[Ubuntu] Verbinden met w2k3 server via remote desktop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben langzaam aan het overstappen naar Linux en loop hier en daar tegen wat praktijk probleempjes aan.

In een ander topic heb ik problemen met multi monitors maar ik heb nog een ander probleem wat daar niets mee te maken heeft.

Ik moet regelmatig inloggen op windows2003 servers via de standaard windows remote desktop functie, dit werkt prima alleen ik gebruik altijd de /console optie omdat sommige programma's een console hebben welke alleen zichtbaar is als je via /console inlogged.

Nu heb ik al diverse remote desktop clients in Ubuntu gevonden en geprobeerd, op zich werkt dit allemaal wel alleen het lukt me met geen mogelijkheid om de "echte" desktop van de server te zien, dus als /console in te loggen.

Kent iemand een manier om dit voor elkaar te krijgen via Ubuntu 7.04?
Een andere manier van verbinden (bv VNC) is absoluut geen optie, aan de server zelf mag niets worden gewijzigd/geïnstalleerd.

Bestaat er dus een manier om op de console van 2k3 in te loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 22:39
rdesktop -0

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uhmmm
Mijn kennis gaat blijkbaar niet zover, ik bedoel dus niet via de console maar via een grafische interface zoals Terminal Server Client

Als ik bv alleen rdesktop -o in de console ingeef krijg ik een hele optie lijst maar geen verbindings scherm naar de server. Ik wil niet elke keer een hele combinatie parameters moeten ingeven om te connecten, gewoon interface starten, server kiezen en op connect klikken, op die manier dus.

De parameter -o meegeven aan de startup van de grafische interface werkt namelijk niet
tsclient -o
Doet het niet, de client start wel maar geen console login

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar, heb gewoon snelkoppelingen gemaakt met de regel erin, dat werkt ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 22:39
als je in console 'rdesktop -0 <ip>' doet zou hij de GUI moeten opstarten. :)

het is een nul trouwens en geen O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja was er al achter, ik heb het inmiddels al werkend

thx
Pagina: 1