Toon posts:

Nieuwe SATA HDD aansluiten, Seagate 7200.10 320GB 16MB Cache

Pagina: 1
Acties:
  • 416 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om een Seagate 7200.10 320 GB 16 MB cache aantegaanschaffen.

Ik heb mijn sata drivers geslipstreamed met xp professional sp2.

Nou wil ik alleen nog weten hoe ik een sata schijf aansluit:

De hardeschijf moet in dit systeem komen:

Moederbord: MSI K8N Neo4/SLI (MS-7100)
Chipset: nVidia nForce 4
Processor: AMD Athlon 64 4000+ @2400 MHz
DDR (PC3200) Geheugen: 2048 MB (4 x 512 DDR-SDRAM)
Videokaart: Nvidia Corp Geforce 7600GT (in SLI)
Hard Disk: WDC (120 GB, IDE)

De oude IDE schijf gaat eruit. Maar de bestanden die hier opstaan moeten wel op mijn nieuwe HDD komen..?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een S-ATA disk aansluiten is extreem makkelijk. Klik het kabeltje in je hdd, het andere einde in je mobo/controller en duw de stroomkabel in de hdd en je bent klaar.

En als je wilt kun je natuurlijk een S-ATA en P-ATA disk naast elkaar gebruiken om data over te gooien.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-02 23:26
Niet vergeten om ook even het sata-power kabeltje aan te sluiten he ;) Is de vervanger voor de molex connector. Maar ik geloof dat de meeste of misschien zelfs alle S-ATA schijven ook wel een molex aansluiting hebben? Dan kun je m gewoon via de normale molex van stroom voorzien.

En P-ATA en S-ATA schijven zijn inderdaad probleemloos zonder extra moeite naast elkaar te gebruiken, dus dan kun je zo je data overschrijven. Handig is het denk ik als je dat doet nog op je oude windows-installatie. Dus de ongeformatteerde nieuwe schijf even partitioneren en daar je data opgooien. Dan de oude schijf verwijderen en windows installeren op de nieuwe schijf :)

[ Voor 40% gewijzigd door FreddyFish op 20-05-2007 22:21 ]

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:40

MrDrako

nep ict'er

met norton ghost even een image maken van je oude en terugzetten op de nieuwe. Daarna met norton partition magic de vrije ruimte verdelen. En nee dit is geen norton reclame :p

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
MrDrako schreef op zondag 20 mei 2007 @ 22:54:
met norton ghost even een image maken van je oude en terugzetten op de nieuwe. Daarna met norton partition magic de vrije ruimte verdelen. En nee dit is geen norton reclame :p
Drive Image kan dit ook....... (oww ja.... nu ook Symantec LOL.... geen reclame)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Willekeurige Linux bootCD (knoppix...) kan het ook met dd - en dat is nog gratis ook :z

Maar goed, dit is in Overige Hardware offtopic, harde schijven zijn en blijven opslagmedia - en verder blijkt hier niet bepaald eigen inzet uit, als je een HDD hebt kun je bijvoorbeeld prima op de site van de fabrikant een manual downloaden over hoe aan te sluiten. En wat betreft die softwarevragen - ook daarvoor kun je prima zelf op zoeg gaan. Begin daar eens mee :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.