Toon posts:

Hoe check je of E6300 kapot is?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed dat mijn E6300 stuk is maar weet het niet hoe je dat kan checken?
Hij doet het voor circa 2 minuten in default speed en dan reboot die.
Ik heb het geprobeerd op 2 mobo (beide Asus P5B deluxe). De temperatuur is niet hoog, slechts 35c in bios.
Alles is afzonderlijke getest (voeding, geheugen, videokaart, harddisk) behalve de cpu.
Hoe kan je nagaan of die stuk is?

• NilsBokdam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-05 11:27
testen in een soortgelijke pc?

Verwijderd

Heb je al naar het geheugen gekeken??

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-04 14:27
Kzou ook eerst naar het geheugen kijken.

Ik had ook random reboots, maar uiteindelijk leek een van mijn geheugenmodules de boosdoener te zijn.

Gewoon ff getest, dual channel, dan een voor een, dan in verschillende slots. Een geheugen module deed het gewoon helemaal niet, en in dual channel had ik dus random reboots. De ander deed het altijd gewoon. Dus 1tje was niet goed.

@edit: Sry ignore, je hebt geheugen al getest 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Saiya op 20-05-2007 03:59 ]

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 14:26
Zo te zien heb je alles al geprobeerd. Enige wat je nog kunt doen is bios update (zelfde mobo's, dus misschien beide beetje garig bios?)
En anders nog in een compleet andere pc die nu verder wel 100 % goed werkt.
Als ie dan ook fouten geeft weet je het toch echt 99,9999999999 % zeker. :)
Ik wens je alvast suc6 met je rma.....

Verwijderd

Topicstarter
Bios zit op de laatste versie en ik heb niemand in de buurt die zo'n C2D setje heeft (allemaal AMD'ers, was ik tot voor kort ook). Mijn eerste C2D en is meteen raak!
Maar één ding begrijp ik niet, als de cpu kapot is, hoe kan die dan wel werken voor 2 minuten lang terwijl de temperatuur nog maar 35c is?

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik weet niet waar je woont, maar als het niet te ver is mag je hem hier komen testen.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:17
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 12:04:
Maar één ding begrijp ik niet, als de cpu kapot is, hoe kan die dan wel werken voor 2 minuten lang terwijl de temperatuur nog maar 35c is?
Daarom krijg je het ook het advies om verder te kijken dan alleen naar je CPU. Doe eens wat met de tips die gegeven zijn.

Waarmee meet je de temp? Heb je windows kunnen installeren?

Damn, ben echt nog niet wakker.

[ Voor 14% gewijzigd door Jimster op 20-05-2007 12:10 ]

Verwijderd

Idd, als proc dood zou zijn zou je niet in je bios komen... ;)
Mis het voltage van je geheugen? Dat wil ook nog wel eens verkeerd staan...

Verwijderd

Topicstarter
|sWORDs| schreef op zondag 20 mei 2007 @ 12:07:
Ik weet niet waar je woont, maar als het niet te ver is mag je hem hier komen testen.
Dat is erg aardig van je, ik woon in de buurt van Utrecht en ik zal het heel fijn vinden als je mij hierover een email kan sturen met adres gegeven (zie profile). Ik kan je geen email sturen omdat het niet zichtbaar is, vandaar?

Verwijderd

Luv is all around :D

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:16
download hiren´s boot cd hier staat software op waarmee hij de proc test.

suc6

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mijn ervaring is dat CPU's zelden kapot gaan bij normaal gebruik.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is ook mijn ervaring tot nu toe. Van AMD 64 Athlon weet ik dat er een beveiliging ingebouwd zit en als de temperatuur te hoog wordt, dan schakelt de processor vanzelf uit om doorbranding te voorkomen. Dat hadden ze geleerd bij de vroeger AMD series. Maar van C2D en in de bios zie ik niets hierover staan? Zit daar ook een ingebouwde beveiliging op?

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-05 12:41
Hoever komt-ie in die twee minuten? Is het opstartproces dan al afgerond? Welk OS is het trouwens? Als je tijdens het booten in de BIOS gaat zitten, reboot het dan ook na twee minuten? En als je doorboot naar het Safe-mode menu en 'm daar een tijdje in laat staan?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen OS kunnen opzetten. Als ik tijdens het booten in de BIOS gaat zitten en kijk naar de optie Power/Hardware Monitor, reboot die inderdaad na 2 minuten zonder enige toets aan te raken (gewoon aftellen).
Daarom zie ik dat de temperatuur maar 35c is en alle fans draaien goed.

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-05 16:19
Ik denk de voeding.... sluit minimaal aan kijk eens naar condensatoren andere voeding om te testen

[ Voor 67% gewijzigd door EnderQ op 20-05-2007 17:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik in eerste instantie ook. De voeding is getest op andere AMD64 PC en werkt goed.
Ook is er een andere voeding hierop gezet met precies hetzelfde resultaat.

Verwijderd

Misschien moet je de pc eens op een ander stopcontact testen ofzo?
Misschien geeft je contactdoos een vaag voltage ofzo...
Is het een geaard stop contact?

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:32:
[...]

Dat is erg aardig van je, ik woon in de buurt van Utrecht en ik zal het heel fijn vinden als je mij hierover een email kan sturen met adres gegeven (zie profile). Ik kan je geen email sturen omdat het niet zichtbaar is, vandaar?
Utrecht is nog al een eind, ik zit ietsje voorbij Arnhem.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Pagina: 1