USB Stick met bestanden onleesbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb hier een 1GB USB Stick liggen met een aantal belangrijke bestanden er op.

Hij doet al 6 maanden trouwe dienst, zonder problemen. Vanaf vandaag, wil hij echter niet meer lezen. Ik heb hem in meerdere computers gestopt (XP, Vista), maar hij blijft met dezelfde boodschap komen:

"Wilt u de USB Stick Formateren"

Op wat voor een manier ik hem ook benader, hij blijft met die boodschap komen. Moet ik deze als overleden beschouwen, of zijn er nog tools die iets kunnen?

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:38
"Regel" een filerecoveryprogramma en lees daar je USB stick eens mee uit. Backuppen op je HD, stickie formatteren en klaar is PWM. Zo hebben Djedditt en ik nog es een kerel geholpen op een lanparty die hetzelfde had met een SD kaart...

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:07
Vriend van me had ook ooit zoiets, die kon zijn stick nog wel op een Mac uitlezen, dus ik weet niet of je zon ding ergens hebt, maar je kan het is proberen :) .

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

Klopt, het programma was "EasyRecovery".
Mocht die niet werken zijn er een tal aan andere recovery programma's. ;)

Verwijderd

Advies om dit te voorkomen is om de 'hardware veilig te verwijderen'. Weinig mensen doen dit en dit gaat vaak goed, maar zoals je dus hoort (en ik neem eigenlijk aan dat het hier ook het geval is) gaat dat een keer fout.

En om te proberen deze te recoveren moet je simpel even googlen. Er zijn idd tal van recovery programma's probeer wat.