[car audio] advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Ik heb vooraf wat gezocht en daar zou ik best wat meningen/adviezen over willen horen.

Momenteel maak ik gebruik van een KEh P9700R met een 12 cd wisselaar.

De combi zit al sinds '99 in m'n auto's. Nu heb ik laatst voor een "nieuwe" auto ( citroen XM) een nieuw setje speakers gekocht.

De speakers die erin zitten zijn: Voor pioneer TS-E176c en achter de TS-E1396

Tot zover niks aan de hand. Waarom dan een nieuwe unit ?
Ik kan geen MP3 afspelen, Dit display is in de Xm door de kijkhoek slecht afleesbaar.
In eerste instantie heb ik een usb unit van pioneer gekocht maar dat lost het display probleem niet op. Daarbij kan mijn huidige pioneer unit die ik heb maar beperkt de usb stick bedienen.

Wat wil ik... : MP3 WMA, USB maar vooral...

Ik wil de kwaliteit van mijn huidige KEH P9700r niet kwijt. Die kun je echt van alle kanten instellen. Daarbij is het geluid perfect. Tevens is het geen "dolfijntjes"display. Display moet functioneel zijn en bijvoorkeur dotmatrix. Dus niet die simpele 7 streepjes dingen.

Waar kijk ik naar..
De uitstraling en kwaliteit van de DEX-P90Rs is top. Ding kan voor 1000 euro echter niet met mp3 overweg. Een eventele usb optie kan maar die is maar beperkt bedienbaar. ( geen namen op display... en de prijs... die is net ff minder.

De leukere prijs klasse met wat ik mooi vind: DEH-P88rs Leuke acceptable prijs, echter beperkte bediening voor usb via de CD-UB100 ( usb kastje)

Ik zelf kom dan uiteindelijk bij de DEH P85BT uit... Kan mp3, kan usb incl info on screen. alleen... display.. is wat mmmm.... minder..

Nu heb ik heel even naar Kenwood gekeken, de dubbel DIN units. Betaalbaar, hoop opties, geluid weet je pas bij testen maar goed... Display is niet afneembaar oid en das dan weer een grote gok vandaag de dag...

De KDC W808 met de opties van de P85BT zou mijn ideaal zijn...helaas dat lukt natuurlijk niet...

Welke car audio kenner heeft een sugestie voor me of kan me wat adviezen geven. Het is niet mijn bedoeling overigens om allerlei versterkers in de koffer te gaan inbouwen ( hoewel dat heel voorzichtig toch een beetje in het achterhoofd de kop op steekt...)

alvast bedankt voor het lezen...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
foutje... kan een mod de TT aanvullen met; advies gevraagd ...

( oid )

sorry, vergeten... :/

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Dutchman2
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik heb dezelfde radio. Deze had ik al een aantal jaren in de kast liggen omdat het display veel te donker was. Vorige week heb ik het display zelf gerepareerd en het doet weer perfect.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-01 22:46

FeaR

In GoT we trust

Monster kick :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.