Toon posts:

Draadloze netwerkkaart verdwenen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een uur zit ik met het volgende probleem:

Mijn draadloze netwerkkaart in mijn laptop functioneert niet meer. Het is een ingebouwde kaart die altijd prima gefunctioneerd heeft. Windows kan de hele kaart sowiezo niet meer vinden in netwerkcentrum, alleen mijn normale netwerkkaart kan gevonden worden. Verder heb ik geen veranderingen in mijn systeem doorgevoerd, alleen wat gesurft en ge-internet op mijn laptop.

Wat ik heb geprobeerd?
* Aller eerst heb ik de laptop ongeveer 3x opnieuw opgestart en de wireless schakelaar ook nog eens 3x aan/uit gezet.
* In het netwerkcentrum gekeken of de kaart toevallig uit stond, hier kon ik de gehele kaar echter niet meer vinden.
* Apparaatbeheer gekeken, ook hier wordt de kaart niet herkend.
* Drivers verwijderd en vervangen door de meest recente HP software.
* Meest recente updates gedownload via windows update.

Hardware?

CPU: AMD Turion™ 64 X2 mobiele technologie TL-52
RAM: 2GB Corsair VALUE DDR2 667MHZ
Netwerkkaart: 10/100 LAN ethernet geïntegreerd
Draadloze verbinding: 802.11b/g WLAN

Zelf kom ik er niet uit, dus hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen. Zoniet dan ga ik denk ik maar een beroep doen op mijn garantie.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Misschien eens kijken wat het merk is van je WLAN kaart?
Vaak kun je de allernieuwste drivers gewoon via de fabrikant van de kaart halen, en niet via de laptopfabrikant of windows update.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Hoe is de kaart ermee gestopt? Zomaar ineens tijdens het werken? Of startte de laptop ineens op zonder de netwerkkaart te herkennen?

En hoe is de kaart aangesloten, intern of via PCMCIA? Kijk even of de kaart misschien los zit. Ik heb ook eens gehad dat mijn (interne!) wireless netwerkkaart losgeraakt was bij m'n laptop.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden. Het probleem is opgelost! Ik heb de laptop open gemaakt en wat tegen draadloze kaart geduwd, opgestart en voila. Werkend! De interne netwerkkaart zat dus los.