PCMCIA-kaart wordt niet herkend in windows 98/ME

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-01 14:10
Ik heb het volgende probleem: Ik heb een Wireless PCMCIA-kaart die niet herkend wordt in windows. Hij doet het wel in de laptop van mijn zusje, dus dat is geen probleem. Als stuurprogramma staat 'Cirrus Logic PCI-C of PCMCIA-compatibel' in apparaatbeheer, dit is automatisch ingesteld.

Ik heb de instructies bij de driver van het kaartje gevolgd, maar wanneer ik de kaart erin doe, vindt de driver niks.

Wat ik al geprobeerd heb:
-Allebei de PCMCIA-sloten
-Installeren van verschillende OS'en, nl. windows 98, 98SE en ME (XP en 2000 werken niet, hij komt de installatie niet door)
-Gekeken of de pc zelf iets herkende bij PCMCIA in het configuratiescherm
-Het internet afgezocht naar andere drivers of overeenkomstige problemen, zonder resultaat

De kaart: Belkin F5D7011DF.

Alvast bedankt voor de suggesties.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:01
Wat voor een laptop is 't, en heeft deze wel 32bit CardBus sloten ? Als 't een erg oude is heb je kans dat er alleen 16bit PCMCIA op zit.

• Jakkus
Clevo 862, volgens de manual heeft het PC-Card 2.1, PCMCIA type III (al weet ik zelf niet precies wat dit inhoudt).

Specs:
200MMX
80MB
4GB HD
2MB video
e.d.

Het zou wel kunnen dus dat hij geen 32-bits ondersteunt... Bestaan er 16 bits Wireless PCMCIA-kaartjes?

Edit: Laat maar, ik heb er al een paar gevonden, al zijn ze wel altijd 11b ;(

[ Voor 17% gewijzigd door Jakkus op 20-05-2007 19:08 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:01
Jakkus schreef op zondag 20 mei 2007 @ 15:05:
Clevo 862, volgens de manual heeft het Cardbus 2.1-compatibiliteit, PCMCIA type III (al weet ik zelf niet precies wat dit inhoudt).

Specs:
200MMX
80MB
4GB HD
2MB video
e.d.

Het zou wel kunnen dus dat hij geen 32-bits ondersteunt... Bestaan er 16 bits Wireless PCMCIA-kaartjes?
Jawel, maar die moet je meer in de hoek van de 11Mb kaartjes zoeken.

/edit: Ah, vergeten te F5 'en :) Op zich een beetje internetten e.d. wil zat met 11Mb, helaas ondersteunen de kaartjes vaak alleen maar WEP wat ik veel jammerder vind.

[ Voor 15% gewijzigd door Nielson op 20-05-2007 15:24 ]

• Jakkus
Op zich een beetje internetten e.d. wil zat met 11Mb, helaas ondersteunen de kaartjes vaak alleen maar WEP wat ik veel jammerder vind.
Ik vind het bereik een beetje tegenvallen, maar inderdaad valt er met 11Mb best redelijk te internetten e.d. In ieder geval is het beter dan niks :P

Verwijderd

Dacht me te herinneren dat je eerst via "nieuwe hardware toevoegen"- pcmcia socket service oid moest installeren (kiezen uit een lijst met hardware), en dat dan het apparaat herkend/geinstalleerd kan worden.

• Jakkus
Dat heb ik al geprobeerd, maar het werkt niet. Windows ziet verder niets.

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:24
Probeer te kijken of je andere (meer up to date) drivers kan vinden voor je PCMCIA busmaster controller.
Ik heb ook gedonder gehad met een laptop welke een PCMCIA kaart niet herkende met de standaard OS drivers voor de PCMCIA controller.
Na update hiervan herkende hij de PCMCIA-kaarten die ik erin stopte wel en werkte het.

Voor de duidelijkheid ik bedoel dus geen driverupdate voor je LAN kaartje, maar voor hetgeen er dus op je moederbord zit om de PCMCIA bussen aan te sturen.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• Jakkus
Probeer te kijken of je andere (meer up to date) drivers kan vinden voor je PCMCIA busmaster controller.
Ik heb ook gedonder gehad met een laptop welke een PCMCIA kaart niet herkende met de standaard OS drivers voor de PCMCIA controller.
Na update hiervan herkende hij de PCMCIA-kaarten die ik erin stopte wel en werkte het.

Voor de duidelijkheid ik bedoel dus geen driverupdate voor je LAN kaartje, maar voor hetgeen er dus op je moederbord zit om de PCMCIA bussen aan te sturen.
Heb ik al geprobeerd, er zijn echter geen vervangende drivers. Ik heb de vorige eigenaar van de laptop gemaild, en die zei dat de laptop alleen 16bits-kaarten ondersteunt. Toch maar een ander kaartje kopen dus :P .

Pagina: 1