C2D 6600 + WOW

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Scherpenseel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-05 18:44
Heej mensen
ik heb een probleem die ik even wil mededelen.
ik heb namelijk sinds gisteren de volgende opstelling:

Core 2 Duo E6600
msi nforce 650I
XFX 8800gts
2gb ddr2-800 kingston geheugen

het probleem zit hem nu in dat bij world of warcraft de processor bezetting steeds in pieken boven de 90% uitkomt waardoor mijn spel gaat happeren dit gebeurde echter niet bij mijn vorige systeem een amd 64 3000+ weet iemand toevallig waar het probleem zit/ (drivers en bios zijn volledig geupgrade)

alvast bedankt,

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je nog dingen op de achtergrond draaien? Er zullen iig meerdere processen zijn die wat zuipen, gezien WoW in z'n eentje max 50% kan pakken. (want afaik is dat nog steeds een singlethreaded app)

[ Voor 15% gewijzigd door TERW_DAN op 19-05-2007 22:32 ]

• Scherpenseel
Nop heb alles uitgezet om het te testen (ook een windows reinstall gedaan)
btw heb het nu getest met andere spellen, same story :(

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-05 20:29

M2M

medicijnman

vaak zijn het de videokaart drivers... anders zou je nog wel een heel skala aan truukjes en dingetjes kunnen proberen die ook wel ergens op dit forum zweven

-_-

• rikrik
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-05 13:27
Raar.. ik heb een C2D e6600 , P5B , 2GB ram @ 533mhz en een EVGA 8800GTS 320mb.
En bij mij doet hij het perfect..

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
rikrik schreef op zondag 20 mei 2007 @ 08:36:
Raar.. ik heb een C2D e6600 , P5B , 2GB ram @ 533mhz en een EVGA 8800GTS 320mb.
En bij mij doet hij het perfect..
ja tuurlijk doet dat spel het normaal gesproken op zo'n configuratie, het feit dat het bij CyberEye niet werkt is dan ook niet normaal en ergens zal er iets niet goed zitten op die pc.

@CyberEye: Kun je in taakbeheer zien welke toepassingen die 90 % CPU belasting veroozaken?Verder zou ik eens een keer wat benchmarks draaien, dan kun je in ieder geval zien of de prestaties van de PC normaal zijn.

Verder vraag ik me af wat de temperaturen zijn in je pc. Ik kan me namelijk voorstellen dat als de videokaart te warm wordt deze gaat terugclocken en op die manier alles op de processor neer komt.

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 20-05-2007 08:45 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-05 20:29

M2M

medicijnman

anders post ff je dxdiag hiero, kunnen wij ook zien wat er allemaal draait

-_-

• Scherpenseel
ik222 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 08:45:
[...]

ja tuurlijk doet dat spel het normaal gesproken op zo'n configuratie, het feit dat het bij CyberEye niet werkt is dan ook niet normaal en ergens zal er iets niet goed zitten op die pc.

@CyberEye: Kun je in taakbeheer zien welke toepassingen die 90 % CPU belasting veroozaken?Verder zou ik eens een keer wat benchmarks draaien, dan kun je in ieder geval zien of de prestaties van de PC normaal zijn.

Verder vraag ik me af wat de temperaturen zijn in je pc. Ik kan me namelijk voorstellen dat als de videokaart te warm wordt deze gaat terugclocken en op die manier alles op de processor neer komt.
het zijn echt de games die de belasting veroorzaken,
heb world of warcraft gedraaid in windowd mode met taskmanager ernaast dan zie je de belasting van de game steeds stijgen en dalen...
verder moet ik inderdaad even een benchmark bekijken maar heb in vista die computer test gedaan en daar kreeg ik alleen maar hoge cijfers voor dus ws zit dat wel goed...
temperatuur dacht ik vanmorgen ook aan dus daar zal ik zo even utility voor downloaden

btw @ M2M: windows staat er net op en heb eerst een spel geprobeerd aangezien ik een windows reinstall al geprobeerd had, er zal dus niks op de achtergrond draaien wat niet standaard is...

PS. hier dacht ik vanmorgen ook nog aan:
de voeding op de Mobo van de CPU is een 4 pin of 8 pin...
welke van deze 2 moet erin om de 6600 te voeden?
heb er op dit moment de 4 pin inzitten zou dit het probleem zijn of is dat voor de quatro's straks?

PPS. bedankt voor alle reacties en komende reacties!

• zaizuney
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik heb ook een C2D E6600

De 4 pin is normaal ruim voldoende hoor, maar om de of andere reden heb ik toch de acht pin aangesloten, misschien moet jij dat ook doen ?

Weet er iemand wat het verschil is?

• Jetser
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 11:27

Jetser

In mijn boekje staat dat de 8 pin alleen voor Pentium D en Extreme CPU's is. M.a.w. voor ~130W TDP CPU's. Voor een gewone C2D absoluut niet nodig dus...

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Probeer eens in WoW:

/console timingmethod 1

Als dat het probleem niet oplost:

/console timingmethod 2

Er zijn wat problemen (geweest?) met dual-core systemen en WoW. Ik had zelf hier ook last van en met timingmethod 1 is het opgelost in mijn geval.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Pagina: 1