Objektief voor samsung

Pagina: 1
Acties:

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:10
Aangezien naar deel6 het grote objektieventopic op slot is gegaan en ik niet echt iets over samsung kon vinden maar een nieuw topic. Case is het volgende:

Ga binnenkort safariën. Heb begin dit jaar een samsung gx1l aangeschaft. De standaard kitlens is niet echt ideaal voor een safari. Lensen wisselen lijkt me geen succes daar dus ik zat aan de lens voor de luie fotograaf te denken:

Tamron AF 28-300mm F/3.5-6.3 XR IF voor Pentax / Samsung € 318,-
vs
Sigma AF 18-200mm f/3.5-6.3 DC SLD voor Pentax/Samsung € 314,-

Reviews kon ik er niet super veel van vinden, moet ik ook eerlijk bekennen dat voor cameras er genoeg bookmarks in me favo's staan. Voor lensen geen een haha.

Eigenlijk ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met deze lensen. Daarnaast vraag ik me af of je op 300mm met de tamron nog een normale foto uit de hand kunt schieten. Camera heeft geen image stabelisher.

ps. als je al is op safari bent geweest, zijn er nog adviezen?? :+

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

thefox154 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 12:20:
Aangezien naar deel6 het grote objektieventopic op slot is gegaan en ik niet echt iets over samsung kon vinden maar een nieuw topic. Case is het volgende:
Is er geen nieuw topic voor dan? Samsung gebruikt toch Pentax objectieven?

• thefox154
Fairy schreef op zondag 20 mei 2007 @ 12:39:
[...]

Is er geen nieuw topic voor dan? Samsung gebruikt toch Pentax objectieven?
damn had ik natuurlijk zelf kunnen verzinnnen 8)7

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
thefox154 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 12:20:
De standaard kitlens is niet echt ideaal voor een safari.
hoezo niet? lekker op de landschappen concentreren, 200/300mm is waarschijnlijk ook nog te kort om de beesten vast te leggen...
thefox154 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 12:20:ps. als je al is op safari bent geweest, zijn er nog adviezen?? :+
moet me even van mijn hart, maar wanneer is het woord eens uit de Woordenlijst Nederlandse Taal gehaald en vervangen door is? :X 8)7

• thefox154
lateef schreef op zondag 20 mei 2007 @ 12:46:
[...]
hoezo niet? lekker op de landschappen concentreren, 200/300mm is waarschijnlijk ook nog te kort om de beesten vast te leggen...

[...]
Hier heb ik al wel van alles over gelezen, meningen verschillen maar op verschillende reissites heb ik toch een boel mooie fotos van beesten gezien waarvan de meeste met een 200mm lens of een van de panasonic superzooms zijn geschoten.

verantwoord Nederlands schrijven heb ik opgegeven een d een t wat boeit het ook iedereen weet wat ik bedoel laat ze daar maar is een groen boekje van maken O-)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ook die superzooms zijn niet alles wat het lijkt hoor.
Ik ben zelf in het bezit van een Panasonic FZ-30. OK, ik geef toe, voor mij voorlopig nog geen spiegelreflex (even buiten het gebrek aan budget om), hij bevalt prima, maar niet is echt niet allemaal geweldig hoor. Ik heb af en toe al "gebrek" aan zoom in een dierentuin, laat staan dat je in de wildernis rondhuppelt.
Wat ik wel een erg prettige aanschaf heb gevonden, is een monopod statief. Makkelijk mee te nemen, ook als wandelstok te gebruiken, en geeft je op max. tele net dat beetje extra stabiliteit.

Wat ik dus eigenlijk wil zeggen, staar je niet blind op tele...
Anders krijg je het beest mooi in beeld, maar is de achtergrond zo vertekend, dat de foto net zo goed in Safaripark Beekse Bergen zou kunnen zijn gemaakt.

Ik kom genoeg mooie plaatjes tegen die juist op groothoek zijn gemaakt.
Zulke mooie, dat ik inmiddels een wide-angle converter heb gekocht, aangezien die Pana bij 35 begint.
Pagina: 1