Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Accu opladen

Pagina: 1
Acties:
  • 364 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf een radiootje aan het knutselen dat op een 12v gelaccu werkt.
Nu wil ik het zo maken, dat ik de mogelijkheid heb om de accu's op te laden zoals dat bij een laptop ook gaat, via 230v
Tijdens het gebruiken ervan kun je de stekker erin doen en dan laadt ie op, terwijl je door kan 'gebruiken'. Zonder de stekker moet ie van de accu's stroom pakken.
Een 12v adapter met een regelaartje tegen overladen ertussen (eigelijk voor zonnepanelen) heb ik geprobeerd, maar werkt niet, die is ontploft :'(

Ik heb een oude UPS staan waar ik ze mee op kan laden, maar dat ding is zo groot om erin te bouwen :P

Iemand n idee hoe ik zoiets kan maken? :)

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:03
Maak er een switch in? Dat je de ene kant je stroom van je accu krijgt, de andere kant direct van een 12v adapter die de muur in verdwijnt?:)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zoiets kan.. Ik heb het met een adapter geprobeerd maar die is ontploft.
Hier zat een kastje tussen dat overladen tegenging enzo.
een adapter is toch niet bedoeld om accu's te laden? :P alhoewel hij toch 13,8 volt uitgangsspanning geeft, dus genoeg om te laden..

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:03
Nee, je moet wel echt een accu-lader hebben. Een gewone adapter geeft inderdaad problemen.. (zoals je ook kan lezen in het andere topic).

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-11 19:26

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH >> EL

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
Het laden van een 12V accu kan terwijl je er stroom uit trekt (de radio speelt), zolang je adapter niet overbelast wordt, is geen enkel probleem en moet gewoon werken.

Heb je wel een gelijkrichting gebruikt op dat adaptertje, zo niet is het niet raar dat je em opblaast.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1