Toon posts:

Vista heel, heel erg langzaam. Help!

Pagina: 1
Acties:
  • 414 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het installeren van mijn Vista Home premium 64-bit ging opzich prima. Ik vond wel dat ie hier en daar wel erg lang "wachte" met verder installeren, maar dat hoort misschien wel. Alleen het opstarten duurt zo verschrikkelijk lang! ik denk in totaal zeker 10 minuten:
- in het begin wat bios info en dan het laad balkje, dat gaat nog prima.
- Dan komt er een zwart scherm, dit duurt vaak al 3-5 minuten.
- Dan het welcome scherm, ook zeker 5 minuten.
en dan zit je eindelijk in windows, dan lijkt alles snel te werken totdat je na een paar handelingen weer zo 3-5 minuten moet wachten. En tijdens dat wachten lijkt windows helemaal niets te doen! ik hoor de harde schijf niet en als er zo'n zandloper-cirkel bij je muis staat dan staat die ook stil.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Vista opnieuw ge-installeerd
- alle ram eruit gehaald behalve 1 stick
- geluidskaart eruit
- dvd-rewriter eruit
- alle usb apparaten eruit (behalve m'n muis)
- zelfs netwerkkaart eruit gehaald.
- andere videokaart: 7900GT

Als ik Vista in safe mode (met netwerk) opstart doet ie het wel prima, ik kan dan ook wat drivers installeren (voor m'n 8800 gts bijv.)

Mijn systeem:
Asus Moederbord M2R32-MVP
AMD CPU Athlon 64 X2 4200+ 65 Watt 2.20 GHz, 1000 MHz, 2x 512kB , Boxed
Corsair TWIN2X 1024A-6400 1024 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2
Thermaltake Voeding Toughpower 700 Watt ActivePFC, Zwart, EPS12V, 20- En 24-pins
Club3d Nvidia 8800gts 320 mb

Het vreemde is, een tijdje geleden, toen ik Vista gekocht heb, heb ik hem ook een paar dagen ge-installeerd gehad, om even uit te proberen. Toen deed ie het wel normaal. Het enige wat volgens mij anders was aan m'n pc toen, is de videokaart, ik had toen een: Sapphire VGA Radeon X1950 Pro 256 MB.
Oja, en XP werkt verder ook prima.

Ik ben redelijk radeloos, dus als iemand een idee heeft, of iets om uit te proberen, dan hoor ik het graag!

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Kijk even in je event log (start > rechtermuisknop op computer > beheren)

Als hij lang staat te wachten en het lijkt erop dat hij niks doet kan het zijn dat een bepaalde driver de boel op zit te houden.

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Verwijderd

Topicstarter
In event log kan ik helemaal niets raars vinden. Maar 1 fout, en dat is omdat ik hem een keer uit heb gezet zonder af te sluiten...