FTP als folder

Pagina: 1
Acties:

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Ik heb de "[HOWTO] Een Windows 2003 webserver" doorgenomen en alles werkt. Bedankt voor de mooie HowTo _/-\o_

De bestanden die ik in de map plaats zijn beschikbaar in op de FTP site en kunnen gedownload worden. Echter heb ik twee vraagjes over FTP:
1, Is het mogelijk om mapweergave in te schakelen? Zoja hoe doe ik dat? Ik heb me van 1.00 tot 2.45 rot gezocht maar kan het niet vinden.

2. Hoe stel ik in dat ik bestanden naar mijn FTP server kan uploaden? Dus slepen van de computer naar mijn FTP. Of werkt dit als vraag 1 is opgelost?

[ Voor 3% gewijzigd door Mentox op 20-05-2007 10:48 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
afaik kan je hem niet "mappen" zoals een gedeeldemap op het netwerk.
Onder XP (Vista dus ook wel wss) kan je de ftp locatie wel toevoegen aan "My Network Places". Dit doet XP zelfsautomatischals je die ftp locatie een aantal keer bezoekt me explorer.

• Mentox
the_stickie schreef op zondag 20 mei 2007 @ 11:07:
afaik kan je hem niet "mappen" zoals een gedeeldemap op het netwerk.
Onder XP (Vista dus ook wel wss) kan je de ftp locatie wel toevoegen aan "My Network Places". Dit doet XP zelfsautomatischals je die ftp locatie een aantal keer bezoekt me explorer.
Wat ik heb gedaan is de FTP map die op de Windows Server 2003 staat toegevoegd als "schijf". Hier kan ik dan ook gemakkelijk bestanden toevoegen enzo.

Het is niet nodig dat ik de FTP map toevoeg op een andere computer. Waar ik op doel is dat wanneer ik achter een andere computer zit (werk, vrienden) dat ik bestanden naar de FTP kan uploaden.

Ik kan de bestanden die ik in de FTP map heb geplaatst benaderen maar nog niet uploaden.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentox op 20-05-2007 11:20 ]

Verwijderd

Als je Internet Explorer 7 gebruikt hiervoor moet je even naar het menu pagina gaan (links) en dan kiezen voor ftp-site in windows verkenner weergeven. Als dat niet werkt staan je rechten verkeerd.

• Mentox
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 11:23:
Als je Internet Explorer 7 gebruikt hiervoor moet je even naar het menu pagina gaan (links) en dan kiezen voor ftp-site in windows verkenner weergeven. Als dat niet werkt staan je rechten verkeerd.
Bedankt dat was het! Ik zat te zoeken bij Internet opties :| Dacht dat het daar wel in zou staan.