ik heb een Katmai PIII 500Mhz met 256MB (2*64Mb 100Mhz en 1*128Mb 133Mhz) en een Asus V7700 32Mb.Hoe kan ik deze het best overklokken en welke koeler kan ik daar het best voor gebruiken. (ik heb gehoord dat die Golden Orb een perfecte koeler is). En tot hoever zou die ongeveer kunnen komen zodat hij ook nog erg stabiel is.
Verwijderd
Ik heb ook een PIII 500 Katmai 500 en ik heb hem op 620 draaien.
Ik ken nog iemand anders die zijn 500K ook op 620 heeft, maar heb zelden lui gezien die hoger dan dat kwamen.
De Katmai's gebruiken nog de oude core en die wordt warmer dan de nieuwe Coppermine core, dus het is heen topper om over te klokken.
Extra koeling:
RDJD p302 koeler, 1 x 80x80 Case fan voorin (zuigen), 1x20x20 fan in de top van de kast recht boven de CPU (blazen).
Hoe overklokken?
FSB omhoog schroeven. De mijne zit op 124, verder wil niet, dan flipt ie
Ik ken nog iemand anders die zijn 500K ook op 620 heeft, maar heb zelden lui gezien die hoger dan dat kwamen.
De Katmai's gebruiken nog de oude core en die wordt warmer dan de nieuwe Coppermine core, dus het is heen topper om over te klokken.
Extra koeling:
RDJD p302 koeler, 1 x 80x80 Case fan voorin (zuigen), 1x20x20 fan in de top van de kast recht boven de CPU (blazen).
Hoe overklokken?
FSB omhoog schroeven. De mijne zit op 124, verder wil niet, dan flipt ie
grmbl, je kan niet vragen...'hoe hoog komt hij' je kan alleen vragen 'hoe hoog komen jullie'. Iedere chip is anders blablabla dus ieder chip gedraagd zich anders blablabla... Beste cooler? Er is geen beste, er zijn wel goeie
GOlden orb is goed (kheb er zelf ook een
). Alfa's zijn beter, maar ook veeeeeeeel duurder en veeeeeeel lawaaiiger...
suc6 met klokken
suc6 met klokken
...gamen blijft leuk...
er zit rechts bovenin al een cooler(blazend) die er standaard bij mij in zat.En daaronder kan ik nog een koeler zetten maar dat is niet helemaal onderaan.moet ik daar dan een andere koeler plaatsen(zuigend).
P.s. ik ben hier een beetje een beginneling in. en op hoeveel staat jou voltage dan.
P.s. ik ben hier een beetje een beginneling in. en op hoeveel staat jou voltage dan.
Verwijderd
Alpha P3125S is een goeie koeler
Kreeg hem tot 667, ging niet hoiger door het geheugen(met me pc100 Infineon)
Draait nu op 700:9 met dane elec pc133 geheugen,wel met water en peltier koeling trouwens
STUK sneller
Kreeg hem tot 667, ging niet hoiger door het geheugen(met me pc100 Infineon)
Draait nu op 700:9 met dane elec pc133 geheugen,wel met water en peltier koeling trouwens
STUK sneller
Verwijderd
Voltage staat gewoon standaard.
Die Katmai word van zichzelf al zo warm dat ik er echt niet meer voltage doorheen ga jagen.
Zonder overklokken : 45 - 50 graden (hartje zomer dan wel he, ambient temp : 35 C)
Met overklokken en extra koeling : 55 C met uitschieters naar 60.
Warmer moettie toch eeecht niet worden
Die Katmai word van zichzelf al zo warm dat ik er echt niet meer voltage doorheen ga jagen.
Zonder overklokken : 45 - 50 graden (hartje zomer dan wel he, ambient temp : 35 C)
Met overklokken en extra koeling : 55 C met uitschieters naar 60.
Warmer moettie toch eeecht niet worden
Verwijderd
Mijn P3-500 kan op 600mhz maar dat trekt de PCI bus niet echt, dus heb ik em maar op 575. Voltage heb ik op 2.2V en ik gebruik de golden orb.
Ik had een berichtje gezien enkele dagen geleden (en ik weet dus niet meer waar
) waarin een link stond naar een tabelletje met maximale temperatuurwaarden voor de P3's.
De Katmai's stonden daarin vrij hoog (rond de 80 graden).
Ik was er alleen ook achter gekomen dat als ik de A14 pin afsluit, de 133MHz block (FSB) er ook af is. En als je dan naar de temp kijkt, is-ie ineens weer een stuk lager. Ik snap alleen niet waarom. Ik bedoel dan de idle-temp. Misschien is dat om dat de L2-cache uitstaat? Een koe draaien wil overigens niet zo heel erg lang op 133MHz FSB, maar het is wel leuk dat die P3 op 600MHz kan lopen ipv 450
.
De Katmai's stonden daarin vrij hoog (rond de 80 graden).
Ik was er alleen ook achter gekomen dat als ik de A14 pin afsluit, de 133MHz block (FSB) er ook af is. En als je dan naar de temp kijkt, is-ie ineens weer een stuk lager. Ik snap alleen niet waarom. Ik bedoel dan de idle-temp. Misschien is dat om dat de L2-cache uitstaat? Een koe draaien wil overigens niet zo heel erg lang op 133MHz FSB, maar het is wel leuk dat die P3 op 600MHz kan lopen ipv 450
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Verwijderd
http://overclockers.cssftware.com/cpudb/Showdata.cfm
Als deze link niet werkt:
www.overclockers.com
naar cpudatabase
je processor kiezen
Als deze link niet werkt:
www.overclockers.com
naar cpudatabase
je processor kiezen