@Home nieuwsserver - Connectie probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 8.774 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 22:30

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
@Home nieuwsserver - Connectie probleem

Ik zat er laatst aan te denken om ook maar eens een kijkje te nemen in de wereld van nieuwsservers enzo. Dat downloaden dat spreekt mij wel aan.
Via een vriend die al langer met dit bezig is, kreeg ik de website binaries4all.nl. Dus ik daarnaartoe en begin met de beginners handleiding.

Ik begon dus met de eerste stap: "Toegang krijgen tot een nieuwsserver". Ik zoek mijn inloggegevens van mijn provider @home en zoek het serveradres op. Ik vind dus de volgende 4 adressen:
- testnews.home.nl
- news.home.nl
- news.tilbu1.nb.home.nl
- news.dbsch1.nb.home.nl

Volgende stap is het installeren van een nieuwsreader. Zo gezegd, zo gedaan heb ik gekozen voor het installeren van GrabIT. En volg tevens even de configuratie handleiding om alles goed te zetten.
In de configuratie handleiding wordt er gesproken over het toevoegen van een server aan GrabIt. Dus een serveradres, die ik al eerder gevonden had, ingevuld, mijn @home gebruikers + wachtwoord ingevuld, de rest ongewijzigd gelaten en op OK gedrukt om de server toe te voegen.

Daarna druk ik in Grabit op de knop Refresh Grouplist. Vanaf hier gaat het bij mij mis. Want als ik naar batch-overzicht ga dan zie onderaan een foutmelding staan. En dat bij al de 4 adressen die ik gevonden had.
De foutmeldingen zijn als volgt:
testnews.home.nl: "482 Authentication temporarily unavailable"
news.home.nl: "Unable to connect to news.home.nl:119"
news.tilbu1.nb.home.nl: "502 Authentication error"
news.dbsch1.nb.home.nl: "502 Authentication error"

Wat doe ik fout?? Of ligt het aan @home?? :S
Iemand die me kan helpen?

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Gebruikersnaam en wachtwoord moet je niet invullen. Zo heb ik de mijne ook niet ingesteld en het werkt prima!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

idd, gebruikersnaam een ww zijn niet nodig :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:02

lordsnow

I know nothing

@home heeft eigenlijk maar 2 newsservers: testnews en news. De andere servers zijn aliassen voor news.

En er is inderdaad geen authenticatie nodig om verbinding te kunnen maken. Maar je moet uiteraard wel op het @Home netwerk zitten.

Verwijderd

Even een totale andere punt waar ik op wil inhaken:

Maak geen gebruik van @Home newsservers. Ten eerste omdat de retentie maar 2 dagen is, en de grotere groepen gewoon geblokkeerd zijn. Om eventueele problemen en ergernis te voorkomen in de toekomst, neem please een fatsoenlijke payserver.

Ik erger me mateloos aan het type dat met Usenet / slechte server werkt, en om de dag om een repost van allerlei dingen vraagt.

Maar verder had je idd geen user/ww in hoeven te vullen, het is hostname-gebonden.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 22:30

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 18:01:
Maak geen gebruik van @Home newsservers. Ten eerste omdat de retentie maar 2 dagen is, en de grotere groepen gewoon geblokkeerd zijn. Om eventueele problemen en ergernis te voorkomen in de toekomst, neem please een fatsoenlijke payserver.
Dat zou ik ook wel willen. Alleen ik zit met het probleem dat ik daar dus geen geld voor heb. Dus dat moet nog even opzicht blijven wachten, helaas.

Maar iedereen bedankt. Het werkt nu wel. :D

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• ZakHooi
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-02-2023
Heeft iemand nieuwsgroepen nog werken onder een athome account?

Geen enkele van de hierboven genoemde servers werken.
En ja, ik heb al wel een payserver account maar dat staat los van het feit dat ze adverteren met deze service terwijl dat de service zolang als athome breedband aan biedt nog nooit voor 100% goed heeft gewerkt (qua snelheid, beschikbaarheid van nieuwsgroepen en retentie).

Verwijderd

Zerora schreef op zondag 20 mei 2007 @ 22:16:
[...]

Dat zou ik ook wel willen. Alleen ik zit met het probleem dat ik daar dus geen geld voor heb. Dus dat moet nog even opzicht blijven wachten, helaas.

Maar iedereen bedankt. Het werkt nu wel. :D
Mwoah...1 avondje niet stappen en je hebt bijv. bij pfcorner.nl al een een jaaraccount. ;)

Verwijderd

Ik kom er sinds een tijdje ookal niet meer op nee, is er niets bekend over de fusie met casema en multikabel, dat dit ook geldt voor de nieuwsservers? Of houden ze hun eigen nieuwsservers met eigen beperkingen?

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-12 13:07
Ik ben ook klant van @Home en ik ben door @Home uitgenodigd om mee te werken aan een test van het nieuwe newsplatform (newnews.home.nl).

Dit schijnt het nieuwe platform te worden voor het nieuwe bedrijf.

Mijn ervaringen zijn tot dusver goed, 500KB/s (@Home regelmatig), retentie ongeveer 30 dagen.
Pagina: 1