Zoveelste Gamesysteem topic ~1100Euro

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag Tweakers,

Ik zit momenteel zonder pc en loop al een tijdje rond te kijken op verschillende site's om mijn eigen pc te kopen.
Dit word de eerste keer dat ik alle onderdelen zelf kies en ik zit eraan te denken om hem zelf in elkaar te zetten.. bespaard weer 30Euro.

Ik heb mijn keuzes gemaakt aan de hand van andere topics, best buy guide en reviews op websites.

De pc wil ik gaan gebruiken voor gamen/internet/downloaden en films kijken

Hieronder eerst een lijstje van de onderdelen met beschrijving.
(Prijzen zijn van Azerty, maar heb hem bij salland besteld omdat dat toch iets goedkoper uitkwam)

Kast: Antec Sonata 3 € 108,96
Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/160/sonataIII_Q.jpg

Ik vind dit een hele hele mooie kast, wilde eerst eigenlijk de sonata 2 bestellen maar die vond ik lang niet zo mooi als deze. Ook heeft hij een 500W Earthwatt voeding die volgens mij heel goed presteert.

Moederbord: GigaByte GA-P35-DS4,Retail € 151,42
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/3/1/4/31460/img/1/G.jpg

Heeft alle functies die ik nodig heb, ziet er heel mooi uit, koelt goed en is goed over te clocken. De reden dat ik juist deze heb gekozen is omdat ik eerst de p965 variant wilde halen maar het verschil tussen die en deze is haast nix dus vandaar deze. En de nieuwe chipset brengt weer wat extra voordelen met zich mee.

Processor: Intel Core 2 Duo, E6600 € 197,42
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/9/5/8/9585/img/1/G.jpg

Het heeft volgens mij weinig zin om voor een duurdere processor te gaan omdat je volgens mij weinig verschil zult merken en ik zie deze nog steeds terug komen in veel nieuwe systemen. Dus ik neem aan dat hij nog steeds de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft.

Geheugen: Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400 € 115,66
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/1/0/1/10180/img/1/G.jpg

Aangezien ik mijn pc wil gaan overklokken heb ik wat sneller geheugen genomen. Kingston is volgens mij een goed merk en er zit levenslang garantie op. Toch is het verschil tussen pc5300 en pc6400 naar mijn mening best groot.

Videokaart: Asus EN8800GTS, 320 MB, GDDR3, PCI Express x16 € 281,61
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/1/2/3/12337/img/1/G.jpg

Ik twijfel eigenlijk nog of ik nu al voor een direct-x 10 kaart moet gaan of nog eventjes moet wachtten en in de tussentijd een 1950pro moet kopen. Dit lijkt mij een hele goede kaart, heb verschillende benchmarks gezien en ik ben tevreden over de prestaties. Op hele hoge resoluties ga je wel last hebben van het geringe geheugen maar aangezien ik op 1280*1024 (19" Acer TFT Scherm) ga gamen moet het goed komen.

Harddisks: Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 RPM, 16 € 71,77 3x
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/8/1/1/8118/img/1/G.jpg

Eigenlijk blind gekozen, zie hem overal terug komen en heeft dus waarschijnlijk de beste prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb voor 3x gekozen omdat ik voor het eerst van plan ben om een Raid-0 opstelling te gaan draaien. En de laatste schijf te gebruiken voor belangrijke bestanden zoals muziek/foto's.

DVD: NEC AD-7173S, Serial ATA150, Zwart, OEM € 30,65 (2x)
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/2/7/2/27210/img/1/G.jpg

Ik had in mijn vorige pc ook een NEC brander en eigenlijk helemaal geen problemen mee gehad, lekker snel. Ik heb voor S-ATA gekokozen vanwege de dunnere/mooiere kabeltjes die voor een betere airflow moeten gaan zorgen. Ik twijfel of ik er 2 moet nemen omdat ik niet echt het nut zie van 2 branders (is het dan mogelijk 2 dingen TEGELIJK te branden?) omdat ik eigenlijk nogal krap in mijn budget zit denk ik dat ik er maar 1 neem en verder een gewone DVD-drive (ook NEC denk ik)

Processor Koeler: Arctic Freezer 7 pro € 17,52
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/4/5/6/4566/img/1/G.jpg

Veel goede dingen over gehoord, niet duur en volgens mij redelijk stil ook bij overklokken.

Totaalprijs: ~ € 1170 (dit is met 2x NEC brander en inclusief montage)

Concrete vragen:

1. Is De processor Koeler goed genoeg om mijn cpu tot 3,6ghz over te klokken?(zonder al teveel lawaai)
Als dit niet zo is lijkt de scythe mine mij ook wel goed die is alleen ietsje duurder en ik vraag me af als ik de pc ga verplaatsen of ik dan niet supervoorzichtig moet zijn (niet dat ik normaal niet voorzichtig ben :) ).

2. Past de Mine goed op dit moederbord?.

3. Zal ik voor deze videokaart gaan of toch liever wachtten op de volgende generatie DX-10 kaarten?

4. Is het niet mogelijk om met pc5300 geheugen ook tot 3,6ghz te klokken? (bespaard toch weer ong.€50)

5. Zitten er nog interessante prijsverlagingen op de KORTE duur aan te komen? (max 3 weken)

6. Is het verstandig om de pc zelf in elkaar te zetten?
(zijn toch dure onderdelen maar het lijkt me wel heel leerzaam en ik heb wel al wat guides gelezen en vaker harde schijven aangesloten, videokaart vervangen, en geheugen geplaats(niet gaan uitlachen ;) )

Algemene vraag:

Ik denk dat ik zelf wel een aardig systeem heb samengesteld.Dit topic is dus eigenlijk gewoon gemaakt om te kijken wat de mening van andere mensen was (kan nooit kwaad) dus graag veel opmerkingen en wijzigingen die ik eventueel moet doen.

Trackstarzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 22:58
Welkom

Ik moet zeggen dat je al een hele goede config hebt daar ik heb maar 2 dingen optemerken,

1. De Freezer 7 pro is niet echt de beste koeler je kan beter voor de mime of de infinity gaan van scythe alleen weet ik niet zeker of ze passen want op de 965P DS3P schijnen ze niet te passen dus mss ook op de ds4 niet

2. weet niet zeker of dit nodig is, je kan overclock geheugen kopen met heatspreaders, G.E.I.L heeft al voor 90 euro 2gb PC 6400 Cas 4 met heatspreaders (pc6400 is ECHT NODIG voor oc naar 3,6)

Over de videokaart, met jou resolutie moet dat wel goed gaan met die kaart, weet ik haast wel zeker

En ik zou hem zelf in elkaarzetten

[ Voor 15% gewijzigd door Rorando op 20-05-2007 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:43
1. Dit ligt aan de voltage die je nodig hebt om je E6600 op 3,6Ghz te klokken. Ik denk dat de Freezer dat makkelijk kan als je voltage op ~1,45 is.

2. Vast wel, ik schat de kans dat het goed past op 80% met die heatpipe set-up en al die condensatoren rond de socket, die Mine is niet zo heel groot.

3. Ik zou op de volgende generatie wachten, tot die tijd moet je het doen met de kaart die je al hebt. Dx10 is nog lang niet de nieuwe standaart bij game-developers. ;)

4. Ja het is mogelijk, als je Micron D9GHM's neemt is er geen issue.

5. Uhhmmm.... de hardware die jij hebt gekozen is best wel nieuw en nieuwe producten krijgen niet zo snel een prijs verlaging.

6. Als je alles heel voorzichtig doet, kan er weinig misgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 00:38:
en inclusief montage)

Concrete vragen:

1. Is De processor Koeler goed genoeg om mijn cpu tot 3,6ghz over te klokken?(zonder al teveel lawaai)
Als dit niet zo is lijkt de scythe mine mij ook wel goed die is alleen ietsje duurder en ik vraag me af als ik de pc ga verplaatsen of ik dan niet supervoorzichtig moet zijn (niet dat ik normaal niet voorzichtig ben :) ).
De overklokbaarheid hang niet van een koeler alleen af. Vrijwel elke overklok is anders en als de een 3500 haalt is dat geen garantie dat jij dat haalt.

Kijk ook eens wat er gehaald wordt door anderen en met welke koeling.
2. Past de Mine goed op dit moederbord?.
Dat geeft normaliter de fabrikant op zijn website wel aan.
3. Zal ik voor deze videokaart gaan of toch liever wachtten op de volgende generatie DX-10 kaarten?
Telkens wachten tot iets nieuws kan eeuwen duren. Nu kopen en gewoon een paar maanden niet in de pricewatch kijken en reviews lezen.
4. Is het niet mogelijk om met pc5300 geheugen ook tot 3,6ghz te klokken? (bespaard toch weer ong.€50)
zie boven
5. Zitten er nog interessante prijsverlagingen op de KORTE duur aan te komen? (max 3 weken)
Ja, de CPU.... zie T.Net nieuws
6. Is het verstandig om de pc zelf in elkaar te zetten?
(zijn toch dure onderdelen maar het lijkt me wel heel leerzaam en ik heb wel al wat guides gelezen en vaker harde schijven aangesloten, videokaart vervangen, en geheugen geplaats(niet gaan uitlachen ;) )
Voor € 30,= risico nemen als je zelf nooit eerder zoiets hebt gedaan, is dat verstandig?
Algemene vraag:

Ik denk dat ik zelf wel een aardig systeem heb samengesteld.Dit topic is dus eigenlijk gewoon gemaakt om te kijken wat de mening van andere mensen was (kan nooit kwaad) dus graag veel opmerkingen en wijzigingen die ik eventueel moet doen.

alvast bedankt!

Trackstarzz

ik vind m'n topic er wel netjes uitzien als ik zo vrij mag zijn :P
Groeten en bedanken? Brrrrrrrrrrrrrr

Iedereen heeft een eigen mening en om die allemaal hier neer te zetten? Je hebt reviews gelezen, topics gelezen. Ben je nu een Tweaker of niet?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorando
Passen all koelers

Nee, van sommige koelers schijnt het plastic bevestigingssysteem niet tussen/over de caps te passen, anderen schijnen de heatsinks (DS4/DQ6) te raken. In de laatste categorie valt i.e.g. de ThermalTake Big Typhoon. Er zijn wel mods voor de Big Typhoon. Veel mensen met een Big Typhoon klagen over een niet vlak heatsink oppervlak. Ook de Scythe Infinity schijnt niet op de normale manier te passen.
Dus de infinity past iig niet mischien die mime ook niet, ik weet dat de freezer 7 pro wel past

[ Voor 8% gewijzigd door Rorando op 20-05-2007 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-03 16:57
Zijn er mensen die ervaringen hebben van welke koelers er wel en niet oppassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PsYkOfOoL schreef op zondag 20 mei 2007 @ 01:40:
Zijn er mensen die ervaringen hebben van welke koelers er wel en niet oppassen?
Je kunt er meestal wel van uitgaan dat als bij de speficaties van de koeler vermeld staat op welke sockets hij past, dat hij daar dan ook wel op past.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2007 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 12:44:
[...]
Je kunt er meestal wel van uitgaan dat als bij de speficaties van de koeler vermeld staat op welke sockets hij past, dat hij daar dan ook wel op past.
ok, verder nog opmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorando
De Infinity Past niet op de DS4 en dat is al meerdere malen op tweakers gezegt, je kan hem er wel opzetten maar dan moet je een beetje twaken met je mobo en dan zit het meestal nog niet goed, op een ds3 schijnt hij wel te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-03 16:57
Lol, wat past wel dan wel op? Moet natuurlijk wel een fatsoendelijke koeler zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bump ahum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Welke koelers heb je zelf al gezocht? Zat er daar geen tussen?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-08 16:24

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

De Scythe Ninja lijkt heel erg op de infinity maar koelt iets slechter (het scheelt volgensmij hooguit 2 a 3 graden, daar ga je niets van merken). Deze past wel.

Je hebt nog nooit een pc in elkaar gezet dus? Heb je wel eens een PC opengemaakt en gekeken hoe alles in elkaar zit? En heb je bijvoorbeeld de CSL FAQ gelezen? Houd altijd goed rekening met statische elektriciteit e.d. (altijd eerst het blanke metaal van de kast (aan de binnenkant) aanraken voordat je hardware aanraakt. Anders kun je het kappot maken). Misschien is het slim om eerst te oefenen op een ouder systeem? Als je het aandurft en je er goed over ingelezen hebt is het geen probleem, maar als je denkt dat je nog niet genoeg kennis hebt om het te doen, doe het dan niet. Op die 1100 euro moet je geen 30 euro gaan besparen als het risico te groot is.

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Past de Infinity trouwens wel op de p35-dq6!? want dat was ik van plan om te doen,

mvg
Pagina: 1