[98] WinRAR wil geen .cab bestanden openen*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-12 03:09
Wanneer ik een CAB bestand met WinRAR wil openen krijg ik volgend bericht:

data1.cab: Archief heeft onbekend formaat of is beschadigd

Ik heb al op een ander forum gezocht, en ik weet dat het bestand dus niet in microsoft cab formaat is gecomprimeerd. Google heeft me teleurgesteld, want ik weet nog steeds niet wat ik moet doen om het te openen. Ik werk met Windows 98, dus misschien heeft het daarmee te maken. Verder heb ik al andere programma's om cab bestanden te openen geprobeerd. 7-Zip & WinZip 8.1 ( omdat nieuwere versie niet werkt ) Wat misschien ook handig is om te weten, het is een deel van een setup, die de bestanden data1.cab en data2.cab gebruikt. Deze setup geeft een melding van InstallShield Wizard.
Bedankt !

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je het nu over Windows 98 of Windows 2000? In je topic titel zeg je "2K" ?

In ieder geval - installshield cab files zijn volgens mij niet zomaar te openen met die tools en je zal dus een andere utility daarvoor moeten zoeken :)

• Petervanakelyen
Ik heb het over Windows 98, maar is er echt geen mogelijkheid om deze bestanden te "unpacken" ?
Ik heb nog wat extra gezocht en ben op een wikipedia pagina gekomen.
Deze pagina vertelt wel dat je dit soort CAB bestanden kunt unpacken met unshield, maar dit programma werkt alleen onder linux. Ik ken linux wel ( een beetje ) maar is er echt GEEN applicatie voor WINDOWS ???

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:07
Universal Extractor kan Installshield CAB's aan.

[ Voor 67% gewijzigd door Eegee op 20-05-2007 18:39 ]

Verwijderd

Ik denk dat Winrar er niet mee overweg kan. Wel heb je voor dos "Extract" nog, wat meestal op een Win98 CD staat. Hiermee kun je mits je de filename in de .cab zelf weet, uitpakken.

Dat winrar er niet mee overweg kan komt gewoon omdat MS wel .cab gebruikt, maar niet de gebruikelijke waar winrar mee overweg kan.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 18:31:
Dat winrar er niet mee overweg kan komt gewoon omdat MS wel .cab gebruikt, maar niet de gebruikelijke waar winrar mee overweg kan.
Je bedoelt Installshield? Die hebben een proprietary .cab formaat, in tegenstelling tot de MS .cabs die prima te openen zijn.

Alternatief zou je kunnen overwegen op te zoeken wat de juiste parameters zijn om de complete installshield package te extracten, dat moet je wel kunnen vinden als je zoekt op installshield extract parameters $package.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Petervanakelyen
Dank je

Pagina: 1