Ik ben bezig met een fototraining aan de SKVR, en nu voor het eerst digitaal, na jaren analoog gedaan te hebben. In die cursus zit een stukje photoshop, wat voor mij de eerste keer is, dus vergeef me mijn noob vraag.
Ik probeer nl, de foto die ik in photoshop heb bewerkt,er ook zo uit te krijgen uit de printer.
Heb een 350d, photoshop cs2 en een canon ip5300.
Schiet de foto's in rgb 8bits
Nu linker foto is photoshop en zo wil ik heb hebben en rechts is hoe hij uit de printer komt.

Dit is maar een voorbeeld, maar ik contateer elke keer dat de foto's lichter worden.
Het shirt van de dame is hier een beetje blauwig, maar op de printer word hij gewoon wit.
Het lijkt wel of hij elke foto, de zwart tinten een stukje lichter maakt.
Dus gaan rommelen in photoshop en standaart stel ik dit in

In de printer drivers zelf, zet ik alles uit. Dus niks automatische kleur correctie, of andere shit.
Maar het wil maar niet lukken.
Dus heren goeroes, iemand een goede suggestie waar ik het kan zoeken. Of nog beter hoe dit te fixen. Want google en dit mooie forum geven mij weinig resulten op mijn zoek termen.
Ik probeer nl, de foto die ik in photoshop heb bewerkt,er ook zo uit te krijgen uit de printer.
Heb een 350d, photoshop cs2 en een canon ip5300.
Schiet de foto's in rgb 8bits
Nu linker foto is photoshop en zo wil ik heb hebben en rechts is hoe hij uit de printer komt.

Dit is maar een voorbeeld, maar ik contateer elke keer dat de foto's lichter worden.
Het shirt van de dame is hier een beetje blauwig, maar op de printer word hij gewoon wit.
Het lijkt wel of hij elke foto, de zwart tinten een stukje lichter maakt.
Dus gaan rommelen in photoshop en standaart stel ik dit in

In de printer drivers zelf, zet ik alles uit. Dus niks automatische kleur correctie, of andere shit.
Maar het wil maar niet lukken.
Dus heren goeroes, iemand een goede suggestie waar ik het kan zoeken. Of nog beter hoe dit te fixen. Want google en dit mooie forum geven mij weinig resulten op mijn zoek termen.
"Is your mother proud of you ?"