[Vista] Media Center gescheiden weergave op twee displays

Pagina: 1
Acties:
  • 522 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:35

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Ik kom er met Google en GoT search echt niet uit en besluit hier mijn vraag neer te zetten. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem en vind het raar dat Google mij niet verder kan helpen...

Ik heb hier een Silverstone LC18 kast met ingebouwd 7" touchscreen. Dit scherm is aangesloten op de analoge uitgang van een Asus 8500GT videokaart. Op de tweede uitgang van die videokaart is een tweede display aangesloten.

Wat ik voor elkaar probeer te krijgen, is dat het Media Center menu op het ingebouwde touchscreen wordt weergegeven en films (dvd's etc.) op het tweede scherm.
Steevast worden films weergegeven op hetzelfde scherm waar het Media Center menu staat.
Via de wizard kan ik dit ook niet wijzigen.

Is er een manier om dit aan te passen?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat lijkt me nou net het concept achter MCE te zijn eerlijk gezegd?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Raptec
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik denk idd niet dat je dat aan kan passen in MCE.. msschien wel bij een andere media center dan windows.

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 15:18
In vista zit toch sideshow. Kan je hier niet iets mee doen om stuff en menus op het schermpje te tonen?

Heb verder ook geen ervaring mee hoor. Maar je zou er even naar kunnen kijken.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik ben wel ooit eens wat extenders en remote control zaken tegengekomen voor MCE, maar dat zijn over het algemeen geen goedkope oplossingen.
Er wordt dan een terminal gebruikt om de mce database aan te sturen, die ontwikkeld is voor MCE. Progwerk en apparatuur zijn niet gratis :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Ik hoop eigenlijk dat dit zonder extra ingrepen in te stellen valt.
Wat je zegt, dit lijkt mij toch tot de basismogelijkheden van Media Center te behoren.
Ik zal eens zoeken op sideshow, ken het eerlijk gezegd niet.

edit: helaas, Sideshow is bedoeld voor specifieke devices (w.o. displays) maar die dienen dan specifiek gemaakt te zijn voor Sideshow. Een secondary monitor is dat niet...

[ Voor 28% gewijzigd door Crusader op 20-05-2007 16:02 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Crusader schreef op zondag 20 mei 2007 @ 15:51:
Ik hoop eigenlijk dat dit zonder extra ingrepen in te stellen valt.
Wat je zegt, dit lijkt mij toch tot de basismogelijkheden van Media Center te behoren.
Eh, ik bedoel juist te zeggen dat je juist alle info in één display te zien krijgt.
Er zijn wel wat mogelijkheden te bedenken natuurlijk, zo zou je met behulp van plugins en addons (mcedev.com heeft er een paar) natuurlijk wel het één en ander op je secondary kunnen doen om je queues en playlists samen te stellen.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
hmm, okee, verkeerd begrepen.
Wat is dan de toegevoegde waarde van zo'n ingebouwd scherm, zoals in die LC18?

Zal eens op die site kijken, thanks!

[ Voor 37% gewijzigd door Crusader op 20-05-2007 16:39 ]

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Crusader schreef op zondag 20 mei 2007 @ 16:38:
Wat is dan de toegevoegde waarde van zo'n ingebouwd scherm, zoals in die LC18?
Niks, je kunt er monitor tools op zetten zie topic over PS, of een keyboard shortcut als bijvoorbeeld, je tv uit staat het scherm over te zetten naar de 2de zodat je niet alles eerst hoeft aan te zetten als je wat wilt opnemen o.i.d

slideshow gebeuren werkt niet.

zalman heeft wel leuke software voor hun scherm maar daar heb je met mce ook niks aan

[HOWTO] ps one lcd in pc
Pagina: 1