Toon posts:

Soundblaster live 5.1 aansluiten op frontpoorten??

Pagina: 1
Acties:
  • 595 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand enig idee hoe ik de pinnetjes van de soundblaster live 5.1 kan aansluiten op de frontport van mijn pc behuizing??

Ja en ik heb al gegoogled... en niks gevonden :'( .

Had nog 2 opties; hier de vraag stellen / uitzoeken volgens de "trail & error" methode ( en mijzelf kennende gaat er dan iets kapot..).

Alvast bedankt!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:13
Zelf ben ik hier ook onwijs benieuwd naar. Ik werk nu met een constructie dat ik mijn Live! naar mijn AC97 onboard dinges doorlus, en dan van daaruit de front aansluiting kan gebruiken. Dit werkt echter alles behalve mooi.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Als het goed is zit er een aansluiting op voor de Live!-drive van Creative... een set pinnetjes. Daar kun je de pinout van vinden (misschien is dit 'm wel: http://www.driverheaven.n...igy-1-2-x-fi-pinouts.html, maar dat weet ik niet zeker) en dan zou je een kabeltje kunnen maken die op de front van je kast past. Zou nieteen zo heel moeilijk moeten zijn. Kijk ook even hier met de zoekfunctie rond, want ik heb weleens eerder topics hierover gevonden. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb ik ook wel es naar gezocht, maar die pinnetjes op de kaart voor de livedrive (50-polig volgens mij) schijnen digitale signalen te versturen. Daar heb je dus niks aan. Enige oplossing is denk ik om op de gewone 3,5" jack een splitter te plaatsen en dan de benodigde kabeltjes op de front-connector aansluiten...

Snap trouwens niet waarom Creative niet een standaard AC97/HDaudio connector op hun kaarten maakt. Zal wel met de verkoop van hun eigen front-audiopanelen te maken hebben, maar imo zorgt dit er alleen maar voor dat meer mensen onboard-audio gaan gebruiken...

[ Voor 30% gewijzigd door Palomar op 20-05-2007 23:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval bedankt voor de aandacht, jammer van het digitale signaal van die pinnen.
Vind het namelijk nog een heel fijn geluidskaartje (had tot nu toe nog geen X-fi nodig, zal nu toch helaas wel moeten gebeuren vrees ik..)

Greetz