[Vista] Parental Control

Pagina: 1
Acties:
  • 1.380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Highlandd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-01 08:32
Ik heb sinds januari 2007 vista ultimate en daarbij heb ik steeds hetzelfde irritante popup warning:

Als ik opstart krijg ik keer op keer een melding van parental control de waarschuwing dat ik geen wachtwoord heb ingesteld voor mijn administrator account waardoor er geen parental control gebruikt kan worden. de vraag is dan van mij hij kom ik van die suffe warning af aangezien ik niet ge interesseert ben ik die parental control en ik graag mijn pc zonder wachtwoord laat opstarten. Ik wil geen beperkingen erbij opleggen zoals ander account type ik wil gewoon puur dat stomme parental control uitschakelen.

google ik hierop krijg ik honderd duizend suffe sites met hoe goed het is enzo maar niets om die geheel van je vista te verwijderen

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:03

Bob

Misschien is het mogelijk om wel een wachtwoord in te stellen maar er voor te zorgen dat hij daar niet naar vraagt bij het inloggen? In linux kan dat alleszins. Google daar eens naar. Auto login ofzo.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-03 15:59

Koppensneller

winterrrrrr

Bob_A schreef op zondag 20 mei 2007 @ 22:33:
Misschien is het mogelijk om wel een wachtwoord in te stellen maar er voor te zorgen dat hij daar niet naar vraagt bij het inloggen? In linux kan dat alleszins. Google daar eens naar. Auto login ofzo.
In XP was dat automatisch inloggen in te stellen met TweakUI, weet niet of dat ook voor Vista geldt...

• Highlandd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-01 08:32
Dankje :) suf genoeg werkt dat wel, stop dat hiervoor alleen een workaround nodig is, of ben ik de enige die dat vind.
nougoed, het idee is dit:
Auto Logon to Windows XP
Published: March 18, 2002

Submitted by Doug Knox, Microsoft MVP, Tewksbury, Massachusetts

You can configure Windows XP to automate the logon process if your computer is not part of a domain.

1.
Click Start, click Run, and type control userpasswords2.

2.
Clear the Users must enter a username and password to use this computer check box.

3.
Click Apply.

4.
Enter the user name and password you wish to automatically log on with, and then click OK.

5.
Click OK again and you're all done.

This feature allows other users to start your computer and use the account that you establish to automatically log on. Enabling auto logon makes your computer more convenient to use, but can pose a security risk.
http://www.microsoft.com/...learnmore/tips/knox2.mspx

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het is gewoon een registerkey. Voor zover ik heb kunnen testen ook nog steeds werkend in vista:
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\WinLogon\
Zoek of maak daar:
AutoAdminLogon : 1
DefaultUserName : Username
DefaultPassword : Password
DefaultDomainName : Hostnaam

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Voor wat meer informatie:

http://blogs.msdn.com/uac/archive/2006/04/06/570560.aspx
http://www.microsoft.com/...ils/parentalcontrols.mspx

Je kan het dus ook gewoon uitzetten :+

Het is een functionaliteit (en persoonlijk vind ik het een hele goede) die als het ware aan UAC hangt.
Ik vermoed dat je die dus ook nog hebt aanstaan?
Ik laat even in het midden of het verstandig is met een Admin account te werken want daar zijn meerdere redenen voor te bedenken om het wel of niet te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 20-05-2007 23:14 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1