SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Dat is geen vraag._eLMo_ schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 22:59:
Ik stel(als TS) de eerste vraag:
Ik wil een goede installatie voor mijn Fiat Bravo, en heb daarbij jullie expertise nodig, budget= €700
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Ik heb geen enkel verstand van caraudio installaties, ik weet zeker dat hier users zitten die dat wel hebben.
Advies geven en bespreken van car audio, lijkt me geen slecht id voor een nieuw topic.
[ Voor 15% gewijzigd door _eLMo_ op 19-05-2007 23:08 ]
En je begint er een topic over?_eLMo_ schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 23:06:
[...]
Ik heb geen enkel verstand van caraudio installaties, ik weet zeker dat hier users zitten die dat wel hebben.
* The Zep Man ziet dit topic al heel snel gesloten worden, voornamelijk omdat marowi niet weet dat er op GoT van je verwacht wordt dat je (basis)kennis van zaken hebt...
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Ik heb wel basiskennis, maar zoek verbreding, dit lijkt me een goed nieuw topic voor dit forumThe Zep Man schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 23:07:
[...]
En je begint er een topic over?
* The Zep Man ziet dit topic al heel snel gesloten worden, voornamelijk omdat marowi niet weet dat er op GoT van je verwacht wordt dat je (basis)kennis van zaken hebt...
Voor 700 euro koop je mijn expertise idd_eLMo_ schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 22:59:
Ik wil een goede installatie voor mijn Fiat Bravo, en heb daarbij jullie expertise nodig, budget= €700
Wise enough to play the fool
het lijkt wat weinig voor speakers, maar mijn ervaring met car-audio is dat je meer uit je versterker haalt dan uit je speakers, voor audio in huis zou ik gevoelsmatig zeggen dat de situatie net andersom is
Hij heeft wel een punt hoor, je TS is loopt niet echt over van informatie..._eLMo_ schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 23:13:
Meneer Zep Man zou er goed aan doen eens naar registreer datums en user nummers te kijken voor een oordeel te vellen.
[ Voor 28% gewijzigd door Arjan op 19-05-2007 23:20 ]
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Daar heb je gelijk in, maar ik probeer een nieuw en ik denk interessant topic te starten.[...]
Hij heeft wel een punt hoor, je TS is loopt niet echt over van informatie...
Verwijderd
Second that.Arjan schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 23:18:
mijn mening: als je al een HU hebt, besteed dan 350,- aan een goede multichannel amp, 200,- aan speakers en 150,- aan afwerken (demping, goed inbouwen, bekabeling etc.)
het lijkt wat weinig voor speakers, maar mijn ervaring met car-audio is dat je meer uit je versterker haalt dan uit je speakers, voor audio in huis zou ik gevoelsmatig zeggen dat de situatie net andersom is
[...]
Hij heeft wel een punt hoor, je TS is loopt niet echt over van informatie...
HU= je radio wat in je dashboard zit dus.
Verder. Wil je alleen voor luidsprekers hebben of ook achter in je hoedenplank (wat weer jat gevoeliger is en een kapot achterruit en evt verzekerings verhoging). Ik zou het op Stereo houden voor in. Zeker omdat je Fiat niet zo groot is. Belangrijkste is om eerste te weten waar plaats in de auto is voor wat. Zit er al een radio in? Zo ja welke? Van een bepaald merk of van Fiat al ingebouwde radio? Daarna, waar zitten de luidsprekers? Meestal zijn de luidsprekers met een tweeter in het midden. maar je kan dus ook setjes kopen (compo setjes ook wel genaamd) die dus uit een losse tweeter en woofer/mid bestaan met een scheidsfiltertje. Als voor het laatste gaat. moet je bedenken waar je dus je tweeters laat... op je dashboard naast de voorste raamstylen zijn erg goeie plekken of evt in je duur rond je buitenspiegel hoogte. Daarnaast moet je niet vergeten. Hoe groot zijn de plekken van je luidsprekers die er nu in zitten. 13cm diameter of 16cm? Daarna, zijn je luidsprekers nie te diep dat ze dan evt de raam tegen houden als je dus je raam naar beneden draait. Etc etc etc .. zo zijn er heeeeel veel dingen waar je dus op kan letten als beginneling
Succes.
Om voor een eigen "wat moet ik kopen?" vraag een "algemeen" topic te openen lijkt me niet de juiste weg. We verwachten inzet van je, wat dus inhoudt dat je zelf flink wat vooronderzoek doet voordat je hier komt met vragen. Zie ook Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime !_eLMo_ schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 22:59:
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Dit topic is gesloten.
![]()