Toon posts:

Welke HD-Ready LCD TV is het meest geschikt?

Pagina: 1
Acties:
  • 801 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik in mijn kamer de Xbox 360 aangesloten op een vestel tv van 37 cm, een beetje zielig dus :P Nu wil ik dus met mijn beperkt budget een nieuwe HD-Ready LCD TV gaan kopen, en ben ik op de volgende 2 uitgekomen:
Eerste:
CTS-1910
[CTS-1910]
CTS-1910
Click to enlarge

TFT - TV Monitor

! Special Features !
• 19” Panel Size
• HD Ready (720i, 720p, 1080i)
• Viewing Angle ca. 150° H / 130° V
• Top Text Function (Videotext 10 pages)
• OSD Menue (multilanguages)
• TV System PAL / NTSC / SECAM

Technical Data
• TV System PAL D/K, B/G, I, L´
• Video Signal PAL/ NTSC / SECAM
• Resolution: 1440 x 900
• 16:10 ratio Screenformat
• 16,7 Mio Colours
• Luminance 450 cd/m2
• Contrast 500:1
• Viewing Angle 150° H / 130° V
• Sleeptimer (Off timer)

Accessories
• IR- Remote Control, Battery
• Power Cable, Power Adapter
• Stand (also to use for Wall Mount)
• 2 years Warranty incl. Warrantycard

In/ Output
• Scart
• HF Antenna (analog)
• 1 x S-Video/ Audio Input
• 1 x VGA/ Audio Input
• 1 x Composite Video/Audio Input

Colours/Size
• silver
• incl. stand: 45,7x(-35 /+42)x20 cm (w/h/d)
• without stand: 45,7x33,7x6,3 cm (w/h/d)

en
tweede mogelijkheid

Ik ben niet op zoek naar een heel grote tv of iets dergelijks, maar wil wel graag op HD formaat kunnen spelen.
Nu is mijn vraag aan jullie, is het verstandig om een van deze 2 aan te schaffen? zo nee hebben jullie (voor mij betaalbare) alternatieven?
Alvast bedankt :)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 19:58 ]

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Je eerste link werkt niet :) Welcome, Please Sign In

--

Verwijderd

Topicstarter
fixed ;)

Verwijderd

Wat is voor jou "betaalbaar"? :)

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Eerste link werkt nog steeds niet ;) de 2e wel... maar ik kan het merk niet. Kun je niet gewoon gaan voor een bekend merk? De LCD's van Samsung zijn ook niet meer zo heel duur... (om even een voorbeeld te noemen).

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Verwijderd

Topicstarter
mijn budget is max 300 euro ;)

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-02 12:36
De tv uit mogelijkheid 2 is niet echt HD-ready ofzoiets he... De resolutie is 1440x900 en het ding heeft geen component en/of HDMI... Dit laatste is zeer zeker jammer als je je xbox gaat gebruiken icm de monitor. Dit geeft namelijk stuk beter beeld, persoonlijk zou ik dus even doorsparen als je nu t geld er nog niet voor hebt of gewoon direct gaan voor een tv van Samsung ofzo, zoals hierboven ook al gezegd is.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie Mr.Inspire, maar scheelt dat echt zoveel dan tussen HDMI en een normale Scart aansluiting? heb die link maar weg gehaald bij dee eerste mogelijkheid en maar gewoon gekopieërt en geplakt

• Mr. Inspire
Ja mijn ervaringen zijn verbluffend, maargoed, dat berust misschien ook deels op smaak en hoe snel je tevreden bent. Ik ben er ook niet zeker van of je uberhaupt wel een 720p signaal over scart kunt sturen. Het is natuurlijk jouw geld, maar misschien is even doorbijten met deze tv toch iets beter en dan voor iets meer geld een samsung of jvc ofzo scoren... Eventueel kun je even rondkijken op marktplaats ofzo, daar worden ook vaak bijna nieuwe tv's aangeboden door mensen die constant het nieuwste van het nieuwste willen hebben. Succes met je zoektocht!

Verwijderd

Topicstarter
nogmaals bedankt ;) maar hieruit kan ik dus opmaken dat qua kwaliteit hij niet veel zal verschillen met mijn vestelletje :p en nog een vraag, bij de 2de link staat "Viewing Angle 80/80/80/80" hoeveel is dit precies?

• Mr. Inspire
Die kijkhoeken komen overeen met 80 graden vanaf de onderkant, 80 graden vanaf links, 80 graden vanaf boven en 80 graden vanaf rechts (bij meeste fabrikaten zou er dan staan: 160graden vertikaal en 160graden horizontaal). Wat betreft de kwaliteit: persoonlijk denk ik inderdaad dat het kwaliteitsverschil tussen je Vestel en een van deze monitoren niet zo heel groot zal zijn. Mocht je er toch voor kiezen om een van deze monitoren te nemen, is het wel aan te raden om een Advanced Scart kabel te kopen. Deze is namelijk stukken beter dan de kabel die standaard bij de xbox (core editie) zit. Zo kun je toch zorgen voor zo min mogelijk kwaliteitsverlies. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om zo'n kabeltje te kopen voor bij je Vestel en de rest van t geld te besparen om later een betere tv te kopen.

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 19:59:
Bedankt voor je reactie Mr.Inspire, maar scheelt dat echt zoveel dan tussen HDMI en een normale Scart aansluiting? heb die link maar weg gehaald bij dee eerste mogelijkheid en maar gewoon gekopieërt en geplakt
En of dit scheeld. Via HDMI kun je hogere resoluties kiezen (HD), via scart niet.

--

Verwijderd

Topicstarter
Dus zonder HDMI is HD spelen met je xbox 360 niet mogelijk?

[ Voor 146% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2007 10:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees nu ook op internet dat je je Xbox 360 kunt aan sluiten met een HD AV VGA kabel op je lcd tv, en dan dus wel HD kunt spelen. Nu bevat de eerste optie een VGA poort maar de tweede weet ik niet zeker, maar iig hebbe jullie hier ervaringen mee? de eerste optie heetf ook nog composit dus zou ik daarop een composit hd kabel kunnen aansluiten toch? en mijn oorspronkelijke vraag welk van de 2 zou ik het beste kunnen kopen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2007 10:13 ]

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:04

Smarron

The bend

Met een VGA-poort kun je wel HD spelen op de 360, met composiet uiteraard niet. Je zou dan component moeten hebben, daar is wel HD bij mogelijk. Composiet is vergelijkbaar met een normale scart.

€ 300,- is erg weinig voor een HD-ready-LCD. Voor € 499,- heb je in ieder geval een 27" HD-ready LCD van Mirai met VGA bij mycom. Was je een paar weken eerder, had je de 32" versie voor € 479,- kunnen krijgen (vette aanbieding).

edit:

Ik zie nu in de pricewatch een Mirai 32" met HDMI! voor € 422,50.

[ Voor 17% gewijzigd door Smarron op 20-05-2007 10:28 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 20:57
Al gekeken naar Samsung 940MW.
Aansluitingen: 15pin D-sub, DVI-D CVBS, S-Video, SCART Component, RF
Dus je zou een HDMI->DVI kabel kunnen gebruiken.

PSN: djmurcielago

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik zou persoonlijk vooral kijken naar een goede PC monitor met VGA aansluiting, daar kun je het meeste voor halen binnen jouw budget...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie (inmiddels al meerderen :P) 32 inch is te groot, het is voor in de slaapkamer en al te veel ruimte heb ik niet dus ik ben op zoek naar iets van max 23 inch. Ik kan dus op de eerste HD spelen met een HD VGA kabel? en op de tweede weet ik niet zeker of die nou een VGA poort heeft ofniet, bij accesoires (optional) staat wel dat je een vga kabel erbij kunt kopen dus het lijkt mij van wel. Waar ik bij de eerste ook zo bij twijfel is dat neckermann andere informatie geeft dan de site van het product, dus ik denk toch voor de tweede te gaan. Maar zien jullie staan of de tweede VGA heeft ofniet?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2007 10:33 ]

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 10:31:
Maar zien jullie staan of de tweede VGA heeft ofniet?
Video In D-Sub 15 x 1

Verwijderd

Topicstarter
Thnx ;) dat is dus de VGA :p (heb er echt weinig vestand van dus maar goed dat ik hier ff een topic heb aangemaakt ;))
Maar goed nu is er dus nog een optie bij gekomen, de Samsung 940MW met als voordeel een DVI poort, maar als ik met een VGA poort ook HD kan spelen is dit dus niet echt nodig. En als ik 1 van de eerste 2 opties neem bespaar ik dus nog geld ook.

• Smarron

Smarron

The bend

HD is mogelijk. VGA is echter wel een analoge aansluiting en DVI uiteraard een digitale. Ik zou zelf eerder voor DVI/HDMI kiezen.

Ik heb een 20" widescreen TFT voor mijn PC, deze kan ik zowel VGA als DVI aansluiten. Ik zie het verschil wel goed ten gunste van DVI.

Verwijderd

Topicstarter
Smarron schreef op zondag 20 mei 2007 @ 10:44:
HD is mogelijk. VGA is echter wel een analoge aansluiting en DVI uiteraard een digitale. Ik zou zelf eerder voor DVI/HDMI kiezen.

Ik heb een 20" widescreen TFT voor mijn PC, deze kan ik zowel VGA als DVI aansluiten. Ik zie het verschil wel goed ten gunste van DVI.
Maar is het verschil groot genoeg om (ongeveer) 35 euro extra uit te geven? verder heb ik ook gelezen dat het voor elk scherm verschilt of HDMI (DVI) of VGA er beter uit ziet, is dit waar of is over het algemeen HDMI toch de betere?

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik zag op mijn Samsung LCD TV het verschil niet tussen de Xbox aangesloten via: VGA, Component of HDMI... Denk dat de huidige generatie spellen etc er misschien ook nog niet echt 100% gebruik van maakt.

Verwijderd

Uiteraard was vraag welke oudewetse sneeuwvlokjes TV = HD klaar met als antwoord dat ze dat allemaal zijn.

[ Voor 208% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2016 12:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Deze televisie is niet HD-Ready en heeft wel een erg lage resolutie. Maar ik ben eruit wat ik ga doen, ik ga voor keuze 2 (simpel weg omdat neckermann slechtere specificaties aangeeft dan de website van het product aangeeft) met de HD AV VGA kabel. Iedereen bedankt voor de hulp en comments ;)

• Mr. Inspire
sander- schreef op zondag 20 mei 2007 @ 12:09:
Ik zag op mijn Samsung LCD TV het verschil niet tussen de Xbox aangesloten via: VGA, Component of HDMI... Denk dat de huidige generatie spellen etc er misschien ook nog niet echt 100% gebruik van maakt.
De huidige spellen maken wel degelijk 100% gebruik van HD, het is namelijk verplicht gesteld door Microsoft om minimaal 720p weer te geven (wat dus een HD resolutie is) Dat het geen verschil maakt kan aan jouw mening liggen. Mijn ogen hebben mij laten zien dat er wel degelijk verschil zat tussen VGA en HDMI/Component (tussen de laatste 2 heb ik geen verschil kunnen waarnemen) Aangezien VGA analoog is heb je grote kans op verlies en dus ruis. Op een klein formaat scherm valt dat misschien niet zo goed op, maar op een grotere tv zeker wel (mijn tv is 26" en het is echt wel te zien)

Ik wens de TS veel plezier met zijn aankoop en hoop dat de tv hem goed bevalt

• Smarron

Smarron

The bend

Ik zie het verschil erg goed op zowel mijn 20" TFT monitor (D-Sub en DVI) en mijn 42" plasma (D-Sub en HDMI). Ben het volledig eens met Mr. Inspire hierboven.

Pagina: 1