2de Xserver met remote desktop naar VM

Pagina: 1
Acties:

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
Ik wil dat er een 2de X opgestart wordt tijdens boot. waar rdesktop wordt gestart.
waar de 1st natuurlijk mijn normale gui woont

om gewoon X te starten buiten gdm om geeft instabiliteit problemen. X sterft. zonder veel meldingen.

Nu heb ik gdm.conf aangepast zodat :1 opstart met het bekende lege X scherm maar nu kan ik daar geen progels starten omdat ik geen access heb. (van xauth heb ik weinig kaas gegeten)

Kan iemand mij helpen. bij voorbaat dank.

>.< >.< >.< >.<

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02 13:45

deadinspace

The what goes where now?

daft_dutch schreef op zondag 20 mei 2007 @ 16:29:
om gewoon X te starten buiten gdm om geeft instabiliteit problemen. X sterft. zonder veel meldingen.
Wanneer? Toevallig als je de laatste X client die op die server draaide sloot? XFree86 en Xorg sluiten standaard dan namelijk af.
Nu heb ik gdm.conf aangepast zodat :1 opstart met het bekende lege X scherm maar nu kan ik daar geen progels starten omdat ik geen access heb. (van xauth heb ik weinig kaas gegeten)
De X authority keys staan dan in /var/lib/gdm/:1.Xauth als het goed is.

Maar misschien is het eenvoudiger om een aparte user aan te maken voor je rdesktop. Dan kun je misschien gdm wijsmaken dat hij op die tweede X standaard die user moet inloggen (zonder een password te vragen). Als je die user dan een fullscreen rdesktop als sessie geeft, dan heb je hetzelfde effect bereikt.

• daft_dutch

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
ja idd ff kijken of dat werkt

>.< >.< >.< >.<

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:29

killercow

eth0

Kun je niet in je sessions van je eerste desktop een "xinit" opnemen? Dat command spawnt dan een nieuwe x (op :1 als je wilt, met eigen corg.conf als je dat wilt) en opent een bepaald programma. (rdesktop)

openkat.nl al gezien?

• daft_dutch

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
go go xinit

[ Voor 24% gewijzigd door daft_dutch op 22-05-2007 00:37 ]

>.< >.< >.< >.<