Webcam via Capture kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Weet iemand toevallig hoe ik een webcam maak van een digitale camera en een capture kaart?

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 14:53
met software:
http://www.webcam32.com / bijvoorbeeld

• Tim
Ja, oke dat had ik ondertussen begrepen en heb dat prog gedownload, toen kwam ik op een ander probleem..
Elk programma ziet me Capture Kaart niet (het is een DV500 voor de duidelijkheid, en de camera zit aangesloten op de composiete ingang, dit omdat ander het LCD scherm een beetje overhit raakt..)
Hij zit wel goed aangesloten want Adobe Premier heeft er absoluut geen last mee, en daar kan ik zo video capturen, maar dat is nu niet helemaal de bedoeling.. Weet iemand want ik nu nog moet instellen?

• Tim
Niemand?

• Tim
Jullie gaan me toch niet vertellen dat er geen enkele Tweaker is die een Webcam via zijn Capturekaart heeft he?

Verwijderd

Zolang "elk programma" je capkaart niet ziet zal het nie gaan lukke, schat ik zo.
Ik heb een DC10 en elk programma ziet de kaart wel. Met webcam32 werkt het perfect.
Sterker nog als ik zowel m'n webcam als de vid cam eraan hang kan ik zelf na een ingestelde tijd switchen tussen de 2..

Ik denk dat je toch eerst je capkaart goed aan de praat moet krijgen.

• Tim
Ja, dat begreep ik..
Maar WAT moet ik doen? In Adobe doet hij het immers prima, hij staat ook gewoon in het config scherm..
Heb jij nog wat speciaals geinstaleerd behalve de drivers?

• Tim
Mmm.. Wordt steeds gekker..
Als ik Webcam32 opstart zegt ie dat ik in het File menu het juiste apparaat moet opgeven, daar staat echter: Kodak DV210, als ik daar op klik gebeurt een tijd lang niks (lijkt alsof het prog vast zit) en daarna gaat ie weer vrolijk verder met niks doen :(

Ik ga denk ik Pinnacle eens e-mailen, want dit slaat natuulijk nergens op..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 July 2000 @ 16:29:
Zolang "elk programma" je capkaart niet ziet zal het nie gaan lukke, schat ik zo.<BR>Ik heb een DC10 en elk programma ziet de kaart wel. Met webcam32 werkt het perfect.<BR>Sterker nog als ik zowel m'n webcam als de vid cam eraan hang kan ik zelf na een ingestelde tijd switchen tussen de 2..<P>Ik denk dat je toch eerst je capkaart goed aan de praat moet krijgen.
Heb je dc10 zichtbaar in netmeeting? heb je winxp? Bij mij werkt het nl ook niet. heb je via SVHS of via Composite ( tulp) aangesloten?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Antiek topic :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.