opstart problemen !?

Pagina: 1
Acties:

• kaspur
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

Topicstarter
mijn pc heeft probleempje met het opstarten.. als ik hem aanzet blijftie altijd de 1ste keer hangen op het found cdrom scherm... daarna reset ik een keer (soms vaker) en start windows wel gewoon op nog voordat de pc de cd-rom drives heeft gevonden staat er na het ram checken nog

SUGESTED SDRAM LATENCY CAS TIME IS " 2 "

(wat het is weetik niet) :? iemand een id ?

verder draai ik win2k naast ME en bij win2k gaat de pc niet automatisch uit (blijft op "u kunt nu de pc uitzetten"-scherm staan), als ik winME afsluit gaatie wel gewoon uit zichzelf uit :( restarten e.d. gaat allemaal zonder problemen

m'n specs
norrod pc
pII 400 mendecio(hoe schrijf je dat, niet overgeclocked)
64 mb ram
Voodoo 3
chaintech moederbord
2x seagate hd (4,3 / 17,1)
2x cd rom (ph3610, sony 52x)

kheb al in de bios gekeken weet niet waar het aan ligt... :(

anyone ?

ik zag twee beren fout parkeren....

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Een soortgelijk probleem heb ik wel meer meegemaakt, in mijn geval lag het aan de harde schijf.

Wordt het probleem ook groter?, moet je hem steeds vaker resetten?. Of is het standaard 1x?.

Wat het afsluiten onder W2k aangaat, zorg dat je bij energiebeheer onder APM "geavanceerd energiebeheer" hebt aangevinkt, dan zou het wel moet lukken.

Tom

• kaspur
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

Topicstarter
tja.. het wordt groter :( eerst had ik nooit probs dermee.. daarna iedere keer 1 x resetten nu moet ik af en toe (als het koud in de kamer is) soms tot 7x !? toe resetten :?

iig thanx
Op woensdag 07 februari 2001 18:13 schreef T.S. het volgende:
Een soortgelijk probleem heb ik wel meer meegemaakt, in mijn geval lag het aan de harde schijf.

Wordt het probleem ook groter?, moet je hem steeds vaker resetten?. Of is het standaard 1x?.

Wat het afsluiten onder W2k aangaat, zorg dat je bij energiebeheer onder APM "geavanceerd energiebeheer" hebt aangevinkt, dan zou het wel moet lukken.

Tom

• Darklance
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 07:40
Over je probleem met het niet-automatisch uitschakelen vd pc bij afsluiten in windows 2000:

Je moet APM inschakelen. Dit doe je door
naar het configuratie scherm te gaan. Daar naar Energie beheer en dan naar het tabje APM. Dan een vinkje zetten en dan op OK.

Ja sorry heb engelse win2k, dus weet niet precies de nederlandse benaming :)

• kaspur
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

Topicstarter
Op woensdag 07 februari 2001 18:26 schreef Darklance het volgende:

Ja sorry heb engelse win2k, dus weet niet precies de nederlandse benaming :)
thank
kheb btw ook engelstalige versie van win2k :)

Verwijderd

Wat die LATENCY TIMER betreft.
die kun je in de BIOS op 2 zetten, waarschijnlijk staat die nou op 3.
Pagina: 1