Hallo,
Ik maak gebruik van een Dynamic Dedicated Server met als admin tool DirectAdmin.
In DirectAdmin krijg ik elke dag dit bericht;
En ik heb gisteren het 'hostname.sh' bestand nog laten runnen.
Volgens mij staat dus alles goed. Echter wanneer ik nu wil mailen met info@[domein].nl komen mijn emails wel aan, maar emails naar info@[domein].nl komen niet aan. Dit krijg ik terug als ik wil mailen met hotmail.
Ik maak gebruik van een Dynamic Dedicated Server met als admin tool DirectAdmin.
In DirectAdmin krijg ik elke dag dit bericht;
Als ik via ssh naar mijn server ga en hostname intyp krijg ik echter netjes server1.[domein].com terug. En in mijn DNS administration staat eveneens server1.[domein].com die verwijst naar het ip adres van de server. In mijn /etc/hosts file staat:Your hostname, , and the servername you have set in DirectAdmin, server1.[domein].com, do not match. It is recommended that these two values are the same.
Solution:
Either change the servername in DirectAdmin or run the 'hostname.sh' script via ssh to change your hostname
Unable to resolve your hostname, . This will cause major issues when sending email.
Solution:
Create an A record for your hostname (.) in your DNS control panel. Point the hostname to your server's main IP address. Also check /etc/hosts to ensure that the server ip is correctly set.
Alleen dan gescheiden met tabs in plaatst van spaties.# Do not remove the following line, or various programs
# that require network functionality will fail.
127.0.0.1 server1.[domein].com ehosting localhost localhost.localdomain
[main ip] server1.[domein].com
En ik heb gisteren het 'hostname.sh' bestand nog laten runnen.
Volgens mij staat dus alles goed. Echter wanneer ik nu wil mailen met info@[domein].nl komen mijn emails wel aan, maar emails naar info@[domein].nl komen niet aan. Dit krijg ik terug als ik wil mailen met hotmail.
Waar [domein] staat in dit bericht staat in werkelijkheid natuurlijk de domeinnaam. Weten jullie waar dit probleem door veroorzaak wordt en hoe ik dit op zou kunnen lossen. Moet ik wellicht iets restarten?Reporting-MTA: dns;bay0-omc1-s5.bay0.hotmail.com
Received-From-MTA: dns;BAY112-W4
Arrival-Date: Sun, 20 May 2007 01:15:45 -0700
Final-Recipient: rfc822;info@[domein].nl
Action: failed
Status: 5.5.0
Diagnostic-Code: smtp;550 Client host rejected: cannot find your hostname, [65.54.246.77]