Toon posts:

[XP] BSOD tijdens installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele dagen loop ik tegen dit probleem aan:

Ik gebruik Windows Vista Ultimate. Nu wil ik echter Windows XP installeren en dualboot kunnen kiezen. Ik heb netjes mijn schijven (2x250gb) geformateerd (NTFS) en verschillende partities aangemaakt:
Schijf 1
  • C: 50GB (Vista)
  • D: 50GB (voor XP)
  • E: 150GB (Documenten)
Schijf 2
  • V: 250GB (voor Videobestanden-bewerking)
Naast deze twee harde schijven, heb ik nog een externe harde schijf voor Back-up.

Wanneer ik de Windows XP-cd laat booten en hij komt in het scherm waar je kunt kiezen op welke partitie je XP wilt installeren, wordt alleen de externe harde schijf herkent. Koppel ik deze los en doe de installatie opnieuw, dan is de lijst leeg. Druk ik vervolgens op de pijl naar boven (voor Meer), krijg ik de volgende BSOD:

*** STOP 0x0000008E (0xC0000005, 0x80819051, 0xF6FBF778, 0x00000000)

Wanneer ik echter de Vista DVD er instop, zijn alle schijven gewoon zichtbaar. Via de BSOD FAQ meer te weten gekomen, maar de gehele foutmelding is zowel op GoT als bij MS te vinden.

Kan iemand mij helpen de schijven zichtbaar te krijgen?

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Verwijderd

Topicstarter
Deze wel gevonden. Wat ik alleen zo apart vind, is dat ie m´n externe harde schijf wel vindt en ik tevens in de installatie van Vista helemaal geen BSOD tegenkom. Vond daarom deze omschijving niet van toepassing...

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Vista is echter geen Windows XP ;)

Probeer gewoon eens alle externe hardware los te koppelen behalve muis, toetsenbord en beeldscherm. Het kan zijn dat bepaalde USB apparaten de boel in de soep gooien.

Vista setup en XP setup kun je eigenlijk niet eens met elkaar vergelijken, de Vista setup is een soort mini-windows live CD met een setup programma erbovenop (moet je eens naar de herstelopties gaan en dan commandoprompt, kun je zelfs vanaf je HD simpele programma's als Paint en Wordpad starten :) )

[ Voor 42% gewijzigd door Neko Koneko op 20-05-2007 15:53 ]

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Verwijderd

Topicstarter
Neko Koneko schreef op zondag 20 mei 2007 @ 15:52:
Vista is echter geen Windows XP ;)
Ik kon zo´n antwoord verwachten natuurlijk :+
Probeer gewoon eens alle externe hardware los te koppelen behalve muis, toetsenbord en beeldscherm. Het kan zijn dat bepaalde USB apparaten de boel in de soep gooien.
Ga dit eens proberen. Ben wel wat huiverig om die geheugenmodules er steeds uit te moeten halen, maar probeer dat ook. Thnx voor het snelle bericht en ik laat weten of het lukt (of niet)...

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10-2025
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 15:56:
[...]

Ik kon zo´n antwoord verwachten natuurlijk :+

[...]

Ga dit eens proberen. Ben wel wat huiverig om die geheugenmodules er steeds uit te moeten halen, maar probeer dat ook. Thnx voor het snelle bericht en ik laat weten of het lukt (of niet)...
Mochten de USB apparaten het probleem niet oplossen gebruik dan een geheugentester! Geheugen er uithalen kan altijd nog. Denk wel dat het testen van je geheugen heeeel lang kan duren(afhankelijk van de hoeveelheid), dus dit kan gerust de hele nacht draaien.

(Bijvoorbeeld http://www.memtest.org/)

Oja, een "geheugentester" is een gewoon programma wat op een bootflop of boot-cd-rom staat.

[ Voor 6% gewijzigd door Sharkys op 20-05-2007 16:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sharkys schreef op zondag 20 mei 2007 @ 16:01:
[...]
Mochten de USB apparaten het probleem niet oplossen gebruik dan een geheugentester! Geheugen er uithalen kan altijd nog. Denk wel dat het testen van je geheugen heeeel lang kan duren(afhankelijk van de hoeveelheid), dus dit kan gerust de hele nacht draaien.

(Bijvoorbeeld http://www.memtest.org/)

Oja, een "geheugentester" is een gewoon programma wat op een bootflop of boot-cd-rom staat.
Ook bedankt! Hoop dat de USB-truck werkt, maar laat anders m'n pc vannacht draaien. Is 2046MB, dus dat zal dan wel ff draaien...

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-03 16:33
Heb je het al geprobeerd om het in de andere volgorde te installeren, eerst Xp en Daarna Vista, en zijn het Sata Hardeschijven of wat voor schijven zijn het? het kan natuurlijk ook altijd nog zo zijn dat je Hdd drivers niet ingeladen worden binnen de xp bootcd, dan moet je deze eerst toevoegen.

groeten Léon
Pagina: 1