Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• IS128AE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11 12:33
Voor op vakantie ben ik op zoek naar een MP3 speler die ook goed kan opnemen (liefst stereo).
De bedoeling is om de opgenomen geluiden te gebruiken bij een dvd die van de foto's gemaakt gaat worden.
Ik heb bij de eerste 'vakantie-dvd' allemaal geluiden van het net en cd's gehaald, maar ja, het is natuurlijk niet hetzelfde geluid als wat je toen je de foto maakte ter plekke hoorde (bijv. waterval, bos etc.)

Heeft iemand ervaring hiermee en wat is aan te bevelen ?

ITIL sucks ;-)

Verwijderd

Is een hoge kwaliteit memorecorder niks voor jou? Die hebben vaak ook een stereo microfoon :)

• IS128AE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11 12:33
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 20:38:
Is een hoge kwaliteit memorecorder niks voor jou? Die hebben vaak ook een stereo microfoon :)
Ja klopt, maar die hebben (op een enkele prijzige uitzondering na ;( ) weinig geheugen erin zitten.
De bedoeling is wel dat ik er een paar uur muziek als MP3 op kan meenemen voor in de auto. Je moet 's nachts wel wakker blijven als je stuurt :P :P

ITIL sucks ;-)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mp3spelers met een opnamefunctie zijn vaak niet van hoge kwaliteit. Als je echt kwaliteit wilt moet je een memorecorder hebben zoals Geqxon ook al aanhaalt. Mocht je toch een mp3speler willen, dan is er echt wel wat te vinden. Welke heb je zelf al gevonden?

Kijk ook eens naar de DAP.db

Verwijderd

De iriver X20 kan via een line-in microfoon opnemen in 64 kbps (mogelijk was het zelfs 128 kbps). Dat zou duidelijk genoeg moeten zijn. Misschien geldt dat ook voor andere mp3-spelers met line-in.

Verwijderd

En als het niet portable hoeft te zijn: Koop een MiniDisc-recorder met een goede stereo microfoon :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 21:59:
De iriver X20 kan via een line-in microfoon opnemen in 64 kbps (mogelijk was het zelfs 128 kbps). Dat zou duidelijk genoeg moeten zijn. Misschien geldt dat ook voor andere mp3-spelers met line-in.
Ik weet dat jij een iriver-bias hebt, maar dit vind ik toch wel een beetje een vreemd advies. Het is redelijk omslachtig als de TS eerst een mp3speler zonder opneemfunctie moet kopen, en dan een microfoon om deze vervolgens op de line in aan te sluiten. Verder zoekt de TS afaik geen speler die ook nog allerlei features zoals video moet hebben, slechts een paar uur muziek voor in de auto.

Dan is de keus voor de X20 nogal omslachtig, duur en bovendien onnodig luxe.

Imo is de beste keus (niet naar kwaliteit gekeken) dan een klein flash spelertje met laten we zeggen, 1GB geheugen.

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-11 00:39

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Ik heb opnamefunctie al eens getest van m'n Iaudio X5 60 GB en was fantastisch.
Dit was zelfs zonder extra microfoon.

Duidelijk geluid.

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

• Larsie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-11 22:46
Ik zou inderdaad ook een minidisc speler aanraden. Ze kosten geen drol maar je kan er wel veel op kwijt en in goede kwaliteit. Voor nog geen 50 euro (marktplaats etc.) heb je al een hele luxe. ;)

Meestal gaat er een AA batterij in waarmee je rustig 10 uur kan opnemen of 20 uur kan luisteren.

Koop er daarna gewoon een goede stereo microfoon bij, alhoewel mijn MD speler zelfs met cheape headset microfoons nog een hoop kon :)

Je kunt voor minder dan 100 euro al 'studio' geluid krijgen, erg helder en veel detail :)

Nadeel van MD is echter dat je het er weer af moet krijgen, kan analoog (tulp/mini-jack) of lossless (geen kwaliteits verlies via S/PDIF of USB) ;)
Pagina: 1