Toon posts:

[Act.Script]Score wordt met 1 verhoogd en stopt dan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben begonnen met wat basis actionscript in de vorm van een spelletje pong. Nu werk ik hier zo nu en dan eens aan en ben nu begonnen met het gedeelte van de scores. Dit leek me niet het moeilijkste deel, ik kreeg eerst wel een melding 'Nan' maar dat was opgelost na de _root.leftscore als 0 op te geven.

Nu is het vreemde dat er aan beide zijdes nu tot 1 wordt geteld en daarna is het over en uit. Ik vraag me af waar het door komt. De ballspawn vind namelijk wel goed plaats na het raken van 'de fout' :)

ik heb al naar wat voorbeelden gezocht maar daar werd het ook op een soortgelijke manier gedaan, de fout hierin heb ik nog niet kunnen vinden. Ook worden er geen fouten aangegeven bij de output.

Zie het spel hier

De variabelen staan goed en de code van de bal is als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
 if(_root.fout.hitTest(this)) {

_root.rightscore=0

_root.rightscore++;

// punt wordt gescoord, degene die het punt maakt krijgt de bal met een lagere snelheid toegespeeld, tijdelijk nog even uitstaan
     xspeed*=(-1)

//var xspeed=5
     //var yspeed=0

this._x = 503;
     this._y = 327;

}

if(_root.foutrechts.hitTest(this)) {

_root.leftscore=0

//left side scored
    _root.leftscore++;

xspeed*=(-1);
     //var xspeed=5
     //var yspeed=0

this._x = 503;
     this._y = 327;

}

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2007 13:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
probleem zat 'm dus in de _root.rightscore=0 die eigenlijk aangaf dat de beginscore steeds 0 was en er 1 bij opgeteld moest worden . Het is inmiddels opgelost. Dus het topic mag wat mij betreft dicht. :)