Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184481

Topicstarter
Dag iedereen,

Ik wil graag een Webdesign bedrijfje starten onder de naam Imagine Webdesign. De site ligt al bijna klaar en nu wordt het tijd om de andere zaken af te handelen.

Als eerste een vraag over de kvk: is het verplicht om mij te registreren bij de kamer van koophandel als ik in de eerste instantie alleen maar wil kijken of het zaakje zoiezo wel goed loopt??(beetje zonde als je betaald terwijl je niks ontvangt :9 )

2de vraag: Stel dat ik mij zou moeten registreren hoeveel zou dat dan kosten?

3de vraag: Heeft de handelsnaam invloed op de kosten?

4de vraag: moet je je ook registreren(??) bij de belastingsdienst zoja voor hoeveel??

5de vraag: kost de belastingsdienst geld voor jou of voor de klant?

6de vraag: Ik heb wel eens gehoord over financiele voordelen bij de belastingsdienst... Wat zijn dat dan?

Dat was het voor voorlopig even ;) Als ik meer vragen heb vraag ik het hier wel

bvb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 18:44
Toch maar even met je vragen langs de Belastingdienst en de KVK. Ze helpen je graag.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-05 16:21

PeNGuiN

't Is Wat...

Anoniem: 184481 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 19:52:
Als eerste een vraag over de kvk: is het verplicht om mij te registreren bij de kamer van koophandel als ik in de eerste instantie alleen maar wil kijken of het zaakje zoiezo wel goed loopt??(beetje zonde als je betaald terwijl je niks ontvangt :9 )

4de vraag: moet je je ook registreren(??) bij de belastingsdienst zoja voor hoeveel??

6de vraag: Ik heb wel eens gehoord over financiele voordelen bij de belastingsdienst... Wat zijn dat dan?

bvb
toon volledige bericht
1) Is niet verplicht, maar heel verstandig gezien de wetten, rechten en plichten.
2) Hangt van de handelsvorm af.
3) zie 2)
4) Nee, gaat vanzelf.
5) Beide? Jij moet de BTW afdragen aan de belasting. Die bereken jij door aan de klant.
6) Je kunt handelskosten afschrijven.

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-05 11:49
Als je dit serieus van plan bent is het van verstandig je goed voor te laten lichten! Ga gewoon even langs bij de KVK, die kunnen je dit haarfijn uitleggen. Op hun site is trouwens ook al een hele hoop te vinden!

1: Je komt een stuk betrouwbaarder over bij je klanten als je geregistreerd bent, alleen dit is al een reden om het meteen te doen. De kosten zijn nu ook weer niet zo hoog. Overigens is het inschrijven in het handelsregister verplicht voor een onderneming, niet voor een eenmanszaak (van zgn. 'vrij beroep')
2: iets van 50 euro / jaar voor een eenmanszaak (? )
3: Nee
4: Volgens mij niet
5: Je vraagt btw over je werk aan de klant, dit draag je over aan de belastingdienst. Daarnaast moet je gewoon inkomensbelasting betalen.
6: Als onderneming kan jij btw terug vragen over de producten die jij koopt voor je bedrijf. Je kan dus (bij wijze van spreken) een computer kopen en daar de btw (19%) over terugvragen.

Verdere tips:
Bouw eerst eens iets van een portfolio op, zodat je kan laten zien wat je in huis hebt!

[ Voor 3% gewijzigd door Koen_R op 20-05-2007 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 21:21
4. Je moet, afhankelijk van de bedrijfsactiviteiten, een belastingnummer aanvragen ;)

http://www.belastingdienst.nl/download/1042.html

[ Voor 23% gewijzigd door Pascal Saul op 20-05-2007 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26327

Anders gebruik je even de zoekfunctie. Deze vragen zijn zo vaak gesteld. Een beetje eigen iniatief mag wel als je een eigen bedrijf wilt opstarten.
Genoeg topics met vrijwel dezelfde vragen. O.a.: KvK inschrijving!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:14

Lordy79

Vastberaden

1. Ja, het is verplicht. Als je je niet bij de KvK registreert dan ben je feitelijk aan het zwartwerken.
2. tussen de 50 en 150 euro per jaar. Als je op 1 november een bedrijf start moet je wel voor heel dat jaar betalen.
3. De naam niet, de ondernemingsvorm (eenmanszaak, BV, vof) wel
4. Ja, je moet je ook registeren bij de belastingdienst. Dat kost niets, behalve wat tijd. Op grond daarvan zal de belastingdienst jou een BTW-nr en een Loonheffingsnummer (dat heet nu geloof ik anders) toekennen. Als je geen personeel in dienst hebt, dan krijg je bijv. géén loonheffingsnummer.

5. De belastingdienst kost niemand geld. BTW moet je gewoon berekenen en afdragen. Stel dat jij 1000 euro wilt vragen voor een opdracht, dan bereken je 1000 euro + 19% BTW = 1190 euro. Als jouw klant een bedrijf is, kan dat bedrijf 190 euro terugvorderen van de belasting. ALs jij aan een consument levert, dan kost het de consument dus 190 euro. Jij moet die 190 euro sowieso betalen aan de belastingdienst.

6. Financiële voordelen waar jij op doelt zijn waarschijnlijk dingen als startersaftrek, heffingskortingen voor eenmanszaken en investeringsaftrek. Als ik je een advies mag geven zou ik eens naar www.belastingdienst.nl gaan en je daar flink inlezen op de ondernemerspagina.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Heel eerlijk denk ik niet eens dat je het moet proberen. Er valt nauwelijks een goede boterham aan te verdienen, tenzij je een model voor recurring omzet kunt toepassen, of een ontzettende goede salesfunnel hebt en dit ook kunt behouden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 20:11

Not Pingu

Dumbass ex machina

Ik ben het eens met Gordijnstok, bij de eerste zin van je TS ging het al fout:
Ik wil graag een Webdesign bedrijfje starten onder de naam Imagine Webdesign. De site ligt al bijna klaar en nu wordt het tijd om de andere zaken af te handelen.
"Hm, even denken... wat moet er allemaal gebeuren om mijn webdesignbedrijfje op te starten? Ik weet het! Er moet een website komen!"

Er valt idd geen cent mee te verdienen, dus als je zo graag websitejes wilt maken dan kun je beter gaan freelancen. Krijg je niet veel freelance opdrachten? Wat geeft je het idee dat het hebben van een bedrijf daar op zichzelf verandering in zou brengen?

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-04 17:56

curry684

left part of the evil twins

Anoniem: 184481 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 19:52:
Dag iedereen,

bvb
toon volledige bericht
Ken je die reclames met 'Weet je wat jij zou moeten doen?' Je hebt echt geen seconde vooronderzoek gedaan als ik het zo lees, maar al wel besloten dat je een bedrijf start. Verkeerde volgorde heet dat.

Dat gezegd hebbende verdien ik genoeg geld met een bedrijf dat (ook) webdesign doet. Moet je wel topkwaliteit leveren en al jaren een heel goed salesnetwork opgebouwd hebben. Iets zegt me dat jij dat allebei niet hebt, maar het je ook weinig uitmaakt dat je er geen minimumloon uit zal kunnen halen (ik proef een middelbare scholier uit je startpost), dus tja. Succes, denk ik :P

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-04 21:18

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Volgens mij mag je als particulier een vrij aardig bedragje belastingvrij verdienen, en hoef je daarvoor niet ingeschreven te zijn bij de KvK. Over de hoogte van dit bedrag zal je even bij de belastingdienst moeten zijn. En even langs de KvK voor informatie kost geen geld en ook weinig moeite. Daar kunnen ze je echt verder helpen. Ik zit trouwens met exact hetzelfde 'probleem'/dezelfde keuze. Vooral even goed kijken naar de boekhouding die er bij komt kijken, de KvK doet hier vaak nogal luchtig over.

Ik heb zelf inmiddels een zeer behoorlijke portfolio opgebouwd, dus spring niet direct in 't diepe als ik een bedrijfje opstart. (Zie: http://www.evpwebdesign.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Not Pingu schreef op zondag 20 mei 2007 @ 21:56:
Ik ben het eens met Gordijnstok, bij de eerste zin van je TS ging het al fout:

[...]

"Hm, even denken... wat moet er allemaal gebeuren om mijn webdesignbedrijfje op te starten? Ik weet het! Er moet een website komen!"

Er valt idd geen cent mee te verdienen, dus als je zo graag websitejes wilt maken dan kun je beter gaan freelancen. Krijg je niet veel freelance opdrachten? Wat geeft je het idee dat het hebben van een bedrijf daar op zichzelf verandering in zou brengen?
Onzin!

Ik doe zelf ook web-development, en daar kan je heel goed je boterham mee verdienen. De enige vereiste is dat je een goed netwerk hebt en een steady opdrachtenstroom. Dat laatste is gewoon een kwestie van bekendheid (netwerk). Ik ben nu iets meer dan een jaar bezig, en heb er al een extra programmeur bij nodig, omdat ik teveel werk heb. Opdrachten worden ook steeds groter. Grote opdrachten hebben bijna altijd weer een "gevolg", wat leidt tot nog meer inkomsten.

Als je het goed aanpakt, kan je er prima mee verdienen, de uurlonen liggen nog steeds redelijk hoog en de investeringen worden weer gedaan.

Mijn tip voor de TS: Laat je eerst HEEL goed inlichten, want dit zijn echt de aller-aller basicste vragen, en als je daar het antwoord nog niet eens op weet, zou ik me even heel goed voor laten lichten. (Weet je wat jij moet doen? Jij moet langs de Kamer van Koophandel.) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-05 02:27
Registratie gaat per kalenderjaar dus wachten tot 31 december heeft geen zin. Als je onderneming eenmaal bestaat kan je deze gebruiken om bankrekeningen te openen, investeringen te doen enz. Wacht tot je absoluut zeker weet dat je dit wil doen, en zeker van de naam bent, maar niet langer.

Afhankelijk van je ondernemingsvorm kost registratie tussen 63 Euro voor een eenmanszaak en 997 Euro voor een NV, een BV kost 167 Euro. Bij een vennootschap komen daar nog oprichtingskosten (notaris) bij, en moet je een bedrag investeren in die onderneming. Edit: dit zijn jaarlijks terugkerende kosten.
Eventueel zijn er nog kosten voor het deponeren van een merk bij het Benelux Merkenbureau.

Alleen als er al een bedrijf is met dezelfde naam en activiteit, en je bent vastbesloten jouw naam te houden. Je zal dat andere bedrijf moeten uitkopen.
De kvk doet een minimale controle bij inschrijving.

Niet zo relevant: je anticipeert op alle mogelijke kosten, en verwerkt die kosten in jouw tarieven. Alleen dien je BTW apart op het factuur te vermelden.

Het komt allemaal neer op minder belasting betalen.
Aannemend dat je een eenmanszaak opricht, dan is jouw brutoloon de winst van de onderneming. Je mag alle werkgerelateerde kosten (telefoon, computer enz) als kosten opvoeren, wat er op neer komt dat je deze bedragen van jouw belastbaar inkomen aftrekt. Als je aan bepaalde voorwaarden voldoet mag je nog extra bedragen aftrekken, zoals zelfstandigenaftrek en startersaftrek. Van de verschuldigde belasting mag je nog een keer 10% aftrekken (nieuw in 2007). Een van de voorwaarden is dat je minimaal 1225 uur heb besteed.

Als je een vennootschap start wordt je zelf werknemer van dit bedrijf. Het bedrijf betaalt over de winst alleen 25,5% vennootschapsbelasting, de rest is voor het bedrijf. Als je het geld voor prive-zaken wil gebruiken dan moet je dat via salarisbetalingen aan jezelf regelen, of als divident, wat volgens mij 25% voor grootaandeelhouders is.

Tip - ga eens langs een kvk kantoor en scoor wat folders, dat bevat heel andere materie dan hun website. Een paar jaar geleden hadden ze o.a. een folder over het merkenbureau, een methode voor boekhouden, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Even ter verdediging van de topicstarter. Ik vind het zeker goed dat hij hier eerst een topic start, omdat hij van veel verschillende personen hoort waar hij op moet letten. Dat neemt niet weg dat hij vervolgens stap twee moet ondernemen: zelf langs de KvK, met de kennis en de vragen die je hier hebt opgedaan.

Als je onvoorbereid naar de KvK gaat, wat ik twee jaar geleden deed (toen ik nog 16 was), vertellen ze je dat het allemaal erg meevalt, bijvoorbeeld qua administratie: "Een ordner voor de inkomsten en één voor de uitgaven.". Zo simpel schijnt het dus niet bepaald te zijn.

Mijn advies is dus ook: ga vooral langs de KvK en laat je daar goed inlichten, maar luister zéker ook naar de praktijkervaring van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-04 17:56

curry684

left part of the evil twins

ERIKvanPAASSEN schreef op zondag 20 mei 2007 @ 23:36:
Als je onvoorbereid naar de KvK gaat, wat ik twee jaar geleden deed (toen ik nog 16 was), vertellen ze je dat het allemaal erg meevalt, bijvoorbeeld qua administratie: "Een ordner voor de inkomsten en één voor de uitgaven.". Zo simpel schijnt het dus niet bepaald te zijn.
Zolang je allebei maar netjes op laser uitprint en 7 jaar bewaart is het in principe wel zo simpel zolang je maar 3 factuurtjes inkomsten per maand en 5 bonnetjes kosten per maand hebt. Excelsheetje erbij waarin je netjes kosten en BTW uitsplitst, en je bent in principe klaar.

Zodra je een tikkie complexer gaat werken is een administratiepakket natuurlijk al heel snel een goed idee, maar voor wat los opdrachtenwerk moet je het ook weer niet overschatten.

Ik heb overigens een accountant, een complexe boekhouding, een professioneel administratiepakket, en nog immer gewoon 1 map met inkomsten en 1 map met uitgaven ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan ben je een van de zeer weinigen die het kan rooien, en dan mag je jezelf heel gelukkig prijzen als je op dezelfde voet door kan blijven gaan.

Ik heb helaas maar weinig bedrijven gezien die zich staande hebben kunnen houden tegenover de gevestigde markt zonder additionele constructies die zorgen voor een regelmatige inkomstenbron; asp dienstverlening, seo, evaluaties, onderhoud, partner modellen, provisie modellen, enz.

Het zal de komende jaren steeds lastiger worden omdat de mogelijkheden en gevaren van internet voor organisaties steeds meer toenemen, en dat is waar de grote bedrijven goed op in kunnen spelen, namelijk full service dienstverlening; van onderzoek, advies, strategie, copy, art, evaluatie, programmeerwerk en het leveren van infrastructuur. Waar ik twee jaar geleden nog offertes uitbracht voor "zet dit interaction design om naar templates voor insert cms here" is dat nu heel andere koek, en worden er nu steeds meer full service taken verwacht en hebben ook wij (net als elke dienstverlener in de internet en software sector) moeite om de juiste mensen te vinden die al deze onderdelen moeten invullen.

Daarnaast is het ontzettend lastig voor kleine bedrijven om goede medewerkers te vinden, en ook dat zal de komende jaren niet veranderen; ook niet met een economische dip zal de arbeidsmarkt voorzien in meer mogelijkheden voor werkgevers.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 21-05-2007 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matango
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-05-2023
Okee... eerste advies: schrijf een businessplan

check africa.smetoolkit.org voor een simpele handleiding. Als ik jou was zou ik 'm erg goed lezen. Verder is het algemeen ontbreken van voorbereiding al duidelijk gemaakt, als jij op deze manier een bedrijf start zul je niet alleen een slechte start maken maar ook jezelf aan een zeer slechte reputatie helpen, wat in de toekomst een groot probleem kan zijn. Gebruik daarom een businessplan (kan al met een pagina of 10) om even goed uiteen te zetten wat je wil en wat de mogelijkheden zijn. Bedenk goed wat jij kunt (websites bouwen) en wat je niet kunt (klanten binnenhalen, administratie, plannen |:( ).

Dat gezegd hebbende, mocht je je afvragen of je voorbereiding echt zo slecht is, typ dan in Google image webdesign in. Als je hulp nodig hebt bij het schrijven van een businessplan, stuur me een mailtje en je krijgt nog wat meer links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Anoniem: 14124 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:19:
[...]

Dan ben je een van de zeer weinigen die het kan rooien, en dan mag je jezelf heel gelukkig prijzen als je op dezelfde voet door kan blijven gaan.
Allereerst even voor het goed inschatten van de situatie, topicstarter, hoe oud ben je en wat denk je te gaan verdienen?

Ikzelf ben 18 en kan heb aan webdesign een meer dan goed baantje.
Matango schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:22:
Okee... eerste advies: schrijf een businessplan.
Dat lijkt me nou net weer wat ver gaan. Houd in ieder geval goed in je hoofd wat je wil gaan doen met het bedrijf. Maak ook altijd duidelijke afspraken met klanten wat jouw taken zijn, en welke niet. Lijkt me ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 09:19

LauPro

Prof Mierenneuke®

Anoniem: 14124 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:19:
Dan zijn dat er meer dan je denkt volgens mij. Er zijn talloze 'internet' bedrijfjes die websites maken. Natuurlijk gaan er ook een hoop faillet, maar er komen er telkens ook weer een hoop bij. Wat heeft een autohandelaar aan een groot kantoor waarbij hij klant 1000+ is? Die wil gewoon lekker paar kilometer verderop bij de lokale HTML-boer zijn site laten maken. Heel veel mensen die overwaarderen de middenstand wat dat betreft, ik zeg niet dat ze onbelangrijk zijn maar een lokale zelfstanige bakker heeft geen site nodig met een flashy design, video blog en forum.
Ik heb helaas maar weinig bedrijven gezien die zich staande hebben kunnen houden tegenover de gevestigde markt zonder additionele constructies die zorgen voor een regelmatige inkomstenbron; asp dienstverlening, seo, evaluaties, onderhoud, partner modellen, provisie modellen, enz.
Dat zou misschien in bepaalde sectoren op gaan, maar als het gaat om een simpele presentatiewebsite dan is het meestal gewoon een kwestie van genoeg klanten binnen halen en je komt vanzelf wel rond van het werk wat er uit die kring binnen komt.
Het zal de komende jaren steeds lastiger worden omdat de mogelijkheden en gevaren van internet voor organisaties steeds meer toenemen, en dat is waar de grote bedrijven goed op in kunnen spelen, namelijk full service dienstverlening; van onderzoek, advies, strategie, copy, art, evaluatie, programmeerwerk en het leveren van infrastructuur. Waar ik twee jaar geleden nog offertes uitbracht voor "zet dit interaction design om naar templates voor insert cms here" is dat nu heel andere koek, en worden er nu steeds meer full service taken verwacht en hebben ook wij (net als elke dienstverlener in de internet en software sector) moeite om de juiste mensen te vinden die al deze onderdelen moeten invullen.
De markt verzadigt natuurlijk wel, dat neemt niet weg dat er steeds nieuwe technieken en updates (moeten) plaatsvinden. Ik kan me best voorstellen dan enkele bedrijven hun hele ICT- inclusief de communicatievraagstuk voor een groot stuk willen uitbesteden en het zelf alleen nog maar hoeven te coördineren. Neemt niet weg dat er ook bedrijven zijn waar die formule helemaal niet voor op gaat. Die bedrijven zijn juist afhankelijk van de kleine onafhankelijke grafisch ontwerper die ook een website kan regelen.

De grafisch designers die ik ken komen om in het werk, daar komt vanzelf ook een stroom met werk uit voor oplossing die wat meer techniek nodig hebben dan alleen een presentatiewebsite (bijv. webshop). Natuurlijk is er ook altijd een groepje mensen die het niet lukt, dat heeft dan meer te maken met motivatie en inzet over het algemeen.
Daarnaast is het ontzettend lastig voor kleine bedrijven om goede medewerkers te vinden, en ook dat zal de komende jaren niet veranderen; ook niet met een economische dip zal de arbeidsmarkt voorzien in meer mogelijkheden voor werkgevers.
Ik denk eerder dat 'kleine bedrijven' nooit tevreden zijn. Dat probleem gaat nog veel verder terug, ik denk dat vrijwel alle werkgevers opmerkingen hebben over 'personeel' in het algemeen - en andersom. Wat jij bedoelt is dat het vaak voor kleine bedrijven moeilijk is om iemand aan te nemen met een goede opleiding omdat die veel duurder is. En zo'n iemand past alleen maar in een setting waar het geaccepteerd is dat de klant 90 euro/u of meer betaalt voor de dienst. En dat zijn tarieven die kleine bedrijfjes vaak niet kunnen rekenen.

Overigens zie ik alle werkzaamheden waar creativiteit vereist is, dus designen en development ook voor een deel als een creatief proces waar je de uitvoerende persoon net zoals een kunstenaar veel beter onafhankelijk kan zijn. Creativiteit kan je niet forceren wat dat betreft. Ik heb wel eens bedrijven gezien die dan een hele ochtend 'creatief' gaan doen, mijn ervaring met mensen is dat creativiteit soms er is en soms een paar dagen kost. In een werknemersrelatie met een bedrijf worden dat soort dingen vaak niet geaccepteerd. Of je moet bijvoorbeeld 5 designers in dienst hebben waar je dan het beste design van pakt en de overige 4 van weg gooit, dan kan je wel een constante flow van 'creativiteit' waarborgen.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

ERIKvanPAASSEN schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 00:33:
[...]
Dat lijkt me nou net weer wat ver gaan. Houd in ieder geval goed in je hoofd wat je wil gaan doen met het bedrijf. Maak ook altijd duidelijke afspraken met klanten wat jouw taken zijn, en welke niet. Lijkt me ruim voldoende.
Ja, voor jou misschien voldoende, maar jij hebt daarmee bewezen dat je de tegenwoordigheid van geest gecombineerd met zakelijk inzicht en planmatig denken hebt die vereist is om als zelfstandige een beetje aan de bak te komen. Als ik zo dit topicstartje eens lees dan gok ik dat de TS een stuk minder stevig in z'n schoenen staat, niet verder denkt dan z'n eerste gedachte "ik ga een webdesign shoppie starten" en niet het zakelijk inzicht heeft om een klein maar functioneel bedrijfje uit de grond te stampen.
Besef wel dat voor elke tien die het redden er negentig zijn die dachten "oh das makkelijk, beetje HTML schrijven, dat kan ik ook want ik heb Frontpage" en die nu wat anders doen voor de kost. Welkom bij de tien, maar ik plaats de TS zoals gezegd, op z'n TS en posthistory afgaande, bij de negentig.

(TS = topicstarter, TS = topicstart. Om het verwarrend te houden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Anoniem: 399 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:02:
[...]

Besef wel dat voor elke tien die het redden er negentig zijn die dachten "oh das makkelijk, beetje HTML schrijven, dat kan ik ook want ik heb Frontpage" en die nu wat anders doen voor de kost. Welkom bij de tien, maar ik plaats de TS zoals gezegd, op z'n TS en posthistory afgaande, bij de negentig.
Ja, da's ook wel weer waar natuurlijk. In dat opzicht is het wel enorm raadzaam om een extra scripttaal als PHP te leren. Het voegt enorm veel toe aan je websites als je met een CMS'je werkt. Ik heb een eigen CMS geschreven en programmeer veel in PHP. Geloof me, ik heb zeker genoeg opdrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En je woont zeker nog thuis, net als het grootste deel van de mensen die beweren dat ze een webdesign bedrijf hebben en zich in een opwelling hebben laten inschrijven bij de KVK. Maar ik zeg; probeer het lekker eens uit. Kun je het volhouden, chapeau, zoniet; kap ermee en beperk de schade.

Er zijn een aantal jongens die het goed voor elkaar hebben maar die leveren ook absolute topkwaliteit af, weten waar ze over praten, en hebben naast hun oude netwerk ook ruime ervaring in het vak. Ik heb nog geen enkele beunhaas zien slagen eerlijk gezegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

ERIKvanPAASSEN schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:32:
[...]

Ja, da's ook wel weer waar natuurlijk. In dat opzicht is het wel enorm raadzaam om een extra scripttaal als PHP te leren. Het voegt enorm veel toe aan je websites als je met een CMS'je werkt. Ik heb een eigen CMS geschreven en programmeer veel in PHP. Geloof me, ik heb zeker genoeg opdrachten.
De essentie van de vertelling was niet dat ie met allen HTML nergens komt, maar dat er een mindset nodig is om te slagen. Eén met doorzettingsvermogen, eigen initiatief, verbeteringsdrang en inzicht in de waarde van het eigen produkt. Een ondernemersgeest dus! Niet één die denkt "donders, dat is gaaf, een eigen toko, dat wil ik ook" en dan de meest ultra-basic vraagjes op GoT neer gooien en wachten tot iemand je bij de hand pakt en je vertelt wat je zoal doen en regelen moet. Daar ben je tenslotte zélf ondernemer voor.

En als je je afvraagt hoe serieus de TS is, lees z'n posthistorie en kijk dan eens hoe vaak hij zélf al aan deze discussie bijgedragen heeft. -O-

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 399 op 24-05-2007 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
naast je KvK registratie zou ik ook je domeinnaam maar eens gaan vastleggen...
Pagina: 1