Toon posts:

Heeft er iemand ervaring met een Geforce 6200 op 440BX bord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De AGP port op mijn Asus P2B-F (440BX chipset) is een oude 3.3v versie.

De meeste Geforce 6200 kaarten zijn universeel gekeyed en zouden moeten werken in zo'n slot.
Men hoort echter verhalen over problemen met kaarten die universeel gekeyed zijn en toch niet werken in alle sloten. Of dit komt door, naar verluid, voeding problemen (de oude AGP kan de nieuwere kaarten niet genoeg leveren) of gewoon fout gekeyde kaarten is mij onduidelijk.

Als iemand persoonlijke ervaring heeft met zo'n situatie als deze hoor ik het graag.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:15

KneoK

Not in a million lightyears

Heb vroeger altijd met een MSI 440BX bordje gedraaid en een Geforce 3 Ti200 en Geforce 4 Ti4200 hebben altijd moeiteloos gedraaid. Weet niet of er sinds die kaarten nog veel in de AGP specs is veranderd, wellicht dat je op internet overeenkomsten kunt vinden tussen die kaarten en de 6200 wat voltage betreft.

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Ja, ik heb ook dat Asus bordje gehad, en heb er een voodoo3, GeForce Ti4200, radeon 9200, en ook een GeForce 6200 in gehad, en werkte allemaal perfect, alleen je komt niet hoger als AGP 2X. Lees anders even de FAQ door, staat ook veel in.

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dank.

Ik had me geinformeerd over AGP standaarden via http://www.playtool.com/pages/agpcompat/agp.html.

Ik was echter bang dat ondanks het passen van de kaart er onvoorziene compatibiliteits problemen (voeding, bios, &c) zouden zijn door de tijdsduur tussen de P2B en de Geforce 6200. Het bleek moeilijk niet theorie, maar een echte ervaring te vinden.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07 14:22

Jimbolino

troep.com

ben wel benieuwd naar: WAAROM ???

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Omdat hij er graag een nieuwe kaart in wilt hebben? Geen degelijke kaart uit die generatie meer heeft?

De meeste GeForce 6200 zijn voor over ik weet gewoon universeel gekeyed en zouden ook op een AGP slot van een P2B moeten werken. Op mijn P2B-LS wil een Radeon 9000 ook gewoon goed, maar ik heb hem er enkel op gehad om dat te testen verder ;)

Mocht het nou echt niet werken dan valt zo'n kaart vaak wel te ruilen of je komt er wel van af :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1