[Vista] na reboot 'a disk read eror occured'

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
hi,
Mijn vriendin heeft gisteren een nieuwe laptop voor zichzelf gekocht. Een mooie Acer.
Daar draait Vista op, en nog best goed ook.. tenminste.. dat deed het.
Na installatie van het een en het ander (daemontools was er een van) heeft ie een reboot nodig en vervolgens direct na het doorlopen van de bios meuk:
code:
1
2
a disk read error occured.
Press Ctrl+Alt+Del to restart

en daar blijft ie op uitkomen.

Dat zuigt dus....
Dus proberen via dat acer recovery systeem die Acer image terug te zetten (staat op een hidden partitie).
Maar die weigert ook.

Ik gok het zelf op een rotte harddisk, maar dat ding is 4 uur gebruikt en dat is wel heel erg snel voor een harddisk om te overlijden.

Het vage is dat ik via knoppix grotendeels wel nog overal bij kan... het gaat niet altijd even soepel maar dat kan aan knoppix liggen...
Ik weet zelf ook zo goed als niks van vista dus dat maakt het ook niet makkelijker, en er zat ook geen cd bij met vista waardoor ik eventueel een recovery console tevoorschijn zou kunnen toveren..

Kan iemand me vertellen of het zin heeft om nog meer te proberen of dat het gewoon verrot is?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Haal die Deamon Tools er eens af?
Die installeert op een vrij low-level een aantal filesystem drivers en SCSI emulators, nameljk.
[edit]
Oh je komt er niet eens meer in..

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 20-05-2007 14:46 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• xzenor

xzenor

Topicstarter
kom er niet meer in nee......
Dus ja... dan wordt het lastig....
Ben nu een minder legale versie van vista aan het halen puur om te kijken of ik een recovery console tevoorschijn kan toveren... Er is een licentie van vista, dus echt illigaal zal het niet zijn..

edit:
Schiet allemaal niet op.. Hij is gewoon gaar. Garantiewerk.
'k mag lijen dat ze gewoon gelijk een nieuwe mee krijgt in plaats van na er 4 uur van te kunnen genieten'm gelijk een paar weken kwijt te zijn voor reparatie.

[ Voor 30% gewijzigd door xzenor op 20-05-2007 18:02 ]

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:24

Speedmaster

Make my day...

possamai schreef op zondag 20 mei 2007 @ 16:39:
kom er niet meer in nee......
Dus ja... dan wordt het lastig....
Ben nu een minder legale versie van vista aan het halen puur om te kijken of ik een recovery console tevoorschijn kan toveren... Er is een licentie van vista, dus echt illigaal zal het niet zijn..

edit:
'k mag lijen dat ze gewoon gelijk een nieuwe mee krijgt in plaats van na er 4 uur van te kunnen genieten'm gelijk een paar weken kwijt te zijn voor reparatie.
En via Veilige modus (Opstarten kiezen voor F8)

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Wat je nog kan proberen is die hdd uit je laptop halen en kijken of je die in een andere pc kan doen als secondary schijf ofzo. En dan proberen te formatten als ie em pakt. Anders gewoon terug gaan naar de winkel.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

AxzZzel schreef op zondag 20 mei 2007 @ 20:31:
Wat je nog kan proberen is die hdd uit je laptop halen en kijken of je die in een andere pc kan doen als secondary schijf ofzo. En dan proberen te formatten als ie em pakt. Anders gewoon terug gaan naar de winkel.
Daar kan Acer eventueel moeilijk over gaan doen en vervolgens de reparatie weigeren. Je mag binnen een week de laptop terug brengen als deze niet voldoet aan de verwachtingen, dus misschien kan je daar wat mee. Wachter op acer repair service is echt een ramp (ik spreek uit ervaring). De zuster bedrijven die voor reparatie zorgen zijn lang niet altijd zorgvuldig, of leveren een refurbished ding waar krassen opzitten of waarvan schroeven e.d. ontbreken. Daarom heb ik een ander merk gekocht, ook al is deze duurder.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2007 20:40 ]

• xzenor

xzenor

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 20:37:
[...]

Daar kan Acer eventueel moeilijk over gaan doen en vervolgens de reparatie weigeren. Je mag binnen een week de laptop terug brengen als deze niet voldoet aan de verwachtingen, dus misschien kan je daar wat mee.
Is dat zo? Kan ik dat nog ergens nalezen ofzo?
Wachten op acer repair service is echt een ramp (ik spreek uit ervaring). De zuster bedrijven die voor reparatie zorgen zijn lang niet altijd zorgvuldig, of leveren een refurbished ding waar krassen opzitten of waarvan schroeven e.d. ontbreken. Daarom heb ik een ander merk gekocht, ook al is deze duurder.
oh fijn.. en ik maar denken dat acer wel in orde was...... dag dag illusie.....
Nou laten we hopen dat het niet zo ver hoeft te komen en dat er gewoon bij dynabite een nieuwe doos uit het magazijn gehaald wordt...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ligt er ook een beetje aan wat nu precies het probleem is, maar daar ben je nog niet helemaal duidelijk over ;)
Doet die disk het nou nog wel of niet?

Als het echt een hardware issue is dan is het wat makkelijker om een nieuwe te regelen, is het puur dat de install om zeep is door user abuse* (lees: incompatible software geinstalleerd) dan ga je inderdaad het RMA circuit in gok ik.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• xzenor

xzenor

Topicstarter
als de install om zeep is dan moet er in iedergeval nog 'iets' van vista opstarten... hij geeft gewoon een leesfout van de HD. En de acer recovery is ook niet aan te schoppen.. en die staat ook op die hd maar op een hele andere hidden partitie en moet dus geen last hebben van eventuele windows problemen..
Pagina: 1