Windows op externe hd, booten op verschillende pc's ?

Pagina: 1
Acties:

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Is het mogelijk om (liefst) Vista te installeren op een externe harde schijf, om die dan vervolgens tijdelijk aan andere pc's te kunnen hangen, om in Vista en met de in Vista geïnstalleerde programma's te kunnen opstarten ?!

Dit omdat ik een Powerpoint 2007 presentatie op een oude laptop wil geven, die niet van mij is !

Waarschijnlijk zijn hier wel al topics over geopend, maar ik weet ze niet goed te vinden omdat ik niet ect de juiste zoektermen vind...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dit gaat helaas niet werken. Dat komt omdat de hardware van de orginele PC compleet anders is dan die van de andere PC of laptop. Als de hardware compleet anders is kom je niet eens in windows.

Verwijderd

Is het mogelijk om (liefst) Vista te installeren op een externe harde schijf, om die dan vervolgens tijdelijk aan andere pc's te kunnen hangen, om in Vista en met de in Vista geïnstalleerde programma's te kunnen opstarten ?!
Lijkt me niet, windows is namelijk geïnstalleerd op een pc met bepaalde hardware. Wanneer je vervolgens vista opstart op een andere pc (met andere hardware) kloppen de stuurprogramma's opeens niet meer.
Dit omdat ik een Powerpoint 2007 presentatie op een oude laptop wil geven, die niet van mij is !
En je mag die laptop wel gebruiken en op laten starten van een externe hdd?
Waarom vraag je niet gewoon of je je presentatie ff op zijn hdd mag zetten en die presentatie mag houden?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou de oplossing ook eerlijk gezegd eerder zoeken in een Powerpoint Viewer en je PP opslaan in een compatible formaat.

Ander alternatief is een Virtual PC image, maar ook daar ben je afhankelijk van de hardware waarop VPC geinstalleerd moet worden (geheugen met name).
Je disk is dan wel portable, maar je installatie echt niet hoor ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 19:01:
En je mag die laptop wel gebruiken en op laten starten van een externe hdd?
Jah, hoe onlogisch het ook klinkt, (het is een laptop van de school, die kan uitgeleend worden voor presentaties tijdens de les)
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 19:01:
Waarom vraag je niet gewoon of je je presentatie ff op zijn hdd mag zetten en die presentatie mag houden?
Dat zou wel kunnen/mogen, maar het probleem is dat Powerpoint 2007 niet backwards compatible is met de vorige versie, die op die laptop geïnstalleerd staat.

Ik hoopte dat ik misschien, voor de hd aan te sluiten op de andere pc, alle drivers kon deïnstalleren, zodat Windows niet door zou hebben dat het een andere pc is ?

Het zal dus wss Powerpoint viewer worden (wist niet dat zoiets bestond :? thx !)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ward Vr schreef op zondag 20 mei 2007 @ 19:35:
Dat zou wel kunnen/mogen, maar het probleem is dat Powerpoint 2007 niet backwards compatible is met de vorige versie, die op die laptop geïnstalleerd staat.
Ik zie hier anders nog steeds een Save As PPT 97/2003 optie tussenstaan hoor? :)
Ik hoopte dat ik misschien, voor de hd aan te sluiten op de andere pc, alle drivers kon deïnstalleren, zodat Windows niet door zou hebben dat het een andere pc is ?
Dat wil met oudere Windowsversies nog wel eens lukken (98/2000) maar met XP was dat al lastig, en met Vista nog lastiger.
Het zal dus wss Powerpoint viewer worden (wist niet dat zoiets bestond :? thx !)
Of je kijkt naar de Publish > Package for CD optie :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Had laatst een compleet nieuw mobo gekocht. van een intel 965 lemont naar een msi sli fi...
Kon gewoon nog naar windows booten en ermee werken.. moest wel drivers opnieuw doen.. tjsa wel grappig.. toch opnieuw geinstalleerd natuurlijk..

Verwijderd

Was het nou niet juist een van die nieuwe geweldige vista-functies dat je je mobo kon verwisselen (lees vervangen door iets met een hele andere chipset) zonder je hele windows installatie naar de knoppen te helpen? }:O

• joho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04-2025

joho

Als je windows isoleert van de hardware, dan moet het kunnen.
Dus windows in bijv. xen (of iets commercieels als virtual pc of vmware)
en xen op een (kale) linux.
Hmzz. Ik lees net dat windows nog niet is aangepast voor Xen.
Dan word het iets als linux - vmware - windows.

[ Voor 25% gewijzigd door joho op 20-05-2007 20:04 ]

Pagina: 1