Toon posts:

[XP] Crashed (trapped) al bij installatie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vriend in de USA zitten die een 'oud' Dell Optiplex beestje heeft dat niet meer normaal wil opstarten. Nu heb ik heb geadviseerd om Windows XP opnieuw te installeren, aangezien er geen bestanden opstonden die hij wilde bewaren.

Dus zo gezegd zo gedaan, cd-rom van Windows XP erin, en booten maar. Niet dus. :(
Zodra je op een toets drukt om van de cd-rom op te starten geeft hij de volgende foutmelding:

TRAP ===============EXCEPTION===================
tr=0028 cr0=60000011 cr2=00000000 cr3=00000000
gdt limit= 03FF base=00017000 idt limit=07FF base=00017400
es:eip=0008:0031C045 ss:esp=0010:0066206F errcode=0000
flags=00010017 Cy No2r IntDis Down TrapDis
eax=04558B66 ebx=31725C04 ecx=0DA5E822 edx=7500003D ds=0010 es=0010
edi=8B0DFAE8 esi=168B57EE ebp=3E8B0197 cro=60000011 fs=0030 gs=0000

Ik ben druk bezig geweest met googlen, maar kon er eigenlijk niks over vinden.

Ik vroeg mij af of iemand mij hiermee kan helpen.

De PC kan Windows XP aan, aangezien dit er af-fabriek opstond.
De harde schijf en cd-rom speler worden gewoon goed herkend en de cd is vrij van krassen.

Ik hoop dat iemand hier meer vanaf weet :o

Bedankt alvast,
~Gni

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-03 09:50
Wat is precies nu het probleem dat hij niet wil opstarten? Ik heb namelijk hier al een stuk of 10 "oude" optiplexjes van dell gehad, die allemaal niet wilde opstarten of na een tijdje uitvielen..

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat hij inderdaad tijdens het windows XP bootscreen blijft hangen.

Zodra je probeert vanaf een CD te booten. (de windows xp cd) geeft hij die Trap Exception bladibla error. en dan kan je niet verder.

Nu vond ik dit: http://www.smartcomputing....aspx?guid=&ErrorID=25805

Het gaat weliswaar over windows 2000 maar de error komt precies overeen met mijn probleem, maar het is onmogelijk om in windows setup te komen.

Is er een mogelijkheid om hier omheen te werken?

• sylvestor2
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:53
Heb dit probleem ook eens gehad.
Ik kon wel inladen maar verder kwam ik niet.
Kon totaal niet juist formateren etc..

Heb toen gekeken wat voor HDD erin zat.
En met de fabrikant diagnostic software een low level format erover getrokken.

PS.. Met repair, format / mbr etc.. eerst geprobeerd, maar ik was het toen echt even zat..

Misschien heb je hier iets aan, alvast succes...

[ Voor 6% gewijzigd door sylvestor2 op 20-05-2007 00:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
sylvestor2 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 00:55:
Heb dit probleem ook eens gehad.
Ik kon wel inladen maar verder kwam ik niet.
Kon totaal niet juist formateren etc..

Heb toen gekeken wat voor HDD erin zat.
En met de fabrikant diagnostic software een low level format erover getrokken.

PS.. Met repair, format / mbr etc.. eerst geprobeerd, maar ik was het toen echt even zat..

Misschien heb je hier iets aan, alvast succes...
Ik zal het even voorleggen en hem laten uitvoeren. Bedankt voor de vliegensvlugge reacties :)
Ik las dat ie Diag tools van hitachi en maxtor tegenwoordig alle merken harde schijven ondersteunen, klopt dit?

• _lasher_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 16:40
Geen idee of de tools inmiddels meerdere fabrikanten ondersteunen, maar het lijkt me eigenlijk niet.
Je hebt gelukkig tegenwoordig wel ultieme bootcd's die een hele verzameling aan tools van alle fabrikanten hebben. Daar zit vast een geschikte tool tussen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de wederom zeer vlotte reactie :) Doet me goed :D

Ik heb heb zojuist de tools van WD laten downloaden, aangezien hij een WD schijf heeft.

Ik zal zometeen wel even posten hoe het verlopen is, en of het inderdaad het probleem heeft opgelost.

<edit>
We hebben een Quick test en een Extended test uitgevoerd, beiden verliepen zonder fouten. Erna hebben we de "Write zero's to drive" uitgevoerd, ook de uitgebreide versie ervan, wat ook succesvol verliep.

Toen geprobeerd van de Windows XP CD-rom op te starten, en ja hoor direct erna komt precies dezelfde trap/exception melding en kan je niet verder. :(

Iemand anders nog suggesties?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2007 03:34 . Reden: Een paar uur en een paar tests later. ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Begin eens met een memtest86 een flink aantal uur te laten draaien, dat kan nooit kwaad en zou ook aardig overeenkomen met het soort probleem dat je hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op zondag 20 mei 2007 @ 10:16:
Begin eens met een memtest86 een flink aantal uur te laten draaien, dat kan nooit kwaad en zou ook aardig overeenkomen met het soort probleem dat je hebt :)
Bedankt voor de post :)

Ik heb de link en dergelijke naar hem toegestuurd. Hij ligt nu waarschijnlijk nog in z;n bed, maar zal later vandaag even laten weten hoe de Memtest verlopen is.

<edit>

We hebben er nog een nacht mee zitten stoeien, maar op een of andere manier passed hij alle tests.. nog steeds dezelfde error als je vanaf de windows cd boot :(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 21:59 ]

Pagina: 1