Toon posts:

[XP Pro] Plakboek-service niet beschikbaar of niet gestart

Pagina: 1
Acties:
  • 417 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al enige tijd met een probleem dat het plakboek in Windows XP Pro niet naar behoren werkt.
Het werken met crtl+c -> ctrl+v werkt zonder problemen, maar nu heb ik ook een aantal applicaties die werken met het plakboek in windows.

Als ik clipbrd.exe opstartte kreeg ik de melding:
"De Plakboek-service is niet beschikbaar of niet gestart. Neem contact op met de systeembeheerder om deze service te laten starten."

Na wat zoekwerk op het internet heb ik wat bruikbare gegevens gevonden.

Zo moet er via services.msc de service (ClipBook) gestart worden.
Zodra ik probeerde deze service te starten kreeg ik wederom foutmeldingen.

Nu ben ik na wat zoekwerk er achter gekomen dat er nog twee services gestart moeten worden voor ClipBook.

Zo heb ik nu in de services ingesteld dat de volgende 3 services automatiscg gestart moeten worden:

1 - Network DDE DSDM
2 - Network DDE
3 - ClipBook

Na herstart van het systeem worden de bovenstaande services prima gestart, maar zodra ik (zelfs na 30 minuten) clipbrd.exe opstart krijg ik 3 andere meldingen:

1e - "U beschikt over onvoldoende toegangsrechten om deze bewerking te kunnen uitvoeren"
2e - "Er is een fout opgetreden. Plakboeken kan deze procedure niet voltooien. (0x4009)"
3e - "Er is een fout opgetreden. Plakboeken kan deze procedure niet voltooien. (0x4006)"

Het systeem is opgenomen in een netwerk met domaincontroler, maar de melding word zowel weergegeven als ingelogged als user op het netwerk als ook ingelogged als lokale administrator.

Wie is er bekend met dit probleem en heeft het weten op te lossen?