Toon posts:

[externe HD] NTFS omzetten naar fat32

Pagina: 1
Acties:
  • 404 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Conceptronic Mediaplayer 250 gig. die om de 1 of andere reden alleen fat 32 kan lezen,

Nu stond de HD standaard als Fat32 maar bij het overzetten van een groot bestand gaf het de melding dat de schijf volzat.
vervolgens geformatteerd als NTFS,

maar nu werkt de mediaplayer functie niet meer. Via de search een aantal DOS prompt commando's uitgevoerd maar dat wilde niet helpen,

diverse programma's als Partitionmagic werken eveneens niet omdat de HD groter is dan 36 gig.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heeft dat apparaat geen ingebouwde formatteer functie?
Daarnaast zou Partition Magic ook gewoon FAT32 groter dan 32GB moeten kunnen formatteren, en schijven groter dan 36GB moeten kunnen zien (deel al mijn schijven in met PM, en de 1TB aan opslag hier bestaat echt niet uit schijven van minder dan 36GB per stuk).

Misschien dus eens kijken naar een recentere versie van Partition Magic.
Ik werk zelf met een bootable versie 8 (even uit mijn hoofd gezegd), die kan probleemloos grote schijven in FAT32 formatteren...

Verwijderd

Topicstarter
Apparaat heeft helaas geen factory default settings waar het terug gezet wordt naar Fat32,

tevens heb ik PM versie 8.0 en dan kan ik als ik op format klik alleen kiezen uit NTFS of linux versies

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 21:16:
Apparaat heeft helaas geen factory default settings waar het terug gezet wordt naar Fat32,

tevens heb ik PM versie 8.0 en dan kan ik als ik op format klik alleen kiezen uit NTFS of linux versies
Misschien moet je eerst de huidige partitie verwijderen en even een geheel nieuwe aanmaken.

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:06

zeroday

There is no alternative!

There are no secrets, only information you do not yet have