Toon posts:

Mijn macbook formateren?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit gigantisch te klooien met het simpel installeren van Photoshop CS3 beta. Opeens is mijn map met hulprogramma's leeg en krijg ik critical errors bij de bovengenoemde installatie. Een enorme bende, en ben even geen vriendjes meer met mijn macbook pro. Ik ben hard op zoek naar de manier om alles weer terug te krijgen zoals het gisteren nog was. Ik neig nu naar het helemaal opnieuw installeren van Mac Os x tiger, dat alles weer clean is en ik vanaf het begin alles weer normaal kan installeren..

Hoe kan ik dit het beste doen? Moet ik het uberhaupt wel doen? Zie ik iets doms over het hoofd?

;(

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Stop de installatie cd in je cd speler, start je MacBook opnieuw op en druk meteen de "c" toets in. Volg het installatie programma en klaar is svteg :)

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29

Maartenvs

For Sale

Opnieuw installeren gaat zoals in de post hierboven staat beschreven, wil je formateren dan kun je tijdens de setup kiezen voor schijfhulpprogramma waarbij je alles met nullen / 7x / 35x alles kunt overschrijven.
Verder is er speciaal script van adobe dacht ik om de complete installatie van de beta ongedaan te maken. Er waren namelijk nogal eens problemen dat cs3 niet wou installeren als de beta erop had gestaan. Misschien een idee hier even naar te zoeken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga maar op zoek naar de installatie-cd, als het opnieuw installeren zo eenvoudig gaat. Mijn schijfhulpprogramma is verdwenen, datzelfde geldt voor alle andere programma's in de map hulprogramma's. En dat alleen maar omdat ik wou kijken hoe soepel die beta versie van photoshop zou draaien.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 23:40:
Ik ga maar op zoek naar de installatie-cd, als het opnieuw installeren zo eenvoudig gaat. Mijn schijfhulpprogramma is verdwenen, datzelfde geldt voor alle andere programma's in de map hulprogramma's. En dat alleen maar omdat ik wou kijken hoe soepel die beta versie van photoshop zou draaien.
De installer van Photoshop CS3 dergelijke files zeker niet, dus ik vermoed dat je zelf iets verkeerd hebt gedaan. Was het beta programma trouwens onderhand niet afgelopen? Ik heb namelijk de final al gewoon draaien...

Launching containers into space

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Algemene tip:

Wil je je home-folder en applicaties behouden, maar wel je systeem opnieuw installeren, kies dan voor een "Archive and Install". Dan ben je in principe je data en applicaties niet kwijt, maar krijg je wel een fris nieuw systeem geïnstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt te beginnen met een clean install van mac os x. Ik heb nog een vraagje. Ik heb een partitie aangemaakt voor bootcamp, hier draait windows xp op, als ik een nieuwe install doet, wordt die partitie dan automatisch verwijderd of blijft deze netjes behouden?

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29

Maartenvs

For Sale

Bij mij bleef de partitie netjes behouden. Ik weet alleen niet of ik toen bootcamp opnieuw moest installeren om de opstartschijf te kunnen kiezen.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Boot camp blijft gewoon lekker staan ja. Wel moet je zogewild de assistant even opnieuw installeren natuurlijk.

[ Voor 47% gewijzigd door CyBeR op 22-05-2007 15:41 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1