Brom in mijn technics pick-up.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:02
Mijn Technics pick-up geeft al sinds ik 'm heb een lage brom. Dit was nooit een probleem, want je moest altijd voordat je de naald liet zakken even de arm omhoog wuppen waardoor de brom verdween. Maar sinds een week of drie gaat die brom niet meer weg. Ik weet echt niet meer wat het probleem kan zijn. Ik heb al veel geprobeerd maar niets helpt.

- De brom is het duidelijkst te horen als de arm in de 'houder' ligt, hij wordt iets zachter als de arm op de plaat ligt, en vlakbij het midden van de plaat verdwijnd tie meestal.

- De brom zit uitsluitend in het rechter-kanaal.

- Mijn phono-pre is goed, want mijn sony pickup bromt niet, en hij staat op het juiste element afgesteld: Moving Magnet

- Uiteraard zit er een aardedraad tussen mijn phono ground op de versterker en de speler zelf. (intern vastgesoldeerd om zeker te weten dattie contact maakt)

- De brom wil nog welleens voor een enkele seconde verdwijnen.

- Storing komt niet van de motor, want hij bromt ook als sie niet draait en de frequentie van de brom veranderd niet als ik de toerenaantal verander.

- Ik heb alle apparaten die in de buurt staan al van de stroom af gedaan om zeker te weten dat die niet storen.

Het gaat trouwens om een Technics B- 210 , dat is een gewone belt-drive hifi speler van Technics, dus niet zo'n DJ Scratchbak.

Weet iemand waar het aan kan liggen?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Al eens met een ander element geprobeerd?
Lijkt of er iets foutgaat bij de aansluiting van 1 van de draden van de arm naar het element.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Bedrading in de arm (laten) vervangen? 't Lijkt erop dat 1 draadje niet voldoende meer is afgeschermd, en sluiting veroorzaakt.

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:02
dreeke schreef op zondag 20 mei 2007 @ 21:27:
Al eens met een ander element geprobeerd?
Lijkt of er iets foutgaat bij de aansluiting van 1 van de draden van de arm naar het element.
Zou kunnen... Maar ik ben niet eentje die een bak vol elementen op de boekenplank heeft staan :) . Ik heb die speler gewoon gekocht met element en naald en al. Alleen ik heb de aardedraad zelf vastgesoldeerd omdat tie nog al losjes in de daarvoor bestemde aansluiting zat.

@ Afterlife: Als het kortsluiting is zal er toch een zekering doorbranden in mijn phono-pre amp? Lijkt me niet iets wat tie leuk vind :|

[ Voor 12% gewijzigd door DJ Vincento op 20-05-2007 22:04 ]

Verwijderd

Het signaal dat een MM element veroorzaakt is heel erg weinig. Een zekering zal daar niet zo gauw van doorbranden...

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Als je het element eruit haalt zie je dat hij aangesloten is met 4 draden van verschillende kleur.

rood (rechts + )
groen (rechts - )
wit (links + )
blauw (links - )

Controleer iig de groene draad, als die niet goed aangesloten zit of er is een draadbreuk, gaat het rechterkanaal brommen.

Bij sommige elementen en shells zijn andere kleuren gebruikt, maar je hebt altijd voor elk kanaal een + en een -.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

de aansluitingen tussen arm en headshell willen nog wel eens corroderen. Maak ze eens schoon.
Andere optie: draadbreuk tussen arm en printje waar je tulpkabels aan vastzitten.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1