Toon posts:

Geen telediensten met 7170 en ISDN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn hardware als volgt:

Tiscali T6 + Telefonie
ISDN2 van KPN
Fritz!Box Fon Wlan 7170 (Duits 1&1)
Quattrovox I
Nt1 kastje S3
Analoog telefoontoestel Chicago 700E BT

Met mijn Fritzbox Fon Wlan 7170 (29.04.29) heb ik eigenlijk 2 probleempjes.

1. Het lukt mij niet om via voip telediensten uit te voeren. Bij de vraag druk 1 voor... druk 2 voor ... en ik druk dan op het betreffende cijfer wordt de lijn verbroken. (Via KPN gaat dit perfect!)
Sluit ik nu mijn Tiscali modem aan, stop de analoge telefoon in het modem (zonder FB) en draai het zelfde nummer dan werkt deze dienst wel!

2. Laat ik het hele ISDN gebeuren weg en sluit mijn analoge telefoon op de FB aan dan krijg ik GEEN nummer/naam weergave op de telefoon, niet via de KPN lijn en ook niet via de Tiscali lijn.

Mogelijk dat iemand dit probleem herkend en mij kan/wil verder helpen.

groeten

Pierre

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
Het eerste is een bekend probleem waar AVM mee bekend is en aan een oplossing werkt. Heeft te maken met inbound of outbound versturen van DTMF tonen. Er is hierover al eerder in een van de threads over geschreven en naar ik mij meen te herinneren heb ik toen ook een mogelijke patch vermeld. Dus even zoeken ;)
Het tweede probleem zou te maken kunnen(!) hebben met het soort analoge toestel. Alle Fritz!Boxen schijnen uitgaand het Duitse FSK systeem te gebruiken i.p.v. DTMF nummerherkenning. Niet alle Nederlandse telefoontoestellen kunnen daarmee overweg speciaal niet de KPN toestellen. De Siemens Gigaset is nl. niet hetzelfde als de Chicago.