[PowerPoint 2003] 'Goede antwoorden'-teller

Pagina: 1
Acties:

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Topicstarter
Een collega van mij is bezig met het maken van een interactieve PowerPoint ten behoeve van de uitleg van zwakke, sterke en overige werkwoorden in de onderbouwklassen.

De presentatie in in principe af. Na de theorieuitleg krijgt de leerling de mogelijk vragen te maken. Wanneer deze goed zijn, komt de volgende serie vragen of kan er bv. gekozen worden voor wat extra uitleg. Erg leuk, én goed bruikbaar bij de ongemotiveerde leerling door het invoegen van 'den allerbekende smileys' en dergelijke.

Een ding ontbreekt nog:

Men wil graag een 'counter' laten zien aan het einde van de presentatie, die het aantal goede antwoorden laat zien.

Ik heb de oude combi-cursus van de boekenplank gehaald, maar hier vind ik niets in terug. Ook google helpt mij niet verder (javascript counters etc..)

Weet iemand van jullie hoe een dergelijke counter/teller gerealiseerd kan worden?
Externe software is geen mogelijkheid ivm installatie op beveiligde schoolcomputers (vast wel bekend).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

(javascript counters etc..)
En daar ga je de fout in: geen JavaScript maar VBA. Ook wil je niet zoeken op counters maar je zoekt [google=vba powerpoint global variable] + het hangen van een actie (namelijk variabele = variabele + 1 en ga naar slide N) aan een knop.

Ik heb geen tijd voor een duidelijkere uitleg (heb er net een werkdag van 16 uur opzitten en morgen weer een :+ ) maar dit icm. F1 zou moeten voldoen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)