Compaq T20 thin client configureren onder XP

Pagina: 1
Acties:
  • 1.634 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-01 15:35
Ik weet niet of dit of topic in deze catagorie thuis hoort, maar aangezien dit soort apparatuur vaak alleen in een professionele omgeving word gebruikt denk ik van wel.

Ik heb een Comapq EVO T20 (NT embedded) thin client aangeschaft, voornamelijk om hier in de woonkamer rustig (lees stil) mijn werk te kunnen doen, op de pc die op zolder staat en uitgerust is met XP professional.

Om de T20 te kunnen configureren is de bijgeleverde rapport software benodigt. Bij het installeren van deze software op mijn desktop, eveneens uitgerust met XP professional krijg ik echter de melding dat de rapport software alleen op windows 2000 of NT kan worden geinstalleerd en de installatie word afgebroken... :?

Ik heb helaas niet de beschikking over een windows 2000 of NT systeem om de software te installeren en kan dus nu mijn T20 client niet configureren.

Ik heb al op de HP site gekeken of er updates van de software is die wel op XP geinstalleerd kan worden, maar dit is niet het geval.

Heeft iemand misschien een idee hoe dit op te lossen?

Verwijderd

Kan je niet iets met compatibility mode doen?

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
als je G of Ctrl-G indrukt tijdens een cold boot, dan resetten die dingen waarna ze opstarten met de vraag welke instellingen je wilt gebruiken

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Zo'n T20 is ook gewoon lokaal te beheren, F2 optie o.i.d.

Voor 1 client zou ik die (beheerders onvriendelijke) Rapport software niet gebruiken....

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• netvista
Bedankt voor de tips. Maar zowel F2 of G indrukken tijden het opstarten lijkt geen invloed te hebben. Is er misschien een bepaalde manier of volgorde waarin die gedaan moet worden?

Als ik het goed begrijp is de thin client ook gewoon zonder de rapport software te configureren?

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 11:04

Dutch_guy

WYSIWYG

Je moet nadat je ingelogd bent op de thin client de shift (dacht ik) knop ingedrukt houden en dan klikken op afmelden. Vervolgens kan je je dan als Administrator aanmelden en alles wijzigen wat je maar wilt. Wachtwoord was volgens mij admin o.i.d.

Rapport software heb je totaal niet nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Dutch_guy op 23-05-2007 21:07 ]

Pay peanuts get monkeys !

• netvista
Dutch_guy schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:05:
Je moet nadat je ingelogd bent op de thin client de shift (dacht ik) knop ingedrukt houden en dan klikken op afmelden. Vervolgens kan je je dan als Administrator aanmelden en alles wijzigen wat je maar wilt. Wachtwoord was volgens mij admin o.i.d.

Rapport software heb je totaal niet nodig.
Hiermee heb ik inderdaad meer mogelijkheden om iets te configureren, bedankt voor de tip! Tot mijn verbazing kan ik echter maximaal maar 64 K kleuren selecteren. Dat ziet er dus gewoon niet uit. Volgens de specs zou 16 bits kleuren toch tot de mogelijkheden behoren. Weet iemand hoe ik dit kan instellen?

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

Precies hetgeen waar ik destijds ook problemen mee had. Officieel kan je hier niets aan veranderen, maar was mij toen wel gelukt. Je moet de terminal server client downloaden van Windows XP en die op de thin client plaatsen en gebruiken, dan werkt het wel.
Je kan bijvoorbeeld de terminal server client downloaden op je pc en via de thin client via een gedeelde map ophalen.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 00:44
De standaard images van die krengen zijn gewoon te downloaden bij HP, misschien handig?

Gewoon via USB flashen, weet je zeker dat je met een schone lei kunt beginnen...

• netvista
Dutch_guy schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:22:
Precies hetgeen waar ik destijds ook problemen mee had. Officieel kan je hier niets aan veranderen, maar was mij toen wel gelukt. Je moet de terminal server client downloaden van Windows XP en die op de thin client plaatsen en gebruiken, dan werkt het wel.
Je kan bijvoorbeeld de terminal server client downloaden op je pc en via de thin client via een gedeelde map ophalen.
Ok, ik heb een nieuwe rom gedownload voor de T20 en erop geflashed. Ging allemaal prima, maar er is feitelijk niks veranderd. Ik zit nog steeds met 65k kleuren.

@ Dutch_guy

Ik ben benieuwd hoe je dat gedaan hebt dan. Want het lijkt mij dat het niks met de terminal services zelf te maken heeft, aangezien ook de desktop van de client zelf slechts in 65 k word weergegeven...

En als ik de xp versie van terminal services op de thin client zet en probeer te starten krijg ik de melding dat die versie alleen voor XP geschikt is, en niet voor de NTe van de thin client.

Volgens de specs hieronder zou hij gewoon 16 bits kleuren moeten ondersteunen.

Thin Client T20 Features
Evo
The following list outlines the key features of the Evo Thin Client
T20 terminal:
Windows 3.1, Windows 95, Windows 98, and Windows NT
applications via Windows 2000 or Windows Terminal Server
RDP and ICA application compliant
10/100 Base-T network communications
Four USB ports
Extended color support up to 16 bits
Support for monochrome or color monitor
The following items are provided with Evo Thin Client T20
terminals:
Power cord and power supply
Keyboard and mouse
Installation and user information

Alle hulp is welkom, want in 65 k kleuren heb ik niks aan dit ding. Alvast bedankt!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

16 bits zijn ook maar 65K kleuren. 2^16 =65536 Overigens is 65 kleuren best nog wel redelijk hoor even snel ingesteld hier. Met foto's zal je het wel zien maar met GoTten valt he tniet eens op.

[ Voor 61% gewijzigd door TrailBlazer op 29-05-2007 14:24 ]

• netvista
TrailBlazer schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:22:
16 bits zijn ook maar 65K kleuren. 2^16 =65536 Overigens is 65 kleuren best nog wel redelijk hoor even snel ingesteld hier. Met foto's zal je het wel zien maar met GoTten valt he tniet eens op.
Je hebt inderdaad gelijk 8)7 . Het probleem onstaat eigenlijk pas wanneer er een terminal services sessie word gestart naar een XP pro machine De desktop van de client word dan om wat voor reden dan ook in 8 bit kleuren weergegeven. En dat ziet er dus gewoon varschrikkkelijk uit... :O

Kunnen deze dingen eigenlijk ook wireless netwerken? (via wifi - USB stick bijvoorbeeld)

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

Echt je terminal server client veranderen.

Ik heb destijds precies deze gebruikt:

http://www.thinktwice.nl/mstsc.zip

Model waar ik het toen op geplaatst had was een: Evo T20 48/64 Nte

Je moet alleen even opletten dat het Write Filter niet geinstalleerd is, die maakt namelijk iedere keer na een reboot je wijzigingen weer ongedaan.

• netvista
Dutch_guy schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 01:34:
Echt je terminal server client veranderen.

Ik heb destijds precies deze gebruikt:

http://www.thinktwice.nl/mstsc.zip

Model waar ik het toen op geplaatst had was een: Evo T20 48/64 Nte

Je moet alleen even opletten dat het Write Filter niet geinstalleerd is, die maakt namelijk iedere keer na een reboot je wijzigingen weer ongedaan.
Bedankt voor de link. Het werkt nu inderaad op 16 bit i.p.v. 8 bit! _/-\o_

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb zelf ook zo'n bakje staan. Zoverik in dit topic kan zien is het mogelijk om bestanden op het flash geheugen te plaatsen en deze te draaien. Ik kom alleen met geen mogelijkheid in het filesystem, hoe doen jullie dat?
Pagina: 1