Toon posts:

Hoe meer speakers op 2.1 set ?

Pagina: 1
Acties:
  • 381 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb druk gezocht maar ik kan nergens een antwoord op mijn vraag vinden.. Ik ben op dit moment in het bezit van een Logitech 2300 2.1 setje : http://www.logitech.com/i.../EN,CRID=2,CONTENTID=9372

Super tevreden mee maar.. ik zou er graag nog meer boxjes erop aan willen sluiten! :9~

Nou heb ik nog 2 boxjes liggen met zo'n zwart/rood draadje eraan. Nou is het probleem dat de boxjes van de Logitech met een tulpstekker op de subwoofer is aangesloten.

De vraag dan ook of dit op de een of andere manier mogelijk is om aan te sluiten?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Bedenk dat de versterker van je set er totaal niet op berekend is extra speakers te versterken. Ik kan het je dan ook zeer afraden om zoiets te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat vroeg ik me ook af. Vandaar dat ik het ook eerst maar eens hier ging vragen. Maar is het niet zo dat als ik 2 boxen op 1 aansluiting aansluit beide maar de helf aan wat of iets krijgen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 16:36:
Ja dat vroeg ik me ook af. Vandaar dat ik het ook eerst maar eens hier ging vragen. Maar is het niet zo dat als ik 2 boxen op 1 aansluiting aansluit beide maar de helf aan wat of iets krijgen?
ja, maar dat de versterker met hetzelfde vermogen 2x zoveel speakers moet aansturen. Dan kun je dus niet te hard spelen icm clipping enzo..

• Necrite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
Als de impedanties van alle speakers hetzelfde zijn, kan er niet zo veel mis gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Oke de impedantie is hetzelfde (8 ohm) :). Dus dat moet dan wel lukken. Maar enig idee hoe ik dit dan aan zou kunnen pakken want heb eigenlijk geen idee hoe ik moet denken.

- Ik kan verloopstekkertje van tulp naar losse draadjes zoeken ( nog nergens gezien ook in winkels niet..) en dan de logitech boxjes hetzelfde zodat ik 2 rode en zwarte draden heb welke ik weer met tulp verbind.. ( klinkt niet erg mooi).

Of ik heb eigenlijk geen idee.. 8)7

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:43

DJ Vincento

1422055

Waarschijnlijk gaat het weer om schreeuw,schreeuwer, schreeuwst! heb ik wel door. voor de rest niks mis mee.

maar om even wat op te noemen:

- Door meer speakers aan te sluiten gaat je geluid echt geen decibel harder.
- Je versterkertje zal waarschijnlijk gaan clippen, waardoor je helemaal geen speakers meer overhoud.
- In een logitech blokkendoosje zou ik sowieso geen geld stoppen voor modificaties.

Wat ik zou doen is naar de rommelmarkt een mooie versterker kopen met twee fatsoenlijke speakers, dat zal 20 x beter klinken en 20x harder gaan.

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
  • Als je 2 luidsprekers in serie schakeld, dan heb je 16 ohm impedantie. Het totale audio vermogen is dan lager en je hebt dus minder volume.
  • Met 2 luidsprekers parallel heb je slechts 4 ohm. Als de versterker krachtig genoeg is heb je dus 2x zoveel vermogen, maar je loopt de kans de versterker op te blazen als deze dit niet aankan.
  • Als je 4 luidsprekers aansluit in een cominatie van 2 serieschakelingen die je weer parallel aansluit, dan blijft het vermogen gelijk, maar je hebt dan wel meer luidsprekers ;)

Verwijderd

Topicstarter
offtopic..Hmz ja nee je hebt me niet helemaal door . Enigste reden voor extra speakers is omdat ik het wel mooi vind als het geluid rondom wordt weergegeven. Heb ook een versterker met boekenplankspeakers (wat inderdaad mooier klinkt) maar aangezien deze voor tv-dvd wordt gebruikt is dit niet handig voor de computer. Snap eigenlijk de hele link niet van je verhaal met mijn vraag :)

Maar wat ik dus begrijp van het verhaaltje boven mij (bedankt!) is dat het wel zou moeten kunnen . Nu nog hoe. :+

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Ploink schreef op zondag 20 mei 2007 @ 19:27:
  • Als je 2 luidsprekers in serie schakeld, dan heb je 16 ohm impedantie. Het totale audio vermogen is dan lager en je hebt dus minder volume.
  • Met 2 luidsprekers parallel heb je slechts 4 ohm. Als de versterker krachtig genoeg is heb je dus 2x zoveel vermogen, maar je loopt de kans de versterker op te blazen als deze dit niet aankan.
  • Als je 4 luidsprekers aansluit in een cominatie van 2 serieschakelingen die je weer parallel aansluit, dan blijft het vermogen gelijk, maar je hebt dan wel meer luidsprekers ;)
Probleem is echter dat die serieverhaaltjes alleen opgaan als de impedanties exact gelijk zijn. Aan het getalletje 8 Ohm heb je derhalve niets. Zijn de impedanties niet gelijk, dan krijg je vreemde effecten omdat de spreekspoelen van de units elkaar beinvloeden.

Die logitech speakertjes zijn vermoedelijk al 4 Ohm, dus ik zou uitkijken met het parellelschakelen van extra speakers. En zo als ik al zei, serieschakelingen geven niet echt een mooi resultaat. Als het niet om kwaliteit gaat: uitproberen ;)

Maar als je toch al een losse set hebt met amp + speakers: neem een line-out splitter en sluit je setje ook aan: heb je gewoon je extra speakers, optimaal aangesloten :) Als je 5.1 output hebt op je geluidskaart is het nog makkelijker, prik je je setje gewoon als rear erbij.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
DJ Vincento schreef op zondag 20 mei 2007 @ 19:22:
Wat ik zou doen is naar de rommelmarkt een mooie versterker kopen met twee fatsoenlijke speakers, dat zal 20 x beter klinken en 20x harder gaan.
Dat betwijfel ik, mijn vader heeft hetzelfde setje en dat klinkt beter dan zijn Mission speakers op een dikke pioneer versterker.

Verwijderd

Tha Ra schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:42:
[...]

Dat betwijfel ik, mijn vader heeft hetzelfde setje en dat klinkt beter dan zijn Mission speakers op een dikke pioneer versterker.
Gezien je avatar heb je waarschijnlijk gelijk :)

Verwijderd

[...]

:D .

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Smaken verschillen.. :P Moet in ieder geval toegeven dat de bass van de 2300 best goed klinkt en lekker strak is (op veel pcsetjes na..) en voor de rest ook wel fijn klinkt voor een mooie prijs :)

Maar om beetje ontopic te blijven. Is er nog een kans dat iemand een idee heeft hoe ik het voor elkaar kan krijgen of moet ik het gewoon vergeten?

Wat ik uit de reacties kan opmaken is dat het geluid in ieder geval wat achteruit gaat en ik de boxjes kan verknallen (bij hoog volume en langer gebruik?).. Vind het zelf wel leuk om met zulke dingen te prutsen dus als er nog iemand me een verlossend antwoord kan geven of het kan of niet hoor ik het graag :>
Pagina: 1