ie voor een deel buiten beeld.
2) Een gewone TextBox doet het ook niet, maar wel iets beter: Hij resizet netjes met de cel mee, maar hij wordt nooit kleiner dan hoe ik em in de designer heb staan.

Hoe kan dat nou, al die problemen? Ik neem aan dat die table wel werkt, dus ik zal wel iets grondig fout doen, maar waddan?

日本!🎌